موضوعات داغ

دومین فیس‌لیفت ولوو XC90 معرفی شد، اضافه شدن صفحه نمایش بزرگتر و ۱+۲ جالیوانی!

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

ولوو فیس‌لیفت دیگری از شاسی بلندXC90 را رونمایی کرده است که بازدهی بهتری را با پیشرانه‌های هیبریدی خود ارائه می‌دهد. در عین حال، در لیست امکانات جدید شاهد اضافه شدن صفحه نمایش بزرگتر و ۱+۲ جالیوانی هستیم.

البته گاهی اوقات این اشکالی ندارد، چون برخی از خودروها در بازه زمانی معمولی سه‌ساله نیازی به نوسازی خاصی ندارند. اما نسل دوم XC90 در سال ۲۰۱۴ رونمایی و در سال بعد عرضه شد. فیس‌لیفت این مدل نیز در سال 2019 روانه بازار شد.

ظاهر XC90 با چراغ‌های جلوی شبیه چکش ثور و جلوپنجره با الگوی مورب هنوز زیبا به نظر می‌رسد. فضای داخلی با افزودن مواد جدید و نمایشگر لمسی عمودی ۱۱.۲ اینچی و سیستم عامل ارتقایافته بهبود پیدا کرده است.

از دیگر تغییرات کابین می‌توان به فضای ذخیره‌سازی اضافی در کنسول مرکزی و شارژر بی‌سیم در جای جدید اشاره کرد. اما بهتر بود ولوو انرژی خود را صرف بهبود پیشرانه پلاگین هیبریدی این مدل می‌کرد.

ولوو XC90

پیشرانه T8 جدید شامل یک موتور بنزینی ۳۰۶ اسب بخار و موتور برقی ۱۴۳ اسب بخار، مسافت ۷۰ کیلومتری را با یکبار شارژ کامل طی می‌کند. ولوو XC90 از این نظر پشت سر شاسی بلندهای مدرن مانند فولکس واگن تیگوان کوچکتر و رنج روور بزرگتر قرار می‌گیرد، که هردو برد حرکتی برقی 113 کیلومتر را ارائه می‌دهند. حتی آئودی Q7 قدیمی نیز برد حرکتی برقی ۸۴ کیلومتر دارد.

خوشبختانه XC90 با موتور چهارسیلندر توربوشارژ B5 با توان ۲۴۷ اسب بخار و موتورB6 سوپرشارژ با توان ۲۹۶ اسب بخار مصرف سوخت کمتر و سیستم تعلیق راحت‌تری ارائه می‌دهد.

به نظر شما آیا این تغییرات برای جذاب نگه داشتن ولوو XC90 قدیمی در بازار کنونی کافی است یا خیر؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد