موضوعات داغ

شاسی بلند 939 اسب بخاری بایک معرفی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اطلاعاتی از خودروی شاسی‌بلند تازه‌نفس "فانگ چنگ بائوبائو 8" (ببر 8) شرکت بایک را منتشر کرده که برخی مشخصات کلیدی این خودروی پرقدرت را آشکار می‌کند. فانگ چنگ بائو یک برند جدید زیرمجموعه بایک است که طبق ادعای این شرکت بر خودروهای "شخصی‌سازی شده" متمرکز است.

برند فانگ چنگ بائو در اوت 2023 به صورت رسمی معرفی شد. اولین و تنها خودروی این برند در بازار تاکنون مدل "بائو 5" است که در نوامبر عرضه شد. شاسی‌بلند فلگشیپ "بائو 8" دومین محصول این برند خواهد بود.

در 12 می، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که بایک درخواست پروانه عرضه برای مدل بائو 8 را ارائه کرده و تصاویری از نسخه تولیدی آن را منتشر نموده است. در چین هیچ خودرویی بدون تاییدیه این وزارتخانه نمی‌تواند به فروش برسد و این وزارتخانه هر ماه لیستی از محصولات جدید را منتشر می‌کند. این موضوع چندان مورد پسند شرکت‌های خودروسازی نیست، چرا که اسرار و جزئیات محصولاتی که هنوز معرفی نشده‌اند را فاش می‌کند. اما از نظر ما ایرادی ندارد.

بائو 8

بائو 8 یک شاسی‌بلند بزرگ، زمخت و قدرتمند با طول حدود 5.2 متر و گنجایش 6 یا 7 سرنشین است. ابعاد آن 5195 در 1994 در 1875 میلی‌متر با پایه چرخ 2920 میلی‌متر است و وزن خالص آن 3905 کیلوگرم است.

همانند همتای کوچکتر خود بائو 5، بائو 8 یک خودروی برقی شارژ-پذیر (EREV) است. به این معنی که یک موتور احتراق داخلی دارد که به چرخ‌ها متصل نیست اما می‌تواند باتری یا موتور الکتریکی را شارژ کند. این موتور 2 لیتری توربوشارژر قدرت 200 کیلووات دارد.

بائو 8 دو موتور الکتریکی دارد، یکی کوچکتر در جلو با 200 کیلووات و یکی 300 کیلوواتی در عقب. خروجی کلی سیستم 700 کیلووات (939 اسب بخار) است. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است. لاستیک‌های 275/55R20 و 275/50R21 از دیگر مشخصات این خودرو هستند. انرژی در باتری بلید لیتیوم آهن فسفات BYD که توسط شرکت زیرمجموعه بایک به نام فیندریمز تولید می‌شود، ذخیره می‌گردد؛ هرچند ظرفیت دقیق آن هنوز مشخص نشده است.این خودرو روی پلتفرم جدید DMO بایک مخصوص خودروهای آفرود ساخته شده و از سیستم تعلیق پیشرفته Disus P بهره می‌برد.

ثبت در کاتالوگ نهاد نظارتی معمولا آخرین مرحله قبل از عرضه یک خودرو به بازار است. پیش بینی می‌شود بائو 8 در سه ماهه سوم سال جاری با قیمتی حدود 500 هزار یوان (70 هزار دلار) به طور رسمی روانه بازار شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/2/27
فانگ چنگ بائو زیربرند جدیده بایکه یا BYD?