موضوعات داغ

چری اومودا C7‌ در حال تست‌های فنی مشاهده شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوور چری اومودا C7 برای نخستین بار، در حال آزمایش فنی در جاده‌های چین مشاهده شد. با وجود آن‌که چری از این خودرو مدتی پیش رونمایی کرد اما نسخه تست اومودا 7 به روکش‌های استتار مجهز شده بود. این مساله نشان می‌دهد که چینی‌ها تغییرات ظاهری محدودی را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.

چری اومودا 7 از ابتدا با تمرکز بر بازارهای صادراتی طراحی و تولید شده است، از این رو اطلاعات خبرنگاران سایر نقاط جهان همانند روسیه از این خودرو بالا است. این خودرو علاوه بر روسیه، در قزاقستان نیز عرضه خواهد شد و البته امکان عرضه آن به بازار ایران نیز وجود دارد. مدل پایین‌تر این خودرو یعنی چری اومودا 5، با نام فونیکس FX در بازار کشورمان وجود دارد.

اما چرا چری اومودا 7 با روکش‌های استتار پوشیده شده است؟

یکی از تفاوت‌های نسخه تولیدی اومودا 7 با نسخه نمایشی، دستگیره‌های درب جمع‌شونده مدل تولیدی است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مدل نمایشی، دستگیره درب جمع شونده داشت. همچنین خبرنگاران روس حدس می‌زنند که ممکن است نسخه تولید نهایی این خودرو، آپشن‌های ظاهری متفاوتی را در اختیار کاربر قرار دهد.

در حال حاضر ابعاد دقیق خودرو مشخص شده است. ابعاد چری اومودا 7 معادل 4621*1872*1673 میلی‌متر هستند. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2700 میلیمتر است. بنابراین با خودرویی بزرگتر از اومودا 5 یا همان فونیکس FX‌ روبرو هستیم. چری ادعا کرده است که این خودرو در محور عقب، به سیستم تعلیق هیدرولیکی مستقل مجهز خواهد بود. این سیستم تعلیق 30 درصد بیشتر از سیستم تعلیق اومودا 5، ارتعاشات را جذب می‌کند.

کابین چری اومودا 7 به صفحه نمایش مرکزی 15.6 اینچی مجهز خواهد بود که قابلیت حرکت به سمت سرنشین جانبی را دارد. راننده نیز دو صفحه نمایش دیجیتال را در اختیار خواهد داشت. 18 سیستم کمک راننده هوشمند، دوربین‌های 360 درجه، کنترل صوتی چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو نیز از جمله دیگر تجهیزات اومودا 7 هستند.

چری اومودا 7

چری اومودا 7 در قالب دو نسخه بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه هیبریدی به ترکیبی از موتور برقی و موتور درون‌سوز 1.5 لیتری مجهز خواهد بود. حداکثر راندمان این ترکیب، 156 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس مخصوص و سه حالته خودروهای هیبریدی نیز در این خودرو به کار گرفته خواهد شد.

نسخه بنزینی چری اومودا 7 نیز به جعبه دنده 1.6 لیتری توربو مجهز خواهد شد. این موتور هم‌اکنون روی برخی خودروهای چری نیز نصب شده است. هنوز مشخص نیست که چری از چه مدل گیربکسی برای این خودرو استفاده می‌کند. گزینه‌های موجود گیربکس هفت سرعته دوکلاچه یا هشت سرعته اتوماتیک هستند. براساس گفته‌های مدیران چری در قزاقستان، نخستین نمایش رسمی این خودرو در سال 2025 انجام خواهد شد. قیمت چری اومودا 7 در روسیه نیز بین 3.5 تا 4.5 میلیون روبل (2,450,000,000 الی 3,150,000,000 تومان) تخمین زده می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد