موضوعات داغ

تیگو 7 پرو پلاس هیبریدی معرفی شد، محصول جدید چری به ایران می آید؟ + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در چین، "جاسوسان عکاس" یک کراس‌اوور هیبریدی چری تیگو ۷ پرو پلاس را که برای صادرات در نظر گرفته شده، مشاهده کردند. این خودرو بسیار شبیه به تیگو ۷ است که در آوریل به خبرنگاران نشان داده شد. کراس‌اوور جدید مجهز به سیستم نیروی محرکه پلاگین‌هیبرید اختصاصی چری به نام C-DM است.

نام‌گذاری مدل‌های چری اغلب موضوع شوخی خودروسازان می‌شود. و در این شوخی‌ها حقیقتی وجود دارد، زیرا نام‌گذاری این برند واقعاً می‌تواند گیج‌کننده باشد. به عنوان مثال، در چین کراس‌اوورهای سری تیگو اغلب پسوند پلاس دریافت می‌کنند. و در روسیه و ایران، به شاخص‌های عددی کلمات پرو و مکس اضافه می‌شود. به نظر می‌رسد که چری تصمیم گرفته است همه را کاملاً گیج کند و آزمایش کراس‌اوور تیگو ۷ پرو پلاس را آغاز کرده است. تیگو 7 پرو و تیگو 7 پرومکس در ایران توسط شرکت مدیران خودرو و با برند فونیکس عرضه شده است و حالا احتمال عرضه نسخه جدید و پلاگین هیبریدی این خودرو در کشورمان دور از ذهن نیست.

آنچه باید درباره چری تیگو ۷ پرو پلاس بدانید:

چری تیگو ۷ پرو پلاس نسخه صادراتی کراس‌اوور تیگو ۷ پلاس برای بازار داخلی چین است. فروش آن در چین از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شد. ویژگی اصلی این کراس‌اوور، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلو به سبک تیگو ۸ پرومکس است. نسخه صادراتی "هفت" با پسوند پلاس، طراحی منحصر به فردی دارد و وارد آزمایش‌های جاده‌ای شده است.

ویژگی برجسته کراس‌اوور چری تیگو ۷ پرو پلاس، قطعه براق به جای جلوپنجره است. دسترسی هوا به موتور احتراق داخلی از طریق یک دریچه هوای بزرگ در سپر جلو تأمین می‌شود. علاوه بر این، چراغ‌های مه‌شکن در سپر جلو تعبیه شده‌اند. در کنار آنها می‌توان نوشته "عملکرد" را دید. چراغ‌های جلوی کراس‌اوور بسیار شبیه به تیگو ۸ پرو مکس است.

طراحی عقب چری تیگو ۷ پرو پلاس

در قسمت عقب این شاسی‌بلند جدید برای بازارهای خارجی، یک المان یکپارچه چراغ عقب قرار دارد. ویژگی دیگر چری تیگو ۷ پرو پلاس، عدم وجود لوله‌های اگزوز مشخص است. این مدل از کراس‌اووری که به خبرنگاران در ووهو نشان داده شد، با رینگ‌های کوچکتر و قطعات آیرودینامیک آبی رنگ متفاوت است. عناصر آبی رنگ را می‌توان در اسپویلر سقف نیز مشاهده کرد. در گلگیر عقب سمت راست تیگو ۷ پرو پلاس، درپوش پورت شارژ قرار دارد.

داخل کابین چری تیگو ۷ پرو پلاس مشابه مدل به‌روزرسانی شده تیگو ۷ پرو مکس است که اخیراً برای بازار روسیه معرفی شده است. در کنسول مرکزی، یک بلوک یکپارچه از دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار دارد و روی کنسول مرکزی می‌توان یک سلکتور کوچک گیربکس از پلاستیک شفاف با طرح سر ببر را مشاهده کرد.

مشخصات چری تیگو ۷ پرو پلاس:

ابعاد دقیق چری تیگو ۷ پرو پلاس هنوز مشخص نیست. به نظر می‌رسد که تفاوت چندانی با نسخه بازار داخلی چین نداشته باشد. یادآوری می‌شود که ابعاد تیگو ۷ پلاس ۴۵۳۰ × ۱۸۶۲ × ۱۶۹۶ میلی‌متر با فاصله بین محورهای ۲۶۷۰ میلی‌متر است. برای مقایسه: این مدل ۳۰ میلی‌متر طولانی‌تر، ۲۰ میلی‌متر عریض‌تر و ۹ میلی‌متر کوتاه‌تر از چری تیگو ۷ پرو مکس است.

فضای داخلی تیگو ۷ پرو پلاس

انتظار می‌رود که سیستم نیروی محرکه این شاسی‌بلند صادراتی، سیستم C-DM اختصاصی چری باشد. در این صورت، تیگو ۷ پرو پلاس مجهز به یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار خواهد بود. این موتور با دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۷۰ اسب بخار همراه است. قدرت کل کراس‌اوور به ۳۲۶ اسب بخار می‌رسد، و گشتاور آن ۵۴۵ نیوتن متر است. سیستم انتقال قدرت فقط به چرخ‌های جلو است.

مشخص نیست که آیا چری تیگو ۷ پرو پلاس نسخه بنزینی خواهد داشت یا خیر. به هر حال، نمایندگان شرکت به "خودروهای چینی" در جریان بازدید از ووهو اطلاع دادند که این شاسی‌بلند در روسیه عرضه خواهد شد. البته زمان دقیق عرضه به بازار اعلام نشده است. طبق منابع چینی، تولید تیگو ۷ پرو پلاس در اکتبر امسال آغاز خواهد شد. این بدان معناست که نمی‌توان انتظار داشت "هفت" جدید زودتر از سال ۲۰۲۵ در روسیه عرضه شود.

یادآوری می‌شود که در حال حاضر چری تیگو ۷ پرو پلاگین‌هیبرید در روسیه قابل خرید است. می‌توان آن را در یک پیکربندی واحد با قیمت ۴ میلیون روبل خریداری کرد. در مورد تیگو ۷ پرو مکس بنزینی، این مدل در شش پیکربندی با محدوده قیمت ۲,۷۲۰,۰۰۰ تا ۳,۲۷۰,۰۰۰ روبل (30,962 تا 37,223 دلار) قابل خرید است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد