موضوعات داغ

دور جدید فروش خودروهای وارداتی از هفته آینده آغاز خواهد شد + جزئیات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در راستای تحولات اخیر در صنعت خودروی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است که دور جدید فروش خودروهای وارداتی از هفته آینده آغاز خواهد شد. این رویداد مهم، نقطه عطفی در فرآیند واردات خودرو به کشور محسوب می‌شود و توجه بسیاری از متقاضیان و فعالان بازار خودرو را به خود جلب کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، این دوره از عرضه خودروهای وارداتی، آخرین فرصت برای متقاضیانی است که در مرحله اول، یعنی اسفند ماه سال 1401، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند. این افراد با بلوکه کردن مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود، امکان شرکت در این طرح را پیدا کرده بودند. سازمان توسعه تجارت تأکید کرده است که چنانچه این متقاضیان در این مرحله نیز خودرویی را انتخاب نکنند، اولویت آن‌ها از بین خواهد رفت و برای شرکت در طرح‌های آتی، ناگزیر به ثبت‌نام مجدد خواهند بود.

در نشستی آنلاین که در شب چهارشنبه برگزار شد، مسئولان سازمان توسعه تجارت از بازگشایی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در هفته پیش رو خبر دادند. این اقدام به منظور فراهم آوردن آخرین فرصت برای متقاضیان مرحله اول صورت می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که علاوه بر متقاضیان قبلی، امکان ثبت‌نام برای افراد جدید نیز فراهم شده است. تمامی شهروندان می‌توانند با بلوکه کردن مبلغ 500 میلیون تومان در حسابی که به این منظور وکالت داده می‌شود، در این دوره از عرضه شرکت کنند.

سازمان توسعه تجارت بر این نکته تأکید کرده است که در این دوره از عرضه، همانند آنچه در مورد خودروهای برقی اتفاق افتاد، صف‌بندی صورت نخواهد گرفت. پس از اولویت‌بندی متقاضیان، افرادی که خارج از ظرفیت خودروی انتخابی قرار گیرند، مشمول عدم تخصیص خواهند شد. این رویکرد با هدف ایجاد شفافیت و عدالت در فرآیند توزیع خودروهای وارداتی اتخاذ شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که اعتبار نوبت ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول، تنها در عرضه هفته آینده معتبر خواهد بود و پس از آن، امکان ثبت‌نام برای این گروه وجود نخواهد داشت. این موضوع پیش‌تر نیز توسط رئیس سازمان توسعه تجارت و مدیر سامانه یکپارچه خودروها مورد تأکید قرار گرفته بود.

در کنار این اخبار، آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری، حدود 7800 دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند. علاوه بر این، بیش از 16 هزار دستگاه خودرو نیز در حال طی کردن مراحل ترخیص در گمرکات کشور هستند. این آمار نشان‌دهنده تحرک قابل توجه در زمینه واردات خودرو و تلاش برای تنوع‌بخشی به بازار خودروی کشور است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/4/14
این بار همه خودروها چینی خواهند بود، آیا ژاپنی ها هم هستند؟ و اینکه بنزینی نه برقی