موضوعات داغ

کیا به طور رسمی از تصویر استتاری پیکاپ تاسمان رونمایی کرد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کیا این موضوع را پنهان نکرده که مشغول ساخت اولین پیکاپ تراک خود است. خودروساز کره‌ای به تازگی تصویری رسمی از تاسمان (Tasman) را با یک روکش رنگارنگ استتاری به اشتراک گذاشته تا سرنخی از ظاهر آن را به ما نمایش دهد.

تاسمان، نام خود را از جزیره تاسمانی استرالیا گرفته و در سال ۲۰۲۵ ابتدا وارد کره جنوبی و سپس وارد استرالیا، آفریقا و خاورمیانه می‌شود. البته پیکاپ الکتریکی کیا به بازارهای دیگر از جمله اروپا و آمریکای شمالی نیز راه پیدا خواهد کرد.

طبق تصویر استتاری، به سختی می‌توان درباره جزئیات طراحی اظهارنظر کرد. ظاهرا چراغ‌های جلو شبیه به نمونه‌های به‌کاررفته در شاسی‌بلند برقی EV9‌ هستند و بدنه فرم جعبه‌ای دارد. تاسمان همچنین روی تایرهای آفرودی سوار است که این موضوع، اضافه شدن یک مدل سرسخت و طبیعت‌گرد به سبد محصولات کیا را مورد تأیید قرار می‌دهد.

در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره مشخصات فنی ماشین و قیمت کیا تاسمان در دسترس نیست. این ماشین از پلتفرم شاسی روی بدنه استفاده می‌کند و بر اساس شایعات موجود در رسانه‌های مختلف، از قابلیت یدک کشی ۳۶۲۸ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار ۹۹۸ کیلوگرم برخوردار است.

کیا تاسمان قرار است با حریفان قدری همچون تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و ایسوزو دی‌مکس رقابت کند و برای این کار، به پیشرانه‌هایی با حداقل ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور احتیاج خواهد داشت. عرضه نسخه تمام الکتریکی این ماشین نیز برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد