موضوعات داغ

مینی بوس خودران هونگچی در چین مشاهده شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اخیراً، خودروهای خودران تیترهای خبری متعددی در چین ایجاد کرده‌اند، زیرا چندین شهر بزرگ چین در حال راه‌اندازی آزمایش عمومی وسایل نقلیه بدون راننده هستند، از جمله در شانگهای و شنژن، و همچنین روبوتاکسی بایدو. اکنون، مینی‌بوس خودران هونگچی نیز به این مجموعه پیوسته و در خیابان‌های چین مشاهده شده است.

علاوه بر مینی‌بوس بدون راننده، رسانه‌های چینی همچنین گزارش دادند که هونگچی در حال انجام آزمایش روبوتاکسی است. قابل ذکر است که پیش‌تر در ۱۰ ژوئیه، هونگچی اعلام کرد که چراغ سبز برای آزمایش جاده‌ای نسل سوم روبوتاکسی سطح ۴ خود را از منطقه آزمایشی سیاست خودروهای هوشمند و متصل پکن دریافت کرده است. هونگچی همچنین اشاره کرد که روبوتاکسی آن بیش از ۱۰۰،۰۰۰ کیلومتر آزمایش جاده‌ای عمومی رانندگی خودکار را در منطقه آزمایشی تکمیل کرده است.

جلوی مینی‌بوس، طراحی خانوادگی هونگچی با شبکه مستقیم کرومی آبشاری را حفظ کرده است. از نمای کناری، مینی‌بوس دارای دو در و یک لیدار است.

در داخل، فضای داخلی دارای میله‌های فلزی متعدد، یک دکمه قرمز (احتمالاً دکمه توقف اضطراری)، صندلی‌های مبلی و یک صفحه نمایش سقفی است.

داده‌های Global Market Insights نشان می‌دهد که اندازه بازار جهانی خودروهای خودران در سال ۲۰۲۳، ۲ تریلیون دلار ارزش‌گذاری شده است، در حالی که طبق تحقیقات Renub، اندازه بازار خودروهای خودران چین در سال ۲۰۲۳، ۸.۰۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

مینی‌بوس خودران هونگچی

همانطور که صنعت خودرو از الکتریکی شدن به سمت هوشمندی حرکت می‌کند، فناوری رانندگی خودکار نیز به این روند پیوسته و در چین به سرعت رشد می‌کند، از رانندگی کمکی سطح ۲+ که به تدریج استاندارد می‌شود تا وسایل نقلیه تحویل بدون سرنشین، خودروهای نظافت بدون سرنشین و روبوتاکسی سطح ۴.

در عین حال، برخی از افراد نگران هستند که وسایل نقلیه بدون راننده شغل‌هایشان را تصاحب کنند و برخی دیگر به جنبه ایمنی وسایل نقلیه بدون راننده اطمینان ندارند. به عنوان مثال، در ماه مه امسال، مردم در ووهان چین در اینترنت شکایت کردند که روبوتاکسی LuoBoKuaiPao بایدو باعث ترافیک می‌شود و گفتند که این وسایل نقلیه رفتارهای غیرعادی مانند توقف بی‌دلیل در وسط جاده، تعلل در هنگام گردش و رانندگی بسیار آهسته در ساعات اوج صبح و عصر نشان می‌دهند که مشکلات زیادی برای سفر مردم ایجاد کرده است.

با توجه به اینکه وسایل نقلیه بدون راننده در جامعه ما رایج می‌شوند، جالب خواهد بود که ببینیم چگونه در زندگی ما ادغام خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد