موضوعات داغ

ام جی ۵ ارزان ترین خودروی وارداتی MG در ایران + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

ام جی 5 یکی از خودروهایی است در دور جدید واردات به ایران آمده است. این یک سدان اقتصادی با مشخصات فنی قابل قبول بوده که توسط فردا موتورز برای بازار ایران معرفی شده است. ام جی برندی با سابقه طولانی است که ریشه در انگلستان دارد اما اکنون متعلق به گروه سایک موتور چین است.

ام جی 5 که در برخی بازارها با نام رووی i5 شناخته می شود، در سال 2017 معرفی شد و در سال 2021 نسخه فیس لیفت آن عرضه گردید. اما فردا موتورز نمونه اولیه را برای واردات به ایران انتخاب کرده است. این خودرو در نمونه های بنزینی، برقی و استیشن موجود است.

فضای داخلی ام جی 5

از نظر طراحی بدنه، ام جی 5 دارای ظاهری ساده است. چراغ های جلو و عقب آن ابعاد بزرگی دارند و در نمونه فول آپشن از نوع ال ای دی هستند. خطوط تزیینی کرومی نیز روی بدنه دیده می شود. رینگ های دو رنگ 16 اینچی دارد و طراحی جانبی آن نیز ساده و بدون حجم پردازی های عجیب است.

فیلم بررسی ام جی ۵ ارزان ترین خودروی وارداتی ام جی در ایران

ام جی 5 مجهز به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 118 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر است. این موتور به یک گیربکس CVT متصل شده و قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

در کابین، طراحی ساده‌ای را شاهد هستیم با مواد متوسطی مانند پلاستیک و چرم مصنوعی. صندلی ها طراحی و راحتی قابل قبولی دارند و صندلی های جلو از قابلیت تنظیمات برقی بهره می برند. داشبورد ساده با نمایشگر 10 اینچی مرکزی و صفحه آمپر آنالوگ است. امکانات رفاهی شامل سانروف، دوربین 360 درجه، اپل کارپلی، اندروید اتو، ترمز پارک برقی و صندلی های گرمکن جلو است.

MG5

از امکانات ایمنی آن می توان به 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد. مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتر در 100 کیلومتر برای این خودرو اعلام شده است. ابعاد ام جی 5 شامل طول 4601، عرض 1818 و ارتفاع 1489 میلی متر با فاصله محوری 2680 میلی متر است. وزن آن نیز 1230 کیلوگرم برآورد شده است.

در مجموع ام جی 5 یک سدان اقتصادی با امکانات رفاهی و ایمنی معقول اما پیشرانه نه چندان قوی به نظر می رسد. رقبای آن در بازار ایران سوزوکی سیاز، نیسان سانی، شاین مکس و برخی سدان های مونتاژی خواهند بود. موفقیت این خودرو در بازار ایران بستگی زیادی به قیمت گذاری و سیاست عرضه فردا موتورز خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد