موضوعات داغ

8 نکته در مورد خودرو برقی داچیا اسپرینگ، بررسی دوقلوی کوچک رنو داستر + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

داچیا اسپرینگ یا همان رنو کویید یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار جهان است. فیس‌لیفت (۲۰۲۴) تأثیر مثبتی بر سابقه این خودرو دارد، به خصوص در داخل خودرو همه چیز بهتر شده است و حالا امکانات مناسبی در اختیار شما قرار دارد.

در این مقاله به 8 نکته مهم در مورد این خودرو جذاب و کوچک می پردازیم.

۱. کباب کردن هرگز تا این حد آسان نبوده است

داچیا اسپرینگ دارای اتصال V2L است که به این معنی است که می‌توانید یک دوچرخه برقی را از طریق خودرو شارژ کنید. حتی جالب‌تر: در یک شب تابستانی در اردوگاه، می‌توانید کباب‌پز را به اسپرینگ وصل کنید. فقط مراقب باشید که یک ساعت کباب کردن ۱۳ درصد از ظرفیت باتری را مصرف می‌کند.

داچیا همچنین شوخی‌های دیگری هم دارد: یک صندوق جلو پلاستیکی که می‌توانید به عنوان لوازم جانبی بخرید (۲۰۸.۵۰ یورو)، و یک نگهدارنده لیوان قابل جدا شدن که به عنوان آویز کیف و چراغ چرخان نیز عمل می‌کند (۴۶.۵۰ یورو).

۲. تغییرات ظاهری

شاید اتصال کباب‌پز جالب‌ترین باشد، اما مهم‌ترین تغییر نیست. ظاهر کاملاً دگرگون شد تا اسپرینگ دوباره با داچیا ساندرو و داستر همگام شود. جلوپنجره جدیدی دریافت کرد، اما چشمگیرترین بخش، فضای اطراف پلاک‌هاست. این قسمت شکل الگوی خیابان‌ها را دارد.

اگرچه اسپرینگ با طول ۳.۷۰ متر هنوز هم یکی از کوچک‌ترین خودروهای هلند است، اما بسیار بالغ‌تر از قبل به نظر می‌رسد. این دومین فیس‌لیفت در سه سال است.

داچیا اسپرینگ یا همان رنو کویید

۳. داشبورد به شدت بهبود یافته است

اسپرینگ کاملاً جدید نیست. در اصل، این یک رنو City-KZE، یک مدل چینی است. و آن هم یک مشتق الکتریکی از رنو Kwid با موتور بنزینی از هند (۲۰۱۵) است. نشانه‌های کهنگی را به ویژه می‌توانستید در داشبورد قدیمی با صفحه نمایش چندرسانه‌ای نسبتاً ضعیف و پلاستیک سخت تا جایی که چشم کار می‌کرد، ببینید.

داچیا قاطعانه داخل خودرو را بازسازی کرده است، داشبورد اکنون بسیار شبیه به داچیا داستر به نظر می‌رسد. گران‌ترین نسخه Extreme حتی دارای یک صفحه نمایش ناوبری ۱۰ اینچی و یک پنل ابزار دیجیتالی است. فرمان با طراحی جدید اکنون قابل تنظیم از نظر ارتفاع است (اما نه از نظر عمق).

۴. محدوده حرکتی داچیا اسپرینگ همچنان ۲۲۵ کیلومتر است

انتظار نداشته باشید که اسپرینگ ناگهان یک بسته باتری بزرگ داشته باشد و بتوانید بدون شارژ مجدد یکسره مسافت های طولانی برانید. از نظر فنی همه چیز مثل قبل باقی مانده است و این بدان معناست که هنوز می‌توانید بین یک موتور الکتریکی با ۴۴ اسب بخار یا ۶۵ اسب بخار انتخاب کنید.

در هر دو حالت، یک باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی دریافت می‌کنید و محدوده حرکتی ۲۲۵ کیلومتر است. به دلیل بسته باتری کوچک، حتی بدون امکان شارژ سریع، شارژ کردن کار روزانه‌تان نخواهد بود. از طریق پریز برق خانگی حداکثر ۱۱ ساعت (۲۰-۱۰۰ درصد) و در شارژر سریع ۴۵ دقیقه (۲۰-۸۰ درصد) طول می‌کشد.

۵. در مورد محدوده حرکتی زیاد سخت نگیرید

اکثر خریداران اسپرینگ قبلاً خودرویی دارند که با آن مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند. به طور متوسط آنها روزانه ۳۷ کیلومتر رانندگی می‌کنند و بنابراین می‌توانند تقریباً یک هفته با یک بار شارژ باتری کار کنند.

علاوه بر این، اسپرینگ یک خودروی الکتریکی به طرز احمقانه‌ای سنگین نیست، حتی ۱۰۰۰ کیلوگرم هم وزن ندارد. و علی‌رغم تجهیزات (ایمنی) گسترده‌تر، پس از فیس‌لیفت تنها ۶ کیلوگرم سنگین‌تر شد.

۶. داچیا اسپرینگ همچنان یک خودروی اقتصادی باقی می‌ماند

بنگ! در بسته می‌شود. و راننده و سرنشین جلو در این خودروی باریک نزدیک به هم می‌نشینند. وقتی زانویتان به در می‌خورد، پلاستیک سخت خم می‌شود و هنگام رانندگی، موسیقی رادیو گاهی اوقات با صدای جیرجیر از داخل خودرو همراهی می‌شود.

شما بیشتر روی صندلی‌ها می‌نشینید تا داخل آنها و شاسی در فیلتر کردن دست‌اندازها چندان ظریف عمل نمی‌کند. و فرمان؟ بی‌حس است مانند یک روانپزشک که مشتاقانه منتظر بازنشستگی است.

فضای داخلی داچیا اسپرینگ

۷. در شهر عالی است

اما در یک مرکز شهر شلوغ، واقعاً عاشق اسپرینگ خواهید شد. در آنجا ناگهان خوشحال می‌شوید که آنقدر باریک است. و با شعاع چرخش ۹.۵۰ متر، برای سرگرمی اشتباه می‌رانید تا بتوانید به راحتی دور بزنید.

علاوه بر این، اسپرینگ تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت به خوبی سریع است و بنابراین به راحتی با ترافیک همراه می‌شوید. اگر مصرف بسیار کمی را که باعث لذت است (۱۳.۲ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر) به آن اضافه کنید، حتی یک سفر شهری در پاریس شلوغ نیز لذت‌بخش می‌شود. انتظار زیادی از حالت B نداشته باشید، که در آن حداکثر انرژی ترمز بازیابی می‌شود. ترمز موتوری کافی نیست، باید ترمز اضافی بگیرید.

۸. و قیمت داچیا اسپرینگ (۲۰۲۴) چقدر است؟

داچیا اسپرینگ (مدل Expression، ۴۴ اسب بخار) در هلند قیمت پایه ۱۸،۹۵۰ یورو دارد. با ۱۰۰۰ یورو بیشتر، مدلی با ۶۵ اسب بخار دریافت می‌کنید و با ۱۰۰۰ یورو اضافی دیگر، با تجهیزات کامل برای مدل Extreme می پردازید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد