موضوعات داغ

آریزو 8 اولترا بلک رونمایی شد، نسخه جدید سدان فونیکس در راه بازار + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چری بار دیگر نسخه‌های سدان آریزو 8 را در روسیه به‌روزرسانی کرده و نسخه‌ای جدید به نام "اولترا بلک" را معرفی کرده است. این خودرو جایگاه برتر در مدل‌های این سری را به خود اختصاص داده و با طراحی خارجی در رنگ مشکی مات از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود.

پیش‌تر، گزارش شده بود که تا پایان پاییز، نسخه‌ی برتر Ultra به خط تولید آریزو 8 در روسیه اضافه می‌شود. با این حال، جزئیات مربوط به امکانات این نسخه تا آن زمان مشخص نبود. اکنون شرکت چری جزئیات رسمی مربوط به نسخه‌ی جدید و برتر Ultra Black را منتشر کرده است.

سدان چری آریزو 8 برای نخستین بار در تابستان سال گذشته وارد بازار روسیه شد. این خودرو دارای ابعادی به اندازه‌ی ۴۷۵۷ × ۱۸۳۲ × ۱۴۶۹ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی‌متر است. در ابتدا، این مدل در سه نسخه: Prestige، Ultimate و Ultimate SE به بازار عرضه شد. تمامی این نسخه‌ها به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۶ اسب بخار (۲۷۵ نیوتون‌متر) مجهز بودند و با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DCT هماهنگ شده بودند.

در سال جاری، تغییرات قابل توجهی در مدل‌های آریزو 8 رخ داده است. ابتدا، نسخه‌های ارزان‌تر با مجموعه‌ای از امکانات محدود معرفی شدند. همچنین، موتور ۱.۶ لیتری قبلی جای خود را به موتوری با قدرت کاهش‌یافته ۱۵۰ اسب بخار داده است. این موتور همچنان با گیربکس ۷ سرعته DCT هماهنگ است.

در نتیجه، شتاب آریزو 8 به ۹.۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است (در مقایسه با ۸.۹ ثانیه قبلی). مصرف سوخت این مدل به طور متوسط به ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده که ۱.۳ لیتر بیشتر از مدل قبلی است. این خودرو اکنون می‌تواند از بنزین AИ-92 استفاده کند و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آریزو 8 اولترا بلک رونمایی شد

چری آریزو 8 در ایران با نام فونیکس آریزو 8 و با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با توان تولید 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر عرضه شده است و جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه نیروی تولید را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت فونیکس آریزو 8 در حدود 7 ثانیه است.

بر اساس اطلاعیه‌های رسمی، نسخه‌ی جدید آریزو 8 Ultra Black هم‌اکنون برای خرید از نمایندگی‌های رسمی برند در دسترس است. پس از آخرین تغییرات، این خودرو در سه نسخه Active، Prime و نسخه برتر Ultra Black به بازار عرضه می‌شود.

قیمت چری آریزو 8 در نسخه Ultra Black حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار روبل است. قیمت نسخه Prime نیز ۳ میلیون و ۵۰ هزار روبل و نسخه Active حدود ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار روبل است. با توجه به تخفیف‌های ویژه، تخفیف مستقیم این سدان ممکن است تا ۵۰۰ هزار روبل نیز برسد.

فضای داخلی آریزو 8 اولترا بلک

تفاوت‌های نسخه Ultra Black

نسخه‌ی برتر Ultra Black در مقایسه با نسخه Prime با رنگ مشکی مات بر روی قطعات تزئینی مانند چرخ‌ها متمایز می‌شود. همچنین، فهرست امکانات این نسخه نیز گسترش یافته است.

در نسخه Ultra Black امکاناتی مانند سقف پانوراما با سانروف، نورپردازی محیطی، حسگرهای پارک جلو، سیستم اتوماتیک تعویض نور بالا و پایین، پشتی‌های گردنی هواپیمایی برای صندلی‌های ردیف دوم، آینه دید عقب الکتروکرومیک و تنظیم برقی حمایت کمری صندلی راننده ارائه می‌شود.

این خودرو دارای ۱۰ کیسه هوا و سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو است. همچنین سیستم تهویه مطبوع با قابلیت یونیزه‌سازی و خوشبوکنندگی هوا نیز در این نسخه ارائه شده است.

علاوه بر این، نسخه‌ی برتر Ultra Black به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده ADAS مجهز است که شامل کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم هشدار برخورد جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کنترل نقاط کور (BSD)، سیستم کمکی تغییر خط (LCA)، هشدار خروج از خط (LDW)، کمک به حفظ خط (LKA)، سیستم کمکی در ترافیک (TJA/ICA)، هشدار باز شدن درب (DOW)، سیستم هشدار برخورد از عقب (RTA)، و سیستم جلوگیری از برخورد در تقاطع عقب (RCTB) می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد