موضوعات داغ

مزدا EZ-6 با برد 1301 کیلومتر و قیمت پایه 1.260 میلیارد تومان عرضه شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مزدا به‌طور رسمی خودروی مزدا EZ-6 را در تاریخ ۲۶ اکتبر رونمایی کرد. این سدان میان‌سایز جدید بر روی پلتفرم هیبریدی EPA شرکت چانگان ساخته شده و در هفت مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود. قیمت این خودرو بین ۱۳۹,۸۰۰ تا ۱۷۹,۸۰۰ یوان چین (حدوداً معادل ۱۹,۶۳۰ تا ۲۵,۲۵۰ دلار آمریکا) تعیین شده است. مزدا EZ-6 در دو نسخه تمام برقی (BEV) و توسعه‌یافته با برد افزایشی (EREV) ارائه می‌شود.

مزدا EZ-6 از زبان طراحی «کودو» مزدا پیروی می‌کند و به چراغ‌های جلو دوتایی، چراغ‌های روز LED و لوگوی نورانی مزدا مجهز است. همچنین دو رنگ جدید با نام‌های «خاکستری ماه» و «طلایی درخشان» با استفاده از رنگدانه‌های نانو ارائه شده است که جلوه‌ای خاص به ظاهر خودرو می‌بخشند.

در نمای جانبی، مزدا EZ-6 با ظاهر فست‌بک و اسپویلر داکتیلی که در سرعت بالای ۹۰ کیلومتر در ساعت فعال می‌شود، به طراحی بهبود یافته‌ای برای آیرودینامیک دست یافته است. ابعاد این خودرو ۴۹۲۱ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۵ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله محوری آن نیز ۲۸۹۵ میلی‌متر می‌باشد که در مقایسه با مدل‌های SL03 و L07 شرکت دیپال، فضای بیشتری را در اختیار می‌گذارد.

مزدا EZ-6

کابین مزدا EZ-6 دارای صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی واقعیت افزوده (AR-HUD) است. پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ شرکت کوالکام عملکردهای تنظیمات آب‌وهوا، تنظیمات صندلی و سیستم سرگرمی را یکپارچه کرده است. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به ۱۳ حالت نورپردازی محیطی، سیستم روشنایی ۶۴ رنگ، سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو و صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم اشاره کرد. سقف پانورامای غیرقابل باز و فعال‌سازی صوتی چهار ناحیه‌ای نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

مزدا دسته‌دنده خودرو را بر روی ستون فرمان نصب کرده و با این کار فضای بیشتری را روی کنسول میانی آزاد کرده است که شامل دو جایگاه شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های تلفن همراه می‌شود.

کابین مزدا EZ-6

نسخه تمام برقی این خودرو به موتور عقب با توان ۱۹۰ کیلووات و دو گزینه باتری مجهز است: یک باتری ۵۶.۱ کیلووات‌ساعتی با برد ۴۸۰ کیلومتر و یک باتری ۶۸.۸ کیلووات‌ساعتی با برد ۶۰۰ کیلومتر. هر دو باتری از نوع فسفات آهن لیتیوم (LFP) هستند و امکان شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد آنها در ۱۵ دقیقه فراهم شده است.

در نسخه برد افزایشی (EREV) نیز موتور بنزینی ۱.۵ لیتری JL473QJ با توان ۷۰ کیلووات به همراه یک موتور الکتریکی با توان ۱۶۰ کیلووات در نظر گرفته شده است. این نسخه دارای دو پیکربندی باتری است که برد الکتریکی ۱۳۰ یا ۲۰۰ کیلومتری ارائه می‌دهند و حداکثر برد ترکیبی این مدل به ۱۳۰۱ کیلومتر می‌رسد. زمان شارژ این نسخه نیز برای ۳۰ تا ۸۰ درصد به ۲۰ دقیقه کاهش یافته که نیازهای سفرهای متنوع را پشتیبانی می‌کند.

مزدا EZ-6 دارای سیستم کمک‌راننده سطح L2.5 است که شامل کروز کنترل تطبیقی، پارک خودکار و بیش از ۱۵۰ سناریوی پارک برای رانندگی روزانه می‌شود. مزدا همچنین اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۵ یک مدل دیگر از خودروهای الکتریکی (NEV) خود را به بازار عرضه کند و به توسعه محصولات برقی خود ادامه دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد