موضوعات داغ

پیش‌فروش چانگان Nevo E07 آغاز شد، شاسی‌بلند تبدیل‌شونده با قیمت 2.1 میلیارد تومان در چین + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ ۲۲ سپتامبر، چانگان به طور رسمی پیش‌فروش شاسی‌بلند Nevo E07 را آغاز کرد. این خودرو که بر اساس معماری SDA چانگان ساخته شده، قادر است بین حالت‌های شاسی‌بلند و وانت تغییر کند و در دو نسخه‌ی الکتریکی (EV) و نسخه‌ی افزایشی برد (EREV) عرضه می‌شود. در چین، این خودرو با نام Qiyuan نیز شناخته می‌شود.

قیمت نسخه‌های مختلف:

نسخه‌ی هوشمند EREV Max: ۲۴۹,۹۰۰ یوان (۳۵,۴۰۰ دلار)

نسخه‌ی هوشمند EV Max: ۲۶۹,۹۰۰ یوان (۳۸,۳۰۰ دلار)

نسخه‌ی بسیار پرقدرت EV Ultra: ۳۱۹,۹۰۰ یوان (۴۵,۴۰۰ دلار)

مشخصات و ویژگی‌ها:

شاسی‌بلند Nevo E07 به عنوان یک خودروی الکتریکی هوشمند میان‌سایز و بزرگ با ویژگی‌های دیجیتال و هوشمند معرفی شده است. تولید انبوه این خودرو برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده و قرار است تا پایان سه‌ماهه چهارم سال به مشتریان تحویل داده شود.

از نظر ابعاد، طول، عرض و فاصله محوری Nevo 07 به ترتیب ۵۰۴۵، ۱۹۹۶ و ۳۱۲۰ میلی‌متر است و ارتفاع آن در سه نسخه ۱۶۴۰، ۱۶۶۵ و ۱۶۹۵ میلی‌متر می‌باشد. سیستم تعلیق هوایی این خودرو قادر است ارتفاع خودرو را با توجه به سرعت رانندگی به طور خودکار تنظیم کند و ضریب مقاومت هوا را به ۰.۲۳۷Cd کاهش دهد.

چانگان Nevo (Qiyuan) E07

ویژگی منحصربه‌فرد:

این خودرو در قسمت عقب دارای طراحی مشابه وانت‌ها است و با استفاده از یک پوشش برقی و قابل‌جمع شدن، به راحتی از حالت شاسی‌بلند به حالت وانت تغییر می‌کند. ظرفیت بار صندوق این خودرو ۳۰۰ کیلوگرم است و به گفته‌ی مسئولان چانگان، می‌تواند همزمان وزن پنج فرد بزرگسال در حال رقص را تحمل کند!

فناوری و امکانات پیشرفته:

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دستیار رانندگی پیشرفته سطح ۲+ که توسط چانگان توسعه یافته، و ارتباط ماهواره‌ای درون‌خودرویی اشاره کرد. به گفته‌ی چانگان، این خودرو نخستین خودروی جهان است که به چنین ارتباط ماهواره‌ای مجهز شده است. سنسورهای نصب‌شده در این خودرو شامل دو لیدار، پنج رادار میلی‌متری، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۱۱ دوربین با کیفیت بالا است. همچنین این سیستم توسط تراشه هوشمند NVIDIA Orin-x پشتیبانی می‌شود.

مشخصات فنی:

نسخه EREV در دو مدل تک‌موتوره و دو‌موتوره عرضه می‌شود. هر دو مدل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو برای افزایش برد استفاده می‌کنند که توان حداکثری ۱۰۵ کیلووات (۱۴۱ اسب بخار) را تولید می‌کند. مدل تک‌موتوره دارای یک موتور برقی ۲۳۱ کیلوواتی (۳۱۰ اسب بخار) در محور عقب است، در حالی که مدل دو‌موتوره یک موتور برقی ۱۳۱ کیلوواتی (۱۷۶ اسب بخار) نیز به محور جلو اضافه می‌کند. باتری این نسخه ظرفیت ۳۹.۰۵ کیلووات ساعت دارد و برد خالص الکتریکی آن‌ها به ترتیب ۲۰۰ و ۱۸۵ کیلومتر است.

در نسخه EV، مدل تک‌موتوره با یک موتور برقی ۲۵۲ کیلوواتی (۳۳۸ اسب بخار) در محور عقب عرضه می‌شود و مدل دو‌موتوره یک موتور ۱۸۸ کیلوواتی (۲۵۲ اسب بخار) در محور جلو اضافه می‌کند. این مدل‌ها با باتری‌های لیتیوم-یونی مجهز شده‌اند و برد حرکتی آنها بین ۵۵۱ کیلومتر تا ۱۰۰۰ کیلومتر متغیر است. شارژ سریع با ولتاژ ۸۰۰ ولت نیز پشتیبانی می‌شود که می‌تواند تنها در ۱۵ دقیقه، بردی معادل ۳۶۵ کیلومتر را فراهم کند.

کابین شاسی‌بلند Nevo E07

طراحی داخلی:

کابین این خودرو طراحی مینیمالیستی دارد و فاقد صفحه نمایش سنتی پشت فرمان است. سیستم نمایشگر ۲۸.۸۶ اینچی AR-HUD و صفحه کنترل مرکزی ۱۵.۴ اینچی بیشتر وظایف نمایش و کنترل را به عهده دارند. دکمه‌های روی فرمان به صورت چرخان طراحی شده‌اند و در کنسول وسط دو نگهدارنده فنجان و یک پد شارژ بی‌سیم قرار گرفته است.

علاوه بر این، سرنشین جلو به یک صفحه نمایش سرگرمی سقفی دسترسی دارد که از طریق دستیار صوتی هوش مصنوعی فعال می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد