موضوعات داغ

نیسان ایکس تریل در یک قدمی بازار، عرضه وارداتی نامی خودرو + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نامی خودرو به زودی نسخه جدید نیسان ایکس تریل را وارد بازار ایران خواهد کرد. نیسان ایکس تریل 2023 دومین نسل این خودروی کراس‌اوور میان‌رده است که توسط این شرکت واردکننده خودرو به کشور راه پیدا می‌کند. انتظار می‌رود این مدل نیز مانند نسل قبلی آن مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

معرفی نیسان ایکس تریل 2023

ایکس تریل در آمریکای شمالی با نام نیسان روگ شناخته می‌شود. نسخه جدید از سال 2021 تولید شده و تنها دو سال بعد در سال 2023 فیس‌لیفت شده است. نمونه‌های وارداتی به ایران، متعلق به همین نسخه فیس‌لیفت هستند. نسل اول این کراس‌اوور در سال 2000 معرفی شد و تا سال 2015 با عنوان روگ تولید می‌شد. ایکس تریل الهام‌بخش کراس‌اوورهای دیگری در شرکت‌های رنو نیسان مانند نیسان قشقایی و رنو کولئوس بود. نسل دوم آن در سال 2007 با تمرکز بر بازارهای آسیایی معرفی شد.

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل 2023

در بخش مشخصات فنی، نیسان ایکس تریل 2023 از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 244 نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس این خودرو از نوع CVT ایکس‌ترونیک نیسان بوده و سیستم انتقال نیرو آن دو دیفرانسیل است. شتاب 0 تا 100 این خودرو 9.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت عنوان شده است. مصرف سوخت این کراس‌اوور نیز در سیکل ترکیبی 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش شده که رقم قابل قبولی برای یک خودروی غیرتوربو است.

نیسان ایکس تریل 2023

از نظر طراحی بدنه، نسل جدید ایکس تریل الگوی V شکل مشهور نیسان را با جزئیات جدیدی نظیر چراغ‌های کشیده جلو که به سپرها منتقل شده‌اند و دیفیوزر بزرگ نقره‌ای رنگ عقب دنبال می‌کند. نمای جانبی ترکیبی از طراحی ساده و اسپرت را ارائه می‌دهد. طراحی داخل کابین نیز ظاهری شبیه به سدان‌های متوسط رده دارد و الگوی V شکل نیسان روی داشبورد نیز قابل مشاهده است. امکانات رفاهی مناسبی از جمله سیستم صوتی Bose با 12.3 اینچ نمایشگر و 10 بلندگو، صندلی‌های برقی و سقف پانوراما در کابین این خودرو تعبیه شده است.

در زمینه ایمنی، نیسان ایکس تریل 2023 موفق به کسب رتبه 5 ستاره از موسسه یورو انکپ شده و از تجهیزات ایمنی کاملی همچون 6 کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، دستیارهای رانندگی هوشمند نیسان مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری و رادار بین خطوط و سیستم‌های کنترل دینامیک و کنترل ایستایی در سربالایی بهره می‌برد. با توجه به عرضه محدود و قیمت بالای احتمالی، این خودرو تا زمانی که رقبای بزرگ مانند کیا اسپورتیج و سانگ یانگ تیولی به بازار وارد شوند، قطعاً یکی از انتخاب‌های اصلی بازار ایران خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد