موضوعات داغ

کراس کوپه تمام برقی فولکس‌واگن ID.UNYX در چین رونمایی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی شاسی‌بلند تمام الکتریکی فولکس‌واگن ID.UNYX در اواسط ژوئیه در چین عرضه خواهد شد

در ۲۸ ژوئن، فولکس‌واگن رسماً اعلام کرد که خودروی شاسی‌بلند کوپه کامپکت تمام الکتریکی جدید خود، ID.UNYX، قرار است در اواسط ژوئیه در چین عرضه شود. نام چینی ID.UNYX، یو ژونگ (与众) است که به معنای «با توده مردم» می‌باشد و اولین خودروی تمام الکتریکی تولید شده توسط فولکس‌واگن آنهویی است.

پیش‌تر در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، فولکس‌واگن ID.UNYX رونمایی شد. این خودرو که در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد، دارای ابعاد ۴۶۶۳/۱۸۶۰/۱۶۱۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۶۶ میلی‌متر است.

در آن زمان، فولکس‌واگن همچنین از یک سری خودروهای هوشمند تمام الکتریکی جدید به نام ID.UX رونمایی کرد که نماد «هر لحظه را طلایی کنید» است و ID.UNYX اولین مدل این سری است. در آینده، تمام خودروهای جدید تحت این سری، لوگوی طلایی برند فولکس‌واگن را به کار خواهند گرفت. فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، پنج خودروی هوشمند تمام الکتریکی تحت این سری عرضه کند.

فولکس‌واگن ID.UNYX

علاوه بر این، فولکس‌واگن ID.UNYX در ماه مارس امسال مجوز فروش را از تنظیم‌کننده چینی دریافت کرد. دو گزینه پیشرانه در نسخه‌های تک‌موتوره و دو موتوره ارائه خواهد شد. حداکثر قدرت نسخه تک‌موتوره ۱۷۰ کیلووات است، در حالی که حداکثر قدرت نسخه دو موتوره، ۸۰ کیلووات برای موتور الکتریکی جلو و ۱۷۰ کیلووات برای موتور الکتریکی عقب است.

همچنین، این خودرو از بسته‌های باتری لیتیوم-یون سه‌تایی ۸۲.۴ کیلووات ساعتی ساخت CATL استفاده خواهد کرد و محدوده حرکتی ۶۲۱ و ۵۶۵ کیلومتری را ارائه خواهد داد.

از نظر ظاهری، طراحی جانبی خودرو به صورت شاسی‌بلند کوپه فست‌بک با دستگیره‌های در نیمه پنهان است.

قسمت عقب دارای طراحی لایه‌ای است و بال عقب، چراغ‌های عقب و چراغ ترمز بالا را یکپارچه کرده است. لوگوی فولکس‌واگن تعبیه شده در وسط نیز قابلیت روشن شدن دارد. علاوه بر این، خودرو مجهز به رینگ‌های ۲۱ اینچی است.

توضیحات عکس

درباره فولکس‌واگن آنهویی

فولکس‌واگن آنهویی در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین سرمایه‌گذاری مشترک خودروهای انرژی نو فولکس‌واگن در چین و سومین سرمایه‌گذاری مشترک خودرویی فولکس‌واگن در چین تأسیس شد. این شرکت قبلاً یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰-۵۰ بین فولکس‌واگن و گروه خودروسازی آنهویی جیانگهوای (JAC) بود که خودروهایی تحت برند SOL تولید می‌کرد. بعداً، فولکس‌واگن کنترل این سرمایه‌گذاری مشترک را به دست گرفت و اکنون ۷۵٪ سهام را در اختیار دارد. سپس، JAC برند SOL را به Sehol تغییر داد تا فقط خودروهای JAC را تولید کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد