موضوعات داغ

هاوال F8 پیش از ورود به بازار روسیه، فیس‌لیفت می‌شود!

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

هاوال F8 کراس‌اوور جدید چینی‌ها برای بازار روسیه است. این خودرو پیش از صادرات به روسیه، تغییرات طراحی را تجربه خواهد کرد و کابین آن نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. همچنین چینی‌ها قیمت هاوال F8 را برای روس‌ها کاهش داده‌اند. این خودرو در چین با نام هاوال شیائولنگ مکس شناخته می‌شود.

تغییرات هاوال F8 در بخش جلو شامل چراغ‌های بیشتری هستند که جایگزین لامپ‌های بومرنگ شکل قبلی شده‌اند. عناصر تزیینی کرومی نیز به قسمت زیرین چراغ‌های جلو اضافه خواهد شد. گوشه سپرها نیز مثلث‌های تزیینی وجود دارد و مجراهای هوا که ذوزنقه‌ای شکل هستند، کمی نسبت به قبل فشرده‌تر شده‌اند.

هاوال F8

در بخش پشتی هاوال F8، چراغ‌های سرتاسری را می‌بینیم که به یکدیگر متصل شده‌اند. درب صندوق، سپر عقب و ستون D‌ خودرو نیز تغییراتی را در طراحی تجربه کرده است. با وجود تمام تغییرات ظاهری، ابعاد هاوال F8 بدون تغییر باقی مانده‌اند. ابعاد هاوال F8 شامل 4758 میلی‌متر طول، 1895 میلی‌متر عرض، 1725 میلی‌متر ارتفاع و 2800 میلی‌متر فاصله بین‌محوری است. هاوال F8 اندکی از کراس‌اوور صادراتی دیگر یعنی هاوال F7 بزرگتر است.

فضای داخلی هاوال F8 نیز دستخوش تغییراتی شده است. به جای دو نمایشگر یکپارچه، اکنون دو نمایشگر جداگانه از یکدیگر قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد طراحان هاوال با استفاده از این راه‌حل، موفق شده‌اند تا قیمت خودرو را کاهش دهند. دو شارژر بی‌سیم برای تلفن همراه و مجموعه‌ای از کنترلرهای فیزیکی را نیز در کابین خودرو می‌بینیم. شیفترهای تعویض دنده نیز همچنان پشت فرمان قرار دارند.

هاوال F8

هنوز مشخص نیست که آیا هاوال F8 فیس‌لیفت تغییراتی را در بخش قوای محرکه خواهد داشت یا خیر. نسخه فعلی این کراس‌اوور از پیشرانه هیبریدی مرکب از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و دو موتور برقی بهره می‌برد. مجموع قدرت هاوال F8، 279 اسب‌بخار قدرت و 585 نیوتن‌متر گشتاور است.

این خودرو با یک مدل بنزینی نیز در دسترس قرار دارد. پیشرانه بنزینی هاوال F8 از نوع دو لیتری توربوشارژر چهار سیلندر است که حداکثر 236 اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها را در این خودرو برعهده دارد. هاوال F8 از سپتامبر سال جاری با قیمتی بین 4.2 الی 4.9 میلیون روبل (2.8 الی 3.2 میلیارد تومان) در روسیه به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد