موضوعات داغ

رونمایی از لندیان E5 پلاس، نسخه جدید خودرو پلاگین هیبریدی گروه بهمن + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی کراس‌اوور لندیان E5 پلاس هیبریدی از سرس در تصاویر رسمی رونمایی شد. این خودرو در ماه اوت برای دریافت مجوز فروش اقدام کرد و مشخصات آن فاش شد. انتظار می‌رود فروش این خودرو از همین ماه آغاز شود. علاوه بر این، سریز به طور فعال خودروهای لندیان را به بازارهای جهانی صادر می‌کند، بنابراین لندیان E5 پلاس (فنگون E5) می‌تواند به یک مدل جهانی تبدیل شود.

خودرو لندیان E5 با نام فنگون E5 قرار است توسط گروه بهمن عرضه شود، البته مدت‌ها است که از معرفی این خودرو در شوروم BMCARS می‌گذرد ولی هنوز خبری از عرضه این خودرو نیست.

سرس برند لندیان را در اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرد. لندیان E5، که یک شاسی‌بلند هیبریدی قابل شارژ (PHEV) با تکنولوژی DM بی‌وای‌دی است، اولین خودروی این برند بود. این خودرو یک کراس‌اوور سایز متوسط است که بر اساس مدل بنزینی فنگون ۵۸۰ ساخته شده است. قیمت لندیان E5 بین ۹۹,۸۰۰ تا ۱۵۱,۹۰۰ یوان (۱۴,۱۵۰ تا ۲۱,۵۵۰ دلار آمریکا) است. از ژانویه تا اوت ۲۰۲۴، این خودرو ۱۸,۹۷۴ دستگاه فروش داشته است. سپس مدل لندیان E3 به بازار چین وارد شد. سومین مدل از این سری لندیان، E5 پلاس است.

تصویر رسمی لندیان E5 پلاس

در تصاویر رسمی، لندیان E5 پلاس به رنگ سبز تیره دیده می‌شود. قسمت جلویی این خودرو ظاهراً با کراس‌اوور E5 تفاوت دارد. قسمت جلوی این خودرو بدون شبکه رادیاتور و بسته است. یک ورودی هوای بزرگ در سپر جلو قرار دارد تا موتور را خنک کند. چراغ‌های جلوی مستطیلی لندیان E5 پلاس مشابه مدل E5 باقی مانده است و یک نوار LED چراغ‌های جلو را به هم متصل می‌کند.

به دلیل تغییرات در قسمت جلویی، لندیان E5 پلاس شباهت زیادی به شاسی‌بلند Aito M7 دارد. این موضوع تعجب‌آور نیست، زیرا سریز هر دو خودرو را مونتاژ می‌کند. علاوه بر این، هر دو بر اساس خودروهای برند فنگون ساخته شده‌اند: فنگون ۵۸۰ و ix7. لندیان E5 پلاس دارای دستگیره‌های درب و آینه‌های جانبی سنتی است. از قسمت عقب، این خودرو دارای یک واحد چراغ عقب یکپارچه، یک سپر عقب ساده و یک اسپویلر کوچک روی سقف است.

داشبورد لندیان E5 پلاس دارای یک صفحه نمایش بزرگ معلق و یک مجموعه ابزار کوچک LCD است. فرمان آن سه شاخه و به شکل D است و دسته دنده پشت فرمان قرار دارد. کنسول مرکزی دارای دو پد شارژ بی‌سیم و دو جایگاه لیوان است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به هفت صندلی (۲+۳+۲) و یک سقف بزرگ پانوراما اشاره کرد.

فضای داخلی لندیان E5 پلاس

مشخصات فنی لندیان E5 پلاس

لندیان E5 پلاس دارای ابعاد ۴۷۶۰/۱۸۶۵/۱۷۱۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۸۵ میلی‌متر است. گزینه‌های چرخ این خودرو شامل سایزهای R17، R18 و R19 می‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت بین مدل E5 و E5 پلاس در پیشرانه آنهاست. لندیان E5 پلاس از سیستم DM بی‌وای‌دی به تکنولوژی هیبریدی قابل شارژ سریز تغییر پیدا کرده است. در زیر کاپوت، یک موتور ۱.۵ لیتری H15R با قدرت ۷۰ کیلووات (۹۴ اسب بخار) قرار دارد. مصرف سوخت این خودرو ۰.۹۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، اما با باتری تخلیه شده، مصرف سوخت به ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

لندیان E5 پلاس دارای یک موتور الکتریکی با قدرت اوج ۱۶۰ کیلووات (۲۱۵ اسب بخار) است. مدل قبلی لندیان دارای یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۰ کیلووات (۱۷۴ اسب بخار) بود. این خودرو از یک باتری LFP ساخت Gotion با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت بهره می‌برد. برد تمام الکتریکی آن به ۹۰ کیلومتر می‌رسد. قبلاً شایعاتی مبنی بر برد ترکیبی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مطرح شده بود.

لندیان E5 پلاس در اواخر سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. محدوده قیمتی آن هنوز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد