موضوعات داغ

تولید خودروهای جی ای سی در ایران، همکاری آرتابان موتورز با برند مطرح چینی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

آرتابان موتورز، یکی از نوپاترین شرکت‌های خودروسازی کشور، قصد دارد با همکاری برند چینی جی ای سی (GAC)، گامی بلند در عرصه تولید خودروهای این برند بردارد. این شرکت نوپا با سرمایه‌گذاری قابل توجه، برنامه‌ریزی کرده است تا در فاز نخست، دو مدل از خودروهای جی ای سی را در خط تولید خود قرار دهد. البته مرحله اول با عرضه وارداتی خودروها شروع خواهد شد و در ادامه عرضه به صورت تولیدی پیش خواهد رفت.

جی ای سی، از جمله خودروسازان مطرح چینی است که توانسته بازارهای قابل توجهی را در خارج از مرزهای چین به خود اختصاص دهد. حضور پررنگ این برند در آسیای میانه، آسیای مرکزی، استرالیا و حتی کشورهای آمریکای جنوبی، گواهی بر اعتبار و محبوبیت آن در سطح بین‌المللی است. آنچه جی ای سی را به یکی از خودروسازان برجسته تبدیل کرده، ترکیبی از کیفیت قابل قبول قطعات، طراحی به‌روز و امکانات مناسب است.

اگرچه هنوز جزئیات دقیقی از دو مدل خودرویی که قرار است توسط آرتابان موتورز در ایران تولید شوند، منتشر نشده است، اما با توجه به روندهای فعلی بازار، می‌توان حدس زد که حداقل یکی از این دو محصول، یک خودروی شاسی‌بلند (SUV) خواهد بود. این پیش‌بینی با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای شاسی‌بلند در بازار ایران، منطقی به نظر می‌رسد.

نکته قابل توجه در برنامه آرتابان موتورز این است که فرآیند عرضه محصولات جی ای سی در ایران، طی دو مرحله انجام خواهد شد. در ابتدا، این خودروها به صورت وارداتی و کامل (CBU) به بازار عرضه خواهند شد. این مرحله به شرکت اجازه می‌دهد تا ضمن آشنایی مشتریان ایرانی با محصولات جی ای سی، زیرساخت‌های لازم برای تولید داخلی را نیز فراهم کند. پس از طی این دوره مقدماتی، در ماه‌های آینده، تولید این خودروها در داخل کشور آغاز خواهد شد.

پیش از این شرکت راسا موتور خاورمیانه نیز اقدام به عرضه چند مدل پرطرفدار از محصولات GAC در بازار کشورمان نموده و حالا یک شرکت جدید به عنوان عرضه کننده محصولات این برند اعلام حضور کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد