موضوعات داغ

هاوال H9 جدید با موتور 2.0 لیتری توربو عرضه شد، شروع قیمت از 1.75 میلیارد تومان در چین + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ ۲۵ سپتامبر، نسل دوم شاسی‌بلند هاوال H9 از شرکت گریت وال موتور با طراحی جدید وارد بازار شد. این خودرو در سه نسخه مختلف و با دو چینش ۵ و ۷ نفره در دسترس است:

نسخه Tanjing: ۱۹۹,۹۰۰ یوان (۲۸,۴۰۰ دلار)

نسخه Tajing: ۲۱۵,۹۰۰ یوان (۳۰,۷۰۰ دلار)

نسخه Jijing: ۲۲۹,۹۰۰ یوان (۳۲,۷۰۰ دلار)

قیمت فروش این مدل‌ها ۶۰۰۰ یوان (۸۵۰ دلار) کمتر از قیمت پیش‌فروش است. همچنین، گریت وال موتور قصد دارد در آینده نسخه‌ای با موتور دیزلی ۲.۴ لیتری توربو را نیز روانه بازار کند.

نکته قابل‌توجه این است که تاریخ اصلی رونمایی در ابتدا ۱۹ سپتامبر بود، اما به دلیل اینکه مدیریت گریت وال موتور معتقد بود که کنفرانس رونمایی خلاقیت کافی ندارد، به تعویق افتاد.

پیشینه هاوال H9

هاوال H9 که یک شاسی‌بلند متوسط تا بزرگ ۷ نفره از برند هاوال است، نخستین‌بار در نوامبر ۲۰۱۴ عرضه شد. سپس در ژوئن ۲۰۱۵، نسخه ۵ نفره آن نیز به بازار آمد. از آن زمان، هاوال H9 چندین بار تغییراتی را تجربه کرد؛ از جمله تغییرات ظاهری در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲، اما نسل جدیدی ارائه نشد. با این حال، فروش این خودرو در سال ۲۰۲۳ شروع به کاهش کرد و تنها ۵,۷۹۲ دستگاه به فروش رسید. این رقم در مقایسه با ۱۷,۳۴۵، ۱۱,۴۹۸ و ۱۲,۴۴۴ دستگاهی که در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ فروخته شد، به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت. در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۴ نیز تنها ۲,۷۴۳ دستگاه فروخته شده است. حال سوال این است که آیا نسل دوم هاوال H9 می‌تواند فروش را احیا کند؟

هاوال H9 جدید

طراحی و ابعاد خارجی

در نمای خارجی، مشتریان می‌توانند بین دو طراحی مختلف برای عقب خودرو انتخاب کنند: یکی با لاستیک یدک و دیگری با محفظه ذخیره‌سازی خارجی. طول این خودرو در دو نسخه به ترتیب ۵۰۷۰ میلی‌متر و ۴۹۵۰ میلی‌متر است، عرض نیز ۱۹۷۶ میلی‌متر و ۱۹۶۰ میلی‌متر می‌باشد. هر دو نسخه ارتفاع یکسانی به میزان ۱۹۳۰ میلی‌متر دارند.

حداقل فاصله از سطح زمین ۲۲۴ میلی‌متر، زاویه ورود ۳۱ درجه و زاویه خروج به ترتیب ۲۶ و ۲۵ درجه است. عمق عبور از آب نیز ۸۰۰ میلی‌متر اعلام شده است. این مشخصات همگی در حالت بدون بار اندازه‌گیری شده‌اند.

ظرفیت کشش خودرو ۲.۵ تن یا ۲۲۶۸ کیلوگرم است. نسل دوم هاوال H9 از لاستیک‌های سایز ۲۶۵/۶۵ R17، ۲۶۵/۶۰ R18 و ۲۶۵/۵۵ R19 در سه نسخه مختلف استفاده می‌کند. همچنین، امکانات پیشرفته‌ای از جمله سیستم‌های کمکی رانندگی سطح ۲ نظیر هشدار خروج از خط، کنترل کروز، ترمز اضطراری خودکار و شناسایی علائم ترافیکی به همراه هشدار سرعت در این خودرو وجود دارد.

داخل کابین هاوال H9

مشخصات فنی و پیشرانه

در زمینه پیشرانه، سیستم هوشمند چهار چرخ متحرک BorgWarner Torque-On-Demand (TOD) به‌طور استاندارد در تمامی نسخه‌های این خودرو موجود است. نسل دوم هاوال H9 همچنان از موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ بنزینی (مدل GW4C20B) بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۱۶۰ کیلووات (۲۱۵ اسب بخار) و حداکثر گشتاور آن ۳۸۰ نیوتن‌متر است. این موتور با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (۸AT) جفت شده است. ظرفیت مخزن سوخت نیز ۸۰ لیتر اعلام شده است.

طراحی داخلی

در داخل کابین، از پس‌زمینه نارنجی و مشکی استفاده شده است. داشبورد مجهز به یک صفحه نمایش کامل LCD ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه نمایش کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی است. فرمان خودرو به شکل بیضی طراحی شده و زیر صفحه نمایش مرکزی، خروجی‌های تهویه هوا و دکمه‌های فیزیکی قرار دارند. همچنین، دکمه‌های فیزیکی دیگری بر روی کنسول مرکزی برای تنظیمات مختلف و یک دستگیره مخصوص آفرود در مقابل صندلی سرنشین جلو وجود دارد.

صندلی‌ها که از جنس چرم مصنوعی ساخته شده‌اند، از امکاناتی مانند گرمایش، تهویه و ماساژ برخوردارند. حجم صندوق بار در نسخه ۵ نفره ۷۹۱ لیتر است که با تا کردن ردیف دوم صندلی‌ها، این ظرفیت به ۱۸۱۴ لیتر افزایش می‌یابد.

امکانات اضافی

همچنین، کنترل از راه دور برای بخش‌های مختلف خودرو مانند درب‌ها، بوق، چراغ‌های هشدار، موتور، سیستم تهویه هوا و سانروف پانورامیک پشتیبانی می‌شود. کنترل صوتی نیز برای اجزای زیر فعال است: سیستم چندرسانه‌ای، ناوبری، دسترسی به تلفن، تهویه هوا، سانروف پانورامیک، پنجره‌ها و تنظیمات صندلی.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد