موضوعات داغ

رنو گراند کولئوس معرفی شد، دوقلو جیلی مونجارو + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در 27 ژوئن، رنو کره به طور رسمی از کراس‌اوور گراند کولئوس در نمایشگاه بین‌المللی خودروی بوسان 2024 رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این شاسی‌بلند مدل دوقلوی جیلی مونجارو (Xingyue L) چینی است. این خودرو بر روی پلتفرم CMA قرار دارد و از نسخه‌های پیشرانه ICE و PHEV استفاده می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی خودروی بوسان 2024 (BIMOS 2024) امروز با یک روز مطبوعاتی آغاز شد. این یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودرویی در کره است که رنو، کیا، هیوندای، بی‌ام‌و، جنسیس و سایر خودروسازان در آن شرکت می‌کنند. امروز، رنو گراند کولئوس توجه بسیاری را در نمایشگاه به خود جلب کرد. جالب اینجاست که این خودرو بر اساس کراس‌اوور جیلی مونجارو، که در چین و خارج از کشور محبوب است، ساخته شده است.

چرا گراند کولئوس بر اساس یک خودروی چینی است

جیلی و رنو از سال 2022 روابط نزدیکی داشته‌اند. در آن سال، گروه جیلی یک سوم سهام رنو کره را خریداری کرد. بعداً، این شرکت‌ها یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با هدف توسعه و تولید سیستم‌های پیشرانه تشکیل دادند.

معماری CMA

در سال 2023، جیلی و رنو بار دیگر خبرساز شدند. طبق "برنامه بین‌المللی 2027" خودروساز فرانسوی، مدل‌های رده بالای بخش D و E آینده آن از معماری CMA استفاده خواهند کرد. CMA معماری ماژولار فشرده است که به طور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه یافته است. در حال حاضر این معماری زیربنای طیف گسترده‌ای از خودروها از جمله ولوو XC40، جیلی توگلا، جیلی اطلس، جیلی مونجارو، جیلی گلکسی L7، جیلی پریفیس، لینک اند کو 01، لینک اند کو 03، لینک اند کو 05 و غیره است.

علاوه بر پلتفرم CMA، گفته شد که خودروهای آینده رنو از سیستم E-Tech PHEV با دو چرخ محرک یا چهار چرخ محرک استفاده خواهند کرد. سیستم چهار چرخ محرک از یک موتور بنزینی همراه با یک EMS 48 ولت در محور جلو استفاده می‌کند. در محور عقب، یک موتور الکتریکی اضافی دارد. در 27 ژوئن، اولین خودروی رنو کره بر اساس پلتفرم CMA در BIMOS 2024 رونمایی شد.

رنو گراند کولئوس

مشخصات فنی رنو گراند کولئوس

رنو گراند کولئوس یک کراس‌اوور میان‌سایز با طول بدنه 4780 میلی‌متر است. فاصله محور آن به 2820 میلی‌متر می‌رسد. به گفته نمایندگان رنو کره، فاصله محور گراند کولئوس طولانی‌ترین در کلاس خود است. الگوی چراغ‌های جلو LED و واحد چراغ عقب مشابهی با گراند کولئوس دارد. این خودروها از نظر تناسبات نیز به هم نزدیک هستند. با این حال، تمام پنل‌های خارجی SUV کره‌ای با مونجارو متفاوت است. جلوی گراند کولئوس دارای جلوپنجره بدون قاب و سپر اسپرت است.

فضای داخلی رنو گراند کولئوس

فضای داخلی گراند کولئوس تغییرات کمتری نسبت به "برادر بزرگتر" خود دارد. این خودرو از طراحی داخلی متمایز با صفحه نمایش دوقلو در کنسول مرکزی استفاده می‌کند. تونل مرکزی دارای یک پد شارژ بی‌سیم تلفن، یک دسته دنده جمع‌شونده و دو جای لیوان است.

نسخه ICE رنو گراند کولئوس از یک موتور توربوشارژ 2 لیتری همراه با گیربکس دوکلاچه 7 سرعته استفاده می‌کند. این خودرو از انواع محرک جلو و چهار چرخ محرک پشتیبانی می‌کند. همچنین یک نسخه PHEV با موتور 1.5 لیتری همراه با موتور الکتریکی و گیربکس DHT وجود دارد. خروجی توان ترکیبی این سیستم به 245 اسب بخار می‌رسد.

فضای داخلی رنو گراند کولئوس

مختصری درباره جیلی مونجارو

جیلی مونجارو از سال 2021 با نام Xingyue L در چین به فروش می‌رسد. این یک شاسی‌بلند 5 نفره با ابعاد 4770/1895/1698 میلی‌متر و فاصله محور 2845 میلی‌متر است. نسخه پایه جیلی مونجارو دارای یک موتور ICE 2 لیتری 218 اسب بخاری همراه با محرک دو چرخ و گیربکس 7DCT است. نسخه چهار چرخ محرک دارای همان موتور 2 لیتری با 20 اسب بخار بیشتر و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است. در چین، قیمت جیلی مونجارو (Xingyue L) بین 137,200 تا 185,200 یوان (18,900 تا 25,500 دلار آمریکا) است.

در پنج ماه اول سال 2024، جیلی 74,818 دستگاه مونجارو را در داخل کشور به فروش رساند. این خودرو در کشورهای خارجی نیز محبوب است. با این حال، به نظر می‌رسد که رنو نیز قصد دارد با مدل دوقلوی خودروی جیلی بازارهای بین‌المللی را تسخیر کند.

جیلی مونجارو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد