موضوعات داغ

مرسدس بنز S کلاس برقی و هر آن‌چه در مورد این خودرو می‌دانیم

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز با مدل EQS پا به دنیای خودروهای برقی گذاشت، اما موفقیت چندانی کسب نکرد. در حالی که رقبای این برند لوکس تا حد زیادی به سبک طراحی سنتی برای خودروهای برقی پایبند بودند، مرسدس از فضای جدید برای ساخت کابینی بزرگتر با اورهنگ‌های کوتاهتر استفاده کرد. نتیجه این کار یک فضای داخلی جادار محبوس در بدنه‌ای حبابی بود که از همان ابتدا مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

در عین حال، موفقیتS کلاس درون‌سوز به‌عنوان سدان پرچم‌دار شرکت آلمانی همچنان ادامه دارد. طبق اظهارات اخیر اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز،S کلاس برقی جدید در دست ساخت قرار دارد و اواخر این دهه به عنوان جایگزین EQS رونمایی خواهد شد.

نام‌گذاری

کالنیوس گفته است که دو مدل S کلاس برای نسل بعدی وجود خواهد داشت - یکی درون‌سوز و دیگری برقی. ممکن است مرسدس از یک حرفE در نام آن استفاده کند یا همچنان برند "EQ Technology" که در حال حاضر درG کلاس برقی جدید استفاده می‌شود را به کار ببرد.

طراحی ظاهری

S کلاس برقی جدید در مقایسه با EQS فعلی، از سبک طراحی سنتی‌تری استفاده خواهد کرد. کالنیوس تأیید کرد کهS کلاس برقی و درون‌سوز طراحی‌های مشابهی خواهند داشت. در رندر منتشرشده شاهد ترکیبی از ویژگی‌های EQS مانند جلوپنجره پنل مشکی ادغام‌شده در چراغ‌های جلو هستیم. در این طراحی از دستگیره‌های درب برقی و دوربین به جای آینه‌های جانبی استفاده شده است.

مرسدس بنز S کلاس برقی

اگرچه سدان‌های برقی و درون‌سوز طراحی مشابهی دارند، اما از پلتفرم‌های متفاوتی استفاده خواهند کرد. طبق شایعات، معماری MRA مدل فعلی برای استفاده در مدل نسل بعدی اصلاح می‌شود، در حالی کهS کلاس الکتریکی از پلتفرم بزرگ MB.EA بهره خواهد برد. همچنین انتظار نداریم که ظاهر این سدان‌ها مانند انواعG کلاس یکسان باشد، که همچنان از شاسی نردبانی برای مدل‌های درون‌سوز و برقی استفاده می‌کند.

گزارشی در اوایل سال جاری حاکی از آن بود کهS کلاس بعدی ممکن است مانند رقیبش تسلا مدل S از فرمان یوغ‌مانند استفاده کند. بنابراین مرسدس به احتمال زیاد بیشتر کنترل‌های لمسی خازنی خود را با دکمه‌های واقعی جایگزین خواهد کرد.

مشخصات فنی

هنوز هیچ جزئیاتی درباره پیشرانه مانند توان، برد و ظرفیت شارژ آن منتشر نشده است. با این حال، می‌دانیم که S کلاس برقی جدید قطعا از EQS کنونی قدرتمندتر خواهد بود. بنابراین باید انتظار پیشرانه‌های تک‌موتوره یا دوموتوره، احتمالاً با قدرت ۳۶۰ اسب بخار تا بیش از ۵۰۰ اسب بخار را داشته باشیم. احتمال استفاده از بسته‌های باتری با ظرفیت بیش از 100 کیلووات ساعت و برد حرکتی ۳۵۰ تا ۵۰۰ مایل نیز دور از ذهن نیست.

قیمت و زمان عرضه

قیمت EQSمدل ۲۰۲۴ از ۱۰۵۵۵۰ دلار وS کلاس درون‌سوز از ۱۱۸۴۵۰ دلار شروع می‌شود. با توجه به معرفیS کلاس برقی در اواخر دهه میلادی، اعلام قیمت تقریبی 120000 دلار برای آن غیرمنطقی نیست.

نسل فعلیS کلاسW223 در سال 2020 معرفی شد و تقریباً در نیمه عمر تخمینی خود قرار دارد. مدل الکتریکی جدید قبل از عرضه نسل بعدی معرفی نخواهد شد، که در سال 2029 یا احتمالاً 2030 رخ خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد