موضوعات داغ

معرفی رسمی سایپا رهام در نمایشگاه شیراز؛ اولین خودرو ایرانی با مشخصات رقابتی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
عکس: علیرضا فاتحی

سایپا در سخت‌ترین روزهای صنعت خودرویی کشور در طی چند سال اخیر، دست از کار نکشیده و دیشب جدیدترین محصول خود که خودروی سدان سایز کوچک در کلاس C محسوب می‌شود را در خلال نمایشگاه شیراز معرفی کرده است. رهام که نام این محصول جدید سایپا است، داغ‌ترین خودروی سال در یکی از بی‌رمغ‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی اخیر است. سایپا SP100 یک محصول ایرانی است که البته با همکاری مشاوران خارجی سایپا (بخوانید چینی‌ها) ساخته شده و ظاهراً اشتراکاتی با طراحی نسل‌های قدیمی تویوتا یاریس نیز دارد. با این حال در بخش قوای محرکه اثری از پیشرانه تویوتا دیده نمی‌شود و در عوض با موتور 1.65 لیتری برلیانس طرفیم که با 113 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن‌متر گشتاور نیروی خود را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک ساخت پانچ، به چرخ‌های جلو می‌رساند. لذا در حقیقت از نظر فنی با همان برلیانس H330 سر و کار داریم.

سایپا رهام

سایپا رهام

در نمای جلو برای اولین بار است که یک خودرو با طراحی هماهنگ می بینیم و اندازه چراغ ها و خطوط و شکست ها کاملاً منظم هستند. جلوپنجره و چراغ ها ما را کمابیش به یاد کیا کادنزا می اندازد و در زیر سپر یک خط LED برای چراغ های مخصوص روز نیز در نظر گرفته شده است.
در کنار اما با چهره بسیار ساده و بدون هیجانی سر و کار داریم و همانند اکثر خودروهای وطنی، چرخ های رهام بیش از حد کوچک به نظر می رسند. در نمای پشت اما خطوط تیز بیشتری بکار رفته و قسمتی از چراغ ها روی درب صندوق عقب نیز آمده اند.

نمای عقب رهام

نمای عقب رهام

نمای داخل کابین را اما باید یک قدم عقب تر از نمای جلوی خودرو بدانیم و جا داشت بیش از این روی آن کار شود. رهام در نمای کابین نسبتاً ساده است و با وجود یک خط طوسی رنگ در وسط داشبورد، اما استفاده بیش از حد از پلاستیک خشک کمی توی ذوق می زند. البته صفحه نمایش و کولر دیجیتالی از جمله امکاناتی است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می کند.

کابین رهام

کابین رهام

فنربندی مک فرسون برای چرخ‌های جلو و میله‌ پیچشی برای چرخ‌های عقب در کنار ترمزهای چهار چرخ دیسک با سیستم‌های کمکی ABS و ESC و امکاناتی نظیر سانروف، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی برقی برای مدل‌های لوکس و سوپرلوکس از جمله ویژگی‌های دیگر سایپا رهام هستند. همچنین براساس اطلاعات اولیه سایپا رهام می‌تواند در تست تصادف سه ستاره ایمنی را از آن خود کند که چنین عملکرد اگرچه درخشان محسوب نمی‌شود اما در مقایسه با سایرخودروهای مهندسی شده در ایران، قابل توجه است. سایپا هنوز قیمت رهام را به شکل رسمی اعلام نکرده اما با توجه به قیمت‌گذاری سایر محصولات این شرکت و شرایط فعلی بازار می‌توان حدس زد که رهام بین 55 الی 80 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

سایپا رهام

سایپا رهام

اگرچه تلاش برای ساخت خودروی ملی توسط سایپا اخیراً آنچنان هم موفق نبوده و خودروهایی چون کوئیک نتوانستند به اندازه هیاهوها فروش کنند، اما به نظر می‌رسد که رهام این پتانسیل را برای جبران فروش مناسب داشته باشد. در ادامه باید دید که رهام دقیقاً چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

174 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/28
خودرویی که هیچ موسسه ایمنی تست نشده یه ریال نمیارزه مگه ما جونمون از سر راه اوردیم تازه اینم با کمک چینی ها ساختن
1397/4/28
روی فرمان کنار دکمه کروز اون چیه؟دکمه سنسور برخورد از جلو وکروز هوشمنده 😲
1397/4/28
سایپا قاتل جدید رو معرفی کرد.
1397/4/28
نما جلوش که خوبه نمایه عقبش هم زشت . چرا تو ایران این طراحهای همه فن حریف نمیدونن که تایر اگه یه خورده بزرگتر شه به ماشین میاد. از همه بدتر این اسمشه که خزه. من نمیدونم مدیر عام سایپا این اسم از کجا اورده! :/ رهام کیلوش چنده اسمو خدایی.
فک کن رفتی اینو از نمایشگاه بخری سلام اقا رهام داری میخوام برونمش ببینم چطوریه . :|
1397/4/28
داداش همین که سایپا از اسم بقیه ماشینا اسکی نرفته باید شاکر خداوند بزرگ باشیییییم!
مثلا:
سایپا هوراکان؟
سایپا 911؟
سایپا کامارو؟
سایپا GT؟
سایپا موستانگ RS ؟
1397/4/29
رهام یک اسم قدیمی ایرانیه که تو شاهنامه هم‌ اومده... دقیقا چیش به قول شما «خز» ئه؟
1397/4/29
احسان جان اسم قدیمی ایرانی که تو شاهنامه اومده هیچ ربطی نداره که بزارنش رو یه ماشین پس دفاع بیخود نکن!
1397/4/30
اول این که ممنون کامنت من مورد توجهتون قرار گرفته و خوندین.
آقای اپرا منظورم من اونا که شما گفتین نیس , منظرم اینه نمیشه از ادم به عنوان اسم ماشین استفاده کرد.
اقای احسان پس به نظر شما محصولات بعدی سایپا به ترتیب باید , رستم -سهراب-تهمینه و... اینا باشن دیگه !؟
1398/10/22
بیچاره من که اسم بچه م رهام هست،خیلی ناراحتم
1397/4/28
امیدوارم دست از چاپیدن مردم بردارن و این ماشین رو با قیمت منصفانه برای فروش بزارن تا لااقل اکثریت بتونن بخرن و دست دلال ها کوتاه بشه ، آمین
1398/3/29
مشکل از ما مردمه که ما میاییم از محصولات دو خودرو ساز یا بهتر بگوییم مونتاژکاران یا بهترتر بگوییم دو فرغون سازان و دو کارخانه مرگ خرید نکنیم و بگذاریم این کارخانه های مرگ با خاک یکسان و ورشکسته و نابود بشن و سالانه از کشتار عزیزانمان بالای 50 هزار نفر و بالای 200 هزار نفر اشخاصی که مجروح میشن جلوگیری کنیم و کاری کنیم محصولات نو این جانیان رو نخریم و فقط زبانی نباشه بلکه عمل کنیم و منافع جمع بر فرد رو ترجیح بدهیم و هر کسی از خودش شروع کند تا من به ما تبدیل بشه. و در عوضش اگر ما موارد فوق رو انجام دهیم بهترین خودروی روز و با کمترین قیمت سوار میشیم و به طبع عزیزانمان را هم از دست نمی دهیم مانند کشورهای عربی که بهترین خودرو با کمترین قیمت سوار میشن. بهتر نیست ما ایرانیها کمی بهش فکر کنیم
البته اگر ادمین سایت چنین جرات و جسارتی داشته باشد که این مطلب رو در سایت قرار بدهد.
1397/4/28
البته بی رمق. احتمالا این خودرو هم تا به عرضه برسه 10 سالی طول میکشه و تا اون زمان دیگه چهره ش جذابیتی نداره
1397/4/28
نسخه معقول شده خودرو های چینی

قیمت 55 تا 80 میلیون تومن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی بهش رحم کنیم بشه 40میلیون
1397/4/28
55 تا 80 ملیون؟ مخسره میکنی؟
1397/4/28
اگه تو رنج 40 تا 50 باشه میرزه وگرنه شکست خواهد خورد
1397/4/28
این که همون h230 هستش.خوبه ها که اینو درست کردن فقط نمیدونم چرا اصرار دارن بگن ملی.بابا ما خودرو ساز نیستیم بیخیال بشین لطفا
1397/4/28
پس موتور ملی چی شد؟ سه سیلندر یک لیتری 165 اسب بخار!
1397/4/28
حالا کپی باشه یا نباشه حرکت مثبتیه واسه ایران که همچین ماشینی با این آپشن تولید کرده.
ولی اگر قیمت این محصول ملی بالای 70 تومن باشه اصلا ارزش خرید نداره و بعضی برند چینی ها خریدش عقلانی تره تا این.
1397/4/28
از برلیانس همه چیشو برداشتن اینم یه اشغاله دیگه از تولید داخلی
1397/4/28
کدوم احمقی واسه این لگن اقتابه پول میده
1397/4/28
فک کنم فیس لیفت h230 برلیانس باشه
1397/4/28
ايران خودرو و سايپا من و ياد اين حرف قشنگ استاد دانشگاهمون مي ندازه:
وقتي يه دونده تويه يه ورزشگاه خالي و بدون رقيب شروع به دويدن بكنه،به هر شكلي كه بدوه برندس!!!
1397/4/28
آره سایپا به لطف دوستای چینی اش تونسته یه محصول با دیزاین شرقی بزنه قبول دارین که چهره ی جلوی این خودرو ترکیبی از اریزونو5 و برلیانس h230 مشکل ما اینه که با وجود این همه دیزاینر خودرو بسیار عالی در ایران همچنین تکنسین های تخصصی در بخش پرفورمنس هیچ کدوم این نخبه ها در صنعت بکار نمی رود و تنها چیزی که منجر می شود فرار مغز هاست
1397/4/28
چه عجب مگه چینی ها بهمون طراحی یاد بدن .البته یه قیمتی میدن که عطاشو به لقاش ببخشیم
1397/4/28
طرح جلو تداعی کننده تلفیقی نارس از طرح اوپل (باعرض پوزش از اوپل) وطرح پشت یاداور سراتوی کهنه وطرح بغل هم یه جورایی تیبایه رشد یافته را در ذهن تداعی میکند وشاید نمای داشبورد بهترین جایش باشد! انهم با موتور چینی!
باز یه طرح مزخرف ودمده دیگه حاصل تلاش خودرو جمع کن هایه وطنی!!
حاصل مشارکت طراحان تیبا با چینیها... چه شود..!
انتظاری جز این هم نباید داشت!
1397/4/28
آينده اين خودرو بستگي به قيمتش داره
با توجه به قيمت دنا و برليانس و امكانات شبيه به رهام
قيمت رهام نبايد بيشتر از 60 ميليون باشه وگرنه قطعا شكست ميخوره
1397/4/28
اینم ی آشغال مثه بقیه ی سایپاها و ایران خودرو ها
1397/4/28
آقا رضای عزیز اول این را یک قدم بزرگی بدانیم در صنعت خودرو که از تیبا و ساینا و کوییک به این جا رسیدیم دوم انتظار یک بی ام و یا حتی هیوندا را نداشته باشیم سوم خیلی از شرکت ها دنیا از پلتفرم شرکت های دیگه استفاده می کنند مخصوصا چینی ها که اکثرا با موتور میتسوبیشی استفاده می کنند و مردم کشور ما با چه دل خوشی میخرن استفاده میکنند چهارم اگر رهام زشته وبده پس چرا مردم بلرزانی را میخرن در صورتی که این خودرو از بلریانس زیبا تر است و خدا را چه دیدی شاید مدیران سایپا سر عقل آمدن و می خوان پیش رفت کنند توجه! این جواب فقط مختص شما نمیشود بلکه برای همه کسانی نظر داده اند جواب داده شده
1397/4/28
سلام اقا رضا.
میدونید یکی از اشکالات ایرانیان این هست که زیاده خواه هستند و مثلا اگر 80 باشن 100 میخوان اگر 100 باشن 110 میخوان.سایپا الان بعد از 20 سال تولید پراید و ماشینای چینی امد و کوییک رو معرفی کرد که خوب کوییک نشانه پیشرفت سایپا بود و حالا که از رهام رو نمایی شده مهلومه که میخوان پیشرفت کنن
1397/4/28
در پاسخ به دوست عزیزم دانایی
نظر شما بسیار محترم هست ولی منم یه چیز به شما و همه کسایی که فکر میکنن سایپا یا ایران خودرو شاید تغییر رویه دادن بگم که شما وقتی به تولیدات،قیمت ها،کیفیت،ایمنی تولیدات این دو خودرو ساز نگاه کنید هیچ چیزی در جهت تغییر رویه نمیبینید.چند روز پیش یه مسئول سایپا اومده تو تلویزیون میگه ما سعی کردیم تو شرایط فعلی از تکنولوژی های پراید کم نکنیم!!!دوست عزیزم اگه سایپا و ایران خودرو بخان تغییر رویه بدن باید از همین فردا یه برنامه کوتاه مدت برای از رده خارج کردن پژوهای 30 سال پیش،پراید و تیبا بدن و برنامشونو برای محصولات جدید اعلام کنن.نه اینکه بعد 40 سال ماشین ساختن با کمک یه کارخونه چینی یه محصول بسیار معمولی ساختن و تازه تولیدات قبلیشونم با قدرت ادامه داشته باشه و ما هم ذوق زده بشیم.من بشخصه وقتی میبینم این ماشین ها در فقیر ترین کشور های دنیا هم طالب نداره اینو پیشرفت نمیدونم و اگرم ماشین ایرانی میخرم از روی ناچاری هست.
1397/4/28
اقای دانایی عزیز امثال شما هستند ک میرن برای خرید این چنین خودروهایی نظیر کوئیک و ساینا و رهام زنبیل میزارن !!
1397/4/28
سایپا لامبورگینیم تولید کنه شماها میگین آشغاله!
1397/4/28
تمام حرفایی ک زدید درسته ولی فک نمیکنم هیچ خودرو سازی در دنیا 40 سال فرصت پیشرفت رو بدون هیچ رقیبی اینجوری خراب کنه ک مونتاژ کارای وطنیمون خراب کردن. بنده ب شخصه هییییچ نطقه روشنی در سیاست و افکار و رفتار این دو خودروساز نمیتونم ببینم حالا شما خودتونو ب خواب بزنین. درختی ک درگیر افت میشه و تا مغز استخوانش میره رو فقط باید از ریشه دراورد...
1397/4/28
آقای دانایی دانای عزیز ! چرا انقدر ساده ای برادر من!؟ بعدشم، تیبا و ساینا و کوئیک مثلا چی بودن که ما از "اونجا" به "اینجا" رسیدیم !؟ :-)))) خخخخخ چقدر هم لایک خورده ! جالبه همه هم میان اینجا اشک تمساح میریزند ولی قلبن با نظر ایشون موافق و از این وضعیت راضی ! هر وقت به این سطح از عرفان رسیدید که ماشین 30 میلیونی رو 80 میلیون نخرید اونوقت میشه گفت به یه جاهایی داریم میرسیم ! البته 80 واسه این ماشین افسانه است خیلی بیشتر از این میفروشنش ! فکر میکنید مدیرای سایپا میان اینو کمتر از اون کیا سراتو بدن !؟ اینا هر کاری می کنند میگن ما دنیا رو فتح کردیم با این محصولمون !!! اینا سر عقل بیان !؟
دقیقا همینایی که لایک کردند همونایی اند که حمله کردند تو صف خرید پراید های همین یکی دو هفته پیش ! بابا بسه دیگه سیاه نمایی ! خودتون خسته نشدید !؟ والا ما که خسته شدیم !
1397/4/29
طرف صحبتم جناب داناییه قدم بزرگ ؟!!! این شرکت همسن بابابزرگمه ، دیروز تاسیس نشده که بگیم اولین محصولشه . تغییر چهره و اسم های جورواجور ماهیت خودرو رو هیچ وقت تغییر نمیده . چرا نباید انتظار داشته باشیم (هرچند نداریم ) حداقل پیرو راهی که اونا رفتن باشیم . کسی نگفت از پلتفرم دیگران استفاده نکنن اما حداقل نگن اولین خودروی ایرانی و بطور اتفاقی با موتور H330. شما حق انتخاب بذار مردم نه سراغ این میرن نه برلیانس اما وقتی سیستم بازارو انحصاری میکنن مردم مجبورن بین بد و بدتر تصمیم بگیرن. (معیار شما رو نمیدونم اما معیار من فقط ظاهر نیست ) مدیران سایپا سر عقل بیان!!!!!!! درستش اینه مردم سرعقل بیان ، دولت سر عقل بیاد که دیگه با تمام وجود از این جلاد حمایت نکنن. مدیران سایپا سر عقلن که خوب بلدن چجوری مردمو تیغ بزنن و باز مردم اعتماد کنن . مردم خوش خیال نیستن که چینی میخرن مردم نفرت دارن ، نفرت از این شرکتهایی که چهل سال حمایت کردن اما گوشه ای از پیشرفت ندیدن ( البته انحصار ۶۰۰۰۰خودرو و کشتن هزاران انسان کار هر شرکتی نیست که از این لحاظ افتخار بزرگی رو بدوش میکشه )
1397/4/29
آقای دانایی عزیز بد نیست یه سرچی تو نت بکنید و ببینید این ماشین همون برلیانس h۳ هستش و متوجه بشید که صنعت خودرو مملکتمون تو همون کثافتیه که بوده و خواهد بود یعنی ببینید ما چقد بدبختیم که آرم ماشین چینی رو عوض میکنیم میزنیم به نام خودمون. باز دمه چین گرم از رو ماشینایه خارجی کپی میزنه
1397/4/29
با سلام و احترام خدمت دانایی عزیز
دوست عزیزم اگه شما سطح توقعت تو سال 2018 اینه و کارخونه سایپا بعد این همه سال یه ماشین چینی رو برات تولید کرده و از نظر شما گام بزرگی محسوب میشه من دیگه حرفی ندارم.شاید 6 تا کیسه هوا رو پیشرفت بزرگ میدونید.خدایا اینا تو دنیای امروز اصلا حرف زدن دربارش خنده داره.چرا نباید توقع هیوندا نداشته باشیم،دوست عزیزم شما نداشته باش و بزار حالا سایپا تا 15 سال دیگه تیبارم آپشن دار کنه!باش تا سایپا برامون تغییر رویه بده!خدایا من نمیدونم چرا ما انقد سطح توقعمون پاینه!بدترین چیز اینه که ما عقب مونده بودن خودمون رو باور کردیم و وقتی اینو باور کردیم مطمئن باشید به هیچ جا نخواهیم رسید!اگه سایپا تونست یدونه ازین ماشینو صادر کنه پیشرفت حساب میشه نه اینکه فقط مردم ایران مجبور باشن بخرنش!من خودم بشخصه وقتی راضی میشم که مثل همه جای دنیا که یه آدم عادی حداقل یه تویوتا و هیوندا یا کیا یا فورد یا شورولت یا مزدا یا هوندا و یا ... رو با بهترین شرایط دارن راضی میشم و از داشتن این ماشینها اصلا خوشحال نمیشم!در ضمن سایپا زه پرایدو حذف کرده،امیدوارم پیشرفت محسوب بشه.
ببخشید من قصد بی احترامی ندارم ولی وقتی میبینم مردم کشورم که باید حداقل ها رو مثل عادی ترین مردم دنیا داشته باشن ولی نمیزارن که داشته باشن و ازین ماشینا دفاع میکنن یخورده ناراحت میشم
در هر صورت نظر شما محترمه و منم نظرمو گفتم.
1397/4/29
سلام به دوستان و منتقدان عزیز از نظرات شما متشکرم و بعضی از نظرات را که خواندم کاملا قبول دارم ولی یک پاسخ کلی برای شما دوستان اول اینکه من هم خودم از سایپا و ایران خودرو بدم می آید ولی گفتم اگر این را یک قدم برای سایپا بشماریم قدم خوبی است و باید منتظر کار های جدید سایپا باشیم شاید طرح های بهتر و بروز تر را به نمایش بگذارد و من میدانم که این ماشین ها اصلا در خور یک ایرانی نیست و شما افراد سایت برای من حقیر دعا کنید تا انشا الله من کسی باشم که یک تولید کننده خودرو ایرانی وباکیفیت باشم نه دارد کننده خودرو چینی حق شما مردم از این ماشین های خیلی بیشتر است و من واقعا درک میکنم و این را باید گفت اگر مردم ایران از هیچ محصول ایرانی حمایت نکردن ولی از خودرو ملی و ساخت وطنی علاوه بر حمایت جان خود را هم بر سر این خودرو ها دادن و راستی یکی از دوستان نوشته بود که همین افراد هستن که میدن برای محصولات سایپا صف می کشن ولی باور کنید ماشین خودم یک فلوکس واگن گل است (حق با شماست#)
1397/4/28
یک مقدار به صنعت خودرو ایران امیدوار شدم
1397/4/29
این ماشین یک فیس لیفت خوب روی برلیانس h220 صندوق دار هست اما واقعیت اینه که سایپا به خلاف اعلام کرد کار طراحی و قطعات ساخت ایرانه چون همون برلیانس هم قطعات اش چینی اینم یک تغییر خوب روی یک ماشین چینه ، اگر شک دارید که برلیانس h220 هست یا نه به طراحی در های این دو خودرو و طراحی شاسی دقت کنید
1397/4/28
شرط میبندم این حتی آرم سایپا رو فرمونشم ساخته چینه بعد میان میگن صفر تا صد تولید داخل. مردم و چی فرض کردین؟؟؟ شما بعد از بیست و شش سال هنوز پراید رو هم خودتون نمیتونین صفر تا صدش رو تولید کنین
1397/4/28
با سلام
آراد عزیز من طرفدار متنایی که مینویسی هستم ولی اون جمله "سایپا در سخت‌ترین روزهای صنعت خودرویی کشور در طی چند سال اخیر، دست از کار نکشیده " به نظرم بهیچ عنوان به سایپا و ایران خودرو نمیخوره.این دو شرکت سالهاست دارن با محصولات بسیار عقب ماندشون نه تنها سرمایه های ملی رو به باد میدن بلکه با محصولات با کمترین ایمنی با جون مردمم بازی کردن.به نظرم کارخونه هایی با این قدمت وقتی با سطح پایین ترین کارخونه ها یه محصول کپی رو میسازن و اونو به قیمت بسیار بالا که مطمئن باشید نسخه اوتاماتش همون 80 یا بیشتر هست پیشرفت محسوب نمیشه.شاید شما بگید بخاطر تحریم ها و شرایط کشوره ولی این دو کارخونه وقتی که صنعت خودرو و کلا این مدل تحریم ها هم نبودن مشغول به تولید پراید و پژو های از رده خارج بودن.
حالا میان با یه مشت شعار که آی ما در شرایط سخت ماشین طراحی کردیم گوش فلکو کر میکنن ولی در واقعیت این ماشینا در دنیای امروز حتی در کشورهای در حال توسعه همسایه خودمون هم بیشتر شبیه اسباب بازی میمونن.
1397/4/28
والا کدوم سختی؟ با ممنوعیت واردات بازار رو بطور کلی در اختیار دارن و هر چی بخوان میتونن بفروشن. اگه نمیترسید واردات رو کلاْ آزاد کنید و حق گمرک رو حذف کنید و اجازه بدید خریدار خودش خودرو وارد کنه. به خدا اگه بشه خودروی دست دوم وارد کرد به یک ماه نرسیده سایپا و ایران خودرو ورشکسته میشن. بابا با احتساب دلار ۸۰۰۰ تومنی با ۵۰ میلیون تومن میشه از بهترین برندهای دنیا با عمر و کارکرد منطقی (۸ سال ۱۵۰ هزار کیلومتر) خرید کرد
1397/4/28
فرامرز عزیز منظورم از سختی رو تو متن کامل توضیح دادم و گفتم که شعار میدن.
1397/4/28
درود به شرف آقای احمد و آقای فرامرز ! یه دو تا حرف حساب شنیدیم ! من نمیفهمم امثال اون آقای دانایی و لایکر هاش چرا انقدر ساده اند !؟ آخه چرا !؟ تا کی !؟
1397/4/28
بس کنید این دلقک بازیاتون رو دیگه. چند صد میلیارد بزارید یک موتور قدرتمند طراحی کنید که مجبور نباشید هی موتور از این ماشین بردارید به اون ماشین ببرید. مگه کره از ائودی و bmw طراح و مهندس استخدام نکرد؟ خب چی میشه ما هم بیایم طراح موتور و بدنه رو از کره استخدام کنیم و بعد از یک مدت دیگه کاملا داخلی بشه. هم زورشون میاد پولاشونو خرج کنند هم به زور میخوان بگن ما هم آره!!
1397/4/28
جلوش دیگه خیلی زیادی شبیه به میتسوبیشی G4 شده میشه گفت کاملا کپی زدن ...
1397/4/29
متاسفانه از میتسوبیشی هم کپی نشده این ماشین خود برلیانس h۳ هست فقط آرمش شده سایپا
1397/4/28
حرکت خوبی هست اگر قیمت 20 درصد پایینتر از برلیانس باشد بازار رو قبضه میکند
1397/4/28
قبضه خوب اومدی قبضه نمیکنه با این انفجار نبوغ و کپی از ماشینا چینی واقعا میترکونه شنیدم مدیر عامل بنز و بی ام و جلسه گذاشتن که عقب نمونن و بتونن رقابت کنن با این محصول رهام. داداشی چی زدی اینجور جوگیر شدی یارو شب خوابیده صبح بیدار شده اسم بچشو گذاشته رو ماشین رهام. بعدم تمامش کپی از ماشینا چینی هس با این تفاوت که کیفیتش خیلی پایین تره و خدمات پس از فروشم کلا نداره کسی اینو بخره واقعا باید بهش شک کرد
1397/4/28
اینو گرونتر از سراتو نفروشند، ارزونتر نمیفروشند مطمعن باش !
1397/4/28
درسته که ظاهر و آپشن خودرو مهمه ولی چیزی که در طولانی مدت آدمو راضی نگه میداره کیفیت خودرو هست که متاسفانه خودروهای ایرانی کیفیت کافی رو ندارن.
1397/4/28
این همون کوییک هست که در جلو فیس لیفت شده و از عقب صندوق در اورده همون کاری که ایران خوردرو با سمند میکنه یه فیس لیفت هر سال در قالب یک خودروی جدید ... یه اشغال چینی مثه همیشه !!

کلا این دو فرغون ساز کاری که به سود مردم باشه نمیکنن و فقط فکر چاپیدن جیب مردم هر باز با یه سناریو جدید !!
1397/4/28
اولا ممنون از این نظر خیلی کارشناسی و سرشار از عبارات سخیف و شرم آور!
ثانیا، ظاهرا شما یا پولتان از پارو بالای می رود یا کلا عادت به تخریب داری!
دکتر جان! ماشین هنوز به بازار نیامده و شما همینجور مشغول ضایع کردن آن هستی! در ضمن، شما از دل خوشت حرف می زنی که مثلا مدیر هیوندای و آئودی با کمال میل و قربان صدقه گویان، پا می شود و با اشتیاق قرار داد همکاری می بندد. انگار نه انگار که نه تحریم هست و نه دونالد ترامپ!
شما که اینقدر عالم و دانا هستی، ذره ای اندیشه به خرج بده و سمند مدل ۸۱ را با رهام مدل ۹۷ مقایسه کن. من از هیچ دولتمرد و خودروسازان ایرانی حمایت نمی کنم. ولی قطعا رهام قدم بزرگی رو به جلو در صنعت نسبتا نحیف خودروسازی ایران ( در مقایسه با مثلا زاستاوا در صربستان یا ترولر در برزیل ) خواهد بود.
به امید روزی های بهتر
1397/4/28
فری! معلومه جنست خیلی خوب بوده. این کجاش شبیه کوییکه!
بعدشم ماشین خودت چیه که به چینی‌ میگی آشغال؟

سوما میخوای با ۵۰ ۶۰ تومن بنز سوار شی؟
1397/4/28
افرین به سایپا واقعا که خوب ساخت
1397/4/28
ماشین لاکچریمونم اومد :)) دیگه غصه نداریم !
1397/4/28
من پسرم 97/4/3 بدنیا اومد اسمشو گذاشتم رهام
امیدوارم در سالهای آینده باعث شرمندگی من پیش پسرم نشه!
1397/4/28
.تویوتا با 13 هزار دلار یاریس میزنه که از نظر نظر کیفی و تکنولوژی خیلی جلوتره یا بهتره بگم قابل مقایسه نیست با این ماشین ،اونوقت اینا فعلا منت گذاشتن بر سر مردم و گفتن 80 تومن که نیازی نیست حتما داشبورد رو لمس کنی و با همین عکسها از پلاستیک سخت بی کیفیت میشه کاملا آگاه شد.(تازه یاریس یک ماشین اقتصادی و بی کیفیت ترین ماشن تویوتا محسوب میشه). خودشون با پول خون مردم پورشه و ولوو سوار میشن اونوقت مردم بازم میبینی صف بستن.دیگه هر کسی میتونه حداقل 8 ماه بدون ماشین بمونه.باور کند من ماشین ندارم و 6 ساله از تاکسی و اتوبوس استفاده میکنم.پس بی ماشینی کسی رو نمیکشه.متاسفانه خیلی از ما ایرانیها استفاده از اتوبوس و تاکسی و نداشتن ماشین رو بی کلاسی میدونن که نشان از عقب افتادگی ماست.کافیه فقط 8 ماه ماشینی نگیرید تا ببینید چجور به دست وپای مردم میفتن که حتی ب نظرم بعدش هم نباید خرید چون ماهم اونوقت تو جنایتشون سهیم میشیم.
1397/4/28
والاااا خدا شاهده !!! اصلا بگو نمیتونن از مترو و اتوبوس استفاده کنن از ماشین استفاده کنند ولی نمیفهمم لامصبا چرا صفر میخرند !!!؟؟؟ جوری تو صف ماشین صفر صف میکشن که انگار فردا کل مملکت میخواد آتیش بگیره اینا بی ماشین صفر میمیرند !!! همونجا بری داد بزنی ا جلو نظام همشون دست چپشون میره رو شونه چپ نفر جلویی !!!!! ماشین دست دوم سوار شدن افت کلاس داره !؟ اصلا معلوم نیست این مردم چرا همیشه انقدر حرص می زنند!؟ چرا همیشه انقدر گشنه اند !؟
1397/4/28
اینکه این خودرو موتورش برلیانسه یا طراحیش اروپایی ها انجام دادن یا گیربکس خارجی داره خیلی اهمیتی نداره.
اکثر خودرو سازهای مشهور دنیا هم با سایر کمپانی ها همکاری میکنن برای ساخت خودرو هاشون.
مهم اینه در مجموع همه ی فاکتورها (ایمنی و طراحی و توان فنی و....) یه خودروی قابل قبول در بیاد البته با قیمت مناسب.
طراحی بدی نداره مخصوصا جلوش خوب شده .
در مجموع طراحیش قابل قبوله و به مراتب از همه خودروهای به اصطلاح ملی بهتره و همخونی بهتری داره اجزای طراحیش.
و همنیکه سایپا از پلتفرم پراید کشیدن بیرون جای امیدواری داره .
و اگه طبق گفته ی خودشون ایمنی خوبی داشته باشه و حداقل سه ستاره از تست های NCAP بگیره .
و از نظر آپشنی هم قابل قبوله و اپشن های کاربردی داره .
میمونه مهمترین مسئله که قیمتشه . تولید یه خودرو با هزینه های زیاد طراحی و تحقیقات باید توجیه اقتصادی داشته باشه و باید از نظر قیمت تموم شده مناسب بازار هدفش باشه .
با توجه به اشتراکی های که این خودرو با برلیانس های تولیدی خود سایپا داره و اینکه یه خودرو به اصطلاح ملیه و باید تولیدش ارزون تر از یه خودروی خارجی در بیاد . باید قیمتی کمتر از برلیانس های سایپا داشته باشه و گرنه توجیه نداره تولیدش.
نهایت حدود 50 میلیون برای نسخه فول اتوماتش . و حدود 40 میلیون برای مدل دنده دستی.
1397/4/28
کاملا درسته در ساخت یک هواپیما در خارج 31 کشور همکاری میکنن و بعضی وقتا شاید یک کشور بدنه رو درست کنه و دیگری یک پیچ کوچک را اما همه در کار سهیم هستند
1397/4/28
اتفاقا خیلی هم اهمیت داره ! شما چون ماشین خوب و درست و حسابی سوار نشدی و اصلا نمیدونی معنی ماشین با کیفیت چیه این حرفو میزنی ! این قیمتایی هم که شما فرمودی افسانه است اینو گرونتر از سراتو نفروشند، ارزونتر نمیفروشند، خلاص !
1397/4/29
به جز قیمت نهایی خوب نوشتی
وقتی همین الان کوییک رو با یه موتور با دو سوم قدرت این و ظاهری به مراتب ضعیف تر و کیفیتی پایین میدن 45 تومن اونوقت این ماشین رو بیان بدن 50 تومن ؟؟؟
1397/4/29
شک دارم کمتر از شصت بده .
این سایپا پدرسوخته تر از این حرفاس کوییک رو الان ۴۳ داره میده اون وقت این ....
1397/4/28
این شاسی ولیکس هست من خودم ولیکس داشتم.کاملا مشخصه و قبلا سایپا اعلام کرده بود از شاسی ولیکس سی 30 میخوایم استفاده کنیم
1397/4/28
کیفیت منتاژ بدش رو میشه از روی لاستیک دور آنتن فهمید در عکسا . قطعا همه قطعاتش هم چینیه و وارداتی اینا یه واشر نمیتونن درست کنن چه برسه به ماشین
1397/4/28
آفرین به سایپا
انصافا از دنا قشنگتره البته نظر شخصیمه
ولی باید دید قیمت چند میخوره؟؟؟؟؟؟
1397/4/28
با سلام، چرا از بیشتر محصولات سایپا تصویر از نمای عقب بصورت کامل وجود نداره.
1397/4/28
ماشین خوشگلیه دستشون درد نکنه فقط قیمتش خیلی مهمه باید توی رده سمند و دنا باشه تا بازار به دست بگیره
1397/4/28
چرا اینا به رینگ و لاستیک اهمیت نمیدن!!!!!!؟؟؟ رینگهای اندازه پراید انداختن زیرش جا داشت رینگهای بزگتر و قشنگتری مینداختن روش
1397/4/28
تا وقتی پول جای وجدان و اخلاق فرماندهی کنه
نتیجه هیچ گاه تغییر نمی کنه
همین سبب شده ژاپن حرف اول خودرو سازی رو بزنه
اصن بگیم کشور تازه وارد چین امسال رتبه ۴ کیفیت دنیا رو کسب کرد
چرا
چون تصمیم گرفتن جای پول اخلاق حکم رانی کنه
و نتیجه شد این
و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

و در اخر هم مقصر اصلی مردم هستند که اجازه می دن به مدیر سایپا که بگه اگه پراید نبود مردم ماشین نداشتن و این همه کشته و در برابر ولوو بگه ما در ۲۰ سال گذشته کشته ندادیم
با تشکر از شما
1397/4/28
یه آشغال به آشغالای قبلی اضافه شد
1397/4/28
چراغ عقبش شبیه اسلحه برعکسه در نمونه تحویلی این جور چیزا زشت میشود. رینگ و رنگ داشبورد. و بررسی طراحی. سایپا تو زشتی خودرو خیلی زیبا عمل کرده. لاااااااایسیییییکککککککممم
کنیید
1397/4/28
بسیار عالی،
این نشون میده که سایپا به خودش اومده و راه درستی رو در پیش گرفته!
امیدوارم در آینده شاهد حضور خودروهایی ملی با کیفیت و ایمن در بازار های معتبر جهانی باشیم.
1397/4/28
بیشتر به مانند فیس لیفت برلیانس H230 میخوره تا یک خودرو جدید متور هم که برلیانس می باشد...خسته نباشن
1397/4/28
۳۵ تومن باشه میخرم و با ۳۰ تومن وام.۵ تومن در بانکم دارم.اگر جز این باشد همان پرایدم بسیار بهتره
1397/4/28
خدایا این طراحی های ملی رو از ما نگیر!
فقط اون چراغ عقبش که نصفش واسه سراتو عه نصفشو خودشون نصب کردن رو صندوق که متفاوت باشه جلو هم که چری آریزو 5.
1397/4/28
سلام تا زمانی که لاش خورها ی ایران خودرو و سایپا دست شون توی یک کاسه هست به تولید ارابه های مرگ ادامه می دهند بسیاری از اپشن ها نیاز به تکنولوژی خاصی نداره مثل سنسور خاموش و روشن کردن چراغ ها و کولر و بخاری اتومانیک نصب توری کشویی برای پنجره ها نصب شیشه ی فتوکرومیک برای خودرو که در تابش خورشید خود بخود تیره بشه استفاده از چرم در تو دوری ها استفاده از سیستم تهویه در صندلی ها یک جفت باند و پخش خوب برای ماشین استفاده از مواد فایبر کلاس در گلگیر ها و سپر ها اینها چیزهایی هستند بسیار ساده و ابتدایی که به ذهن من نه چندان آگاه می رسه اما مدیران لاشخور از کم گذاشتن زه و پیچ های جلو بندی و طبق و سینی کیفیت رو به پایین و قیمت رو به بالا دم می زنند واقعا تف بر چنین منشی ننگ بر چنین سود طلبی مرگ بر چنین مدیریتی که دستش آغشته به خون هموطنش هست تف بر چنین سیاستی
1397/4/28
سلام. بذارین یه کم با منطق به این خودرو نگاه کنیم و قیمت بذاریم. این خودرو واقعا یه گام رو به جلو محسوب میشه و باید به فال نیک گرفت. قیمت این خودرو نباید در نسخه پایه بیشتر از ۸۰۰۰ دلار قیمت بخوره و در نسخه فول هم نباید از مرز ۱۱۰۰۰ دلار تجاوز کنه تا برای صادرات رقابتی باشه چرا که برندهای معتبر دنیا یه همچین خودرویی رو با کیفیت به مراتب بالاتر و امنیت فوق العاده و با امکانات کمتر در مدل پایه چیزی کمتر از ۱۲۰۰۰ دلار نمیفروشن. نمونه بارز تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت و فورد فوکوس و ... پس قیمت نهایی این خودرو در مدل پایه باید چیزی در حدود ۴۰ میلیون و در مدل لوکس حدود ۵۰ میلیون و در مدل سوپر لوکس تقریبا ۵۸ میلیون خواهد بود. که البته با ارز دولتی ( ارز مخصوص خودرو سازان) محاسبه شده...چرا که این خودرو گمرک نداره و ارز بری نداره و کیفیت پایین خواهد داشت و بدتر معتبر نیست و امنیتش فول نیست و ....
1397/4/28
هر چی باشه از نظر طراحی و کیفیت از چینیا بهتره تازه ایمن ترم هست چون اگه بره یوروانکپ میتونه سه ستاره بگیره موسسه ای که چینیا حتی نمیتونن توش یک ستاره ایمنی بگیرن ماشین مطمئنا مثل دنا پلاس اینم ماشین خوبیه
1397/4/28
خیر سرتون بعد از 50 سال خودرو ساختید انهم با موتور و گیربکس چینی
و قیمت بالا که بنده ترجیحم همان خودروی چینی خواهد بود با چهره اصیل تر
از این و با قیمت بهتر!!
1397/4/28
با سلام دوستان....من خودم از بچگی عاشق خودرو بودم...و علی رغم رشته تحصیلیم کارم مربوط به خودرو هستش.....
اولا...که حرکت خوبی هست درسته خیلی دیر این اتفاق افتاد ولی باز هم بد نیست....
دوما...اگه پلتفرم داخلی باشه و جدید خیلی خوبه....چون پلتفرم بیشتر خودروهای به اسم ملی هم در اصل ماله جایه دیگه ای هستن...
در آخرم اینکه اگه....اگه...بتونن هر ۲ سال یه بار یه فیس لیفت کنن به ماشین بد نمیشه..‌
این و واسه این گفتم که سمند سال ۸۲ شمسی ما که همون سال ۲۰۰۳ حدودا میشه و با سوناتای اون سال مقایسه کنید....سمند ما از اون کم نداره..‌.سوناتا تو ۱۵ سال شده این فیس ۲۰۱۸ که تو ایرانه.....سمند ما شده دنا پلاس...
1397/4/28
کیفیت متریال داخلی رو!! طراحی کاسه چراغ عقبو..!!
تازه این خودرو اماده شده برای نمایشگاه فک کن به دست مشتری چ مدلی برسه
رندرهاش قشنگتر بودن
1397/4/28
فرزند نامشروع سایپا معلوم نیست پدر و مادر این ماشین کیه برلیانس پارس تندر تیبا یا ساینا یا سراتو کدومشون ما اصلا نخواهیم سایپا و ایران خودرو ماشین تولید کنند کی رو باید ببینیم ؟ یک عمر به مردم دروغ گفتید و ماشینهای آشغالی رو با قیمت بالا به مردم فروختید جون و عمر و مال آنها رو هدر دادید بسه دیگه بسه مردم از شما خسته اند هیچ کس طالب آشغالای شما نیست اگر قراره اشتغالتون از بین بره میشه اون رو با واردات خودرو دوباره جبران کرد خودرو های وراداتی خودشون یک خدماتی میخواهند اون بخش رو برای اشتغال بگذارید . بیخودی هوای الوده شهر ها رو گردن کسی نندازید این الودگی ها بخاطر اشغالای خودتون هست که سالها تولید کردید و ریختید تو جامعه این همه ظلم روزی پایان داره من شخصا پیاده برم حاضر نیستم محصولات شما را بخرم این یعنی ظلم آگاهانه به خودم
1397/4/28
اگه یکم به عکسهاش از بغل توجه کنید میبینید که خوده برلیانس h230 هستش.
1397/4/28
حالا همه مدام آشغال آشغال میکنند
عزیزان همین کره که برای شما شده خدا 20 سال پیش هیچی نبود و یا حتی ژاپن، و همین چین کهک می بینید اینقدر پیشرفت گرده
خوبه این ماشین ها حتی اگه چینی ها طراحی کرده باشد یا قسمتی یا کل، بالاخره پیشرفت حساب میشه
سانگ یانگ تا چند سال پیش (قبل از اینکه هندی ها بخرنش)موتورهاش همه موتورهای قدیمی خودروسازهای دیگه بود
هیوندا و کره، مهندسای اروپایی استخدام کردن، بیشتر تگنولوژیشون و کمک هاشون از اول تا الان برای فورد بود
1397/4/29
میگیم اشغاله چون هست.اگه همین یه ذره پیشرفت رو که اصلا نمیشه اسمشو گذاشت پیشرفت رو نداشته باشند که ورشکست میشند که انشالله هرچی زودتر بشن.
سانگ یانگ قبلا موتورهاش موتور خودروسازی دیگه بودن ولی بگین کدوم
سانگ یانگ قبلا با بنز قرار داد بست و از موتورهای اون استفاده کرد از برندی که کیفیتش بهتره نه از برندی که خوب نیست.
1397/4/29
حرف شما کاملا درست
ولی همه اونایی که پیشرفت کردن و شما نام بردید از محصولات یه برند قدر و صاحب نام کمک گرفتن، الان خود شما ترجیح نمیدی به جای موتور به روز برلیانس یه موتور 10 سال پیش بنز یا تویوتا یا میتسوبیشی داشته باشی؟
لطفا به جای انتظار برای به به و چه چه بی فکر، انتقاد سازنده داشته باشیم
1397/4/28
هر چقدر که ایرانخودرو توی طراحی آینه حرفه ایه؛ سایپا به همون اندازه افتضاحه
آینه های تیبا و ساینا و حالا هم این رو نگاه کنید
آقاجون آینه هات رو بده بچه های ایرانخودرو برات بزنه خب
1397/4/28
حاصل روابط نا مشروع کادنزا و میراژ :))))
1397/4/28
در عین حال اینکه 55 الی 80 واسه این ماشین خیلی زیاده، بعد از باز کردن سایت به مدت 10 دقیقه و ثبت نام برای همکاران بازار خودروساز (دلال ها)، این ماشین بین 120 تا 160 میلیون تو بازار قیمت میخوره حالا ببین کی گفتم !
1397/4/28
خیلی خیلی مزخرفه
1397/4/29
نمای کاملش پیدا نیست اما خداییش از این نما خیلی شیکه استفاده از پلتفرمای خارجی مشاوران یا هر چیز هیچ ایرادی نداره مهم اینه به وسیله اونا صنعت خودرویی ما غنی بشن طراحی پخته تر و مهندسین اغنا شده از لحاظ علمی همه خودروسازان این کار رو انجام میدن مرسدس با اون عظمتش از نیسان کپی میکنه اسیاییا از امریکایی ها کل صنعت خودرو کره امریکایی هستش
1397/4/29
شبیه فورد فیستا هستش
1397/4/29
تو نمای اول از جلو منم همین مورد به ذهنم رسید
1397/4/29
برید عکس از نمای بقل بریلیانس h230 رو ببینید . دقت کنید 330 نه مدل کوچکتر بریلیانس که h230 اسمشه . اگه تو طراحی به طراحی در ها بخصوص فریم دور شیشه نگاه کنین میبینین که خیلی شبیهه . نمیگم همونه چون اون مهندسای دوهزاری سایپا هم میدونن نباید کاملا یکسان باشه تا مردم نفهمن .
فقط آینه رو دوباره طراحی کردن که واقعا گند زدن و زشت ترین جای ماشین همین آینه های بازسراحی شدشه
به خط انتهای در عقب بریلیانس و این خودرو به ظاهر ملی هم نگاه کنین . یکم بیش از حد شبیهه . جدای از این ها شکل کناف و ستون ها کاملا یکسانه و من مطمئنم اگه فاصله دو محور این دوتا رو یکی بره حساب کنه یعنی متر بگیره چون خودشون دروغ میگن کاملا یکسانه .
بحث موتور هم به کنار که مهر تاییدی بر این شباهت هاست .
یه چیزی هم بهتون بگم که هر وقت یکی تاکید کرد فلان چیز صد در صد خالص هست یا صد در صد فلانه و بهمانه بدونین یه جای کارش میلنگه وگرنه انقد اون یارو تو معرفی نمیگفت صد در صد ایرانی .
این ادعا رو مدیر عامل بنز هم نمیتونه بکنه چون ممکنه یه قطعه هر چند کوچک رو از یه کشور دیگه بگیرن که مهم هم نیست ولی بازم این ادعای کذب رو نمیکنن.
سایپا هم یه شبه صاحب پلتفرم نشده و به این زودی ها هم نخواهد شد
همین و تمام .
1397/4/30
نظر منم همینه دقیقا ، اینا به احتمال 99 درصد اومدن برلیانس 230 رو با همکاری خود برلیانس یه تغییراتی دادن و جای یه ماشین جدید و البته ملی میخوان غالب ملت کنن و هیچ زحمتی واسه ساخت پلتفرم به خودشون ندادن ، همون کاری که حدود 20 سال پیش ایرانخودرو با 405 کرد ؛ البته با این تفاوت که ایرانخورو از یه فرانسوی استفاده کرد ، حالا پیشرفت کردیم و از چینیا استفاده میکنیم !!! آخه خودروی ملی با موتور برلیانس ؟؟؟ چجوری روتون میشه؟؟؟
1397/4/29
این خودرو با کمک شرکت رنو در هند ساخته شده و ایران چنین توان طراحی و فناوری ندارد.
1397/4/29
بعد از کپی زدن دنا از لنسر
حالا توی رهام شاهد کپی کردن میراژ هستیم
1397/4/30
جدی چه فعل و انفعالاتی تو ذهنت گذشته که که فک میکنی این شبیه میراژه..!؟
1397/4/29
طراحی زیبا!!!!!؟؟عدم کیفیت در قطعات بدنه رنگ وحتی داخل کابین داشبورد وقطعات چینی خودرو بسیار مشهود هستش رینگ ها ولاستیک کوچک نمای من درآوردی و قطعا صفر تا صد این خودرو ساخت چینه آشغالی دیگر در سبد سایپا
1397/4/29
اگه گرون باشه مطمئنا چند تا قطعه اش وارداتی ولی اگه ارزون وارد بازار بشه اون وقت یعنی حرفشون تو داخلی بودن درسته
1397/4/29
من نه طرفدارا سایپا هستم، و نه حال اینو دارم که کلاهبرداری ایرانخودرو و سایپا رو یک بار دیگه مثل بقیه یاد آوری کنم
اما
یادمون نره که رهام و یا دنا پلاس خیلی نسبت به سمند و تیبا و...پیشرفت داشتن و پیشرفت کردن حتی با سرعت کم باز جای تقدیر داره.
حتی اگر همه قطعات رهام چینی باشه، من باز هم به چینی هایی مثل برلیانس ترجیحش میدم، حداقل اسم رهام برای مردم متمدن ایران که ادبیات ملی رو خوب میشناسن خیلی بهتر از زوتی و جک و چری و لیفانه !
1397/4/29
افرین به تو تو همین اشغالای ایران خودرو و سایپا بخر تا اونا به امثال شما بخندن همین شماها هستین که نمیزارین ملت پیشرفت کنه
1397/4/30
من هم موافقم
در کلاهبرداری اونا شکی نیست
ولی بهتر از ماشینای چینی و کره ای هست
1397/4/30
ولی بهتر از ماشینای چینی و کره ای هست ؟؟؟!!!
توی چه دوره ی زمانی ای داری زندگی میکنی داداش؟؟
احتمالا توی سال 1356 نیستی؟!
1397/4/30
شما اسم با تمدن میخوای یا ماشین خوب..؟؟
1397/4/29
منوچهر
در قاموس مدیریت تولید سایپا جز تولید گنجشگ های رنگ شده با نامهای گوناگون ولی بیکیفیت نیست همین پراید اشغال را ببینید در چند مدل با شکل های من دراوردی و بدون کیفیت غالب میکنند هر چه بسازند تقلبی است و برای خالی کردن جیب ما مردم است بهتر است آفتابه حلبی درست کنند که کمبود داریم
1397/4/29
از حق نگذریم ظاهر مقبولی داره.و امکاناتشم قابل توجه هست.امیدوارم در عمل هم خوب باشه.به هر روی یک گام مثبت رو به جلو هست.
1397/4/29
دلتون رو به چیه این ماشین خوش کردین
1397/4/29
افتضاح به معنی واقعی ، متریال و مونتاژ داخلی زیر صفر ،متریال پراید های دهه 70 کره ای از این بهتره،به قسمت اتصال سپر جلو با گلگیر زیر چراغهای کلا رنگ سفید هست ، جنس قطعات پلاستیکی معلومه که از پلاستیک بازیافتی هست، واقعا متاسفم برای خودمون
1397/4/31
سلام
شما فکر کردی جنسیس به زبان کره ایی ترجمش چی میشه؟
میشه فرشته ،اونا اسم ماشینشونو میزارن فرشته عیب نی
چون من و امثال شما فقط بلدیم نق بزنیم
1397/4/29
ماشین چی داری؟ رهام!!!!!!! جان؟!!!! خخخخخخخ
واقعا تو کشور چهار تا طراح درست و حسابی پیدا نمیشه؟! بابا اگه نمیتونید از رو یه ماشین درست و حسابی کپی کنید.آخه این ناقص الخلقه چیه طراحی کردید؟!!
1397/4/29
کسی اطلاع داره این خودرو با توربو هم عرضه میشه یا نه! قبلا شنیده بودم 144 اسب هست نه 113.
1397/4/29
سوار ماشین شدم یکم هنوز باید روش کار کنند
در کل اگه یکم بهبود بدهند در حد خودروهای کره ای و چینی هست و میتواند با قیمت مناسب با خودروهای چینی و کره ای رقابت کند
1397/4/30
منظورت از کره ای پراید هست دیگه ؟؟ خودروسازهای کره ای جزو بهترین های دنیا هستن اونوقت این لگن رو با کره ای مقایسه میکنی ؟؟!!! معلومه تا حالا سوار هم نشدی
1397/4/30
مثلا الان میخوای بگی این در حد سوناتا یا النتراس!!!
چرا انقدر افکارتون بیماره شماها کره الان ماشین به امریکا صادر میکنه بازار امریکا دست کره ای هاس انسان نافهم یکمی تحقیق کن والا امثال شماها باعث شدین به این کشور بگن جهان سومی
1397/4/31
به قول یارو گفتنی کف و جیغ و هوراااااا
1397/4/29
سایپا برای طراحی و تولید رهام از پلت فرم ولکس c30 استفاده کرده که ولکس هم این پلت فرم رو از تویوتا یاریس 2008 گرفته که سایپا با بروز رسانی پلت فرم فوق با کمک چینی ها رهام رو طراحی کردند... عکس های ولکس و یاریس 2008 و رهام رو کنار هم بگذارید دقیقا مشخصه
مخصوصا شباهت زیاد ستون ها و .. و داشبود رهام کپ ولکس c30 با کمی تغییرات جزیی
1397/4/30
جوری دارین از شرکتای چینی بد میگین ک انگار ن انگار صنعت خودروی چین از ایران صد برابر بهتره و ارزش خرید لیفان و چری خیلی بهتر از ماشین ایرانیه که مثه تخم مرغ شانسی میمونه . ماشین چینی نسبت ب ایرانی خیلی بهتره یقینا درسته به کره ای ها و ژاپنی ها حالا حالاها کار دارن برسن اما در رده خودشون با زبان طراحی جدیدشون مثه لیفان ۸۲۰ و تیگو ۷ چری دارن خیلی خوب پیشرفت میکنن هم فنی هم طراحی
1397/4/30
بابا اینقدر چینی چینی نکنید ما اول صدسال دیگه باید به چین برسیم بعد اروپا
یکم اطلاعاتتونو زیاد کنید بعد چینی چینی کنید
1397/4/30
سلام..خودروی رهام 100درصد ایرانی اعلام شده..پس قیمتش هم باید خیلی خیلی ارزانتر از خودروهای وارداتی یا خودروهایی که تعدادی از قطعاتشون وارد میشه ، برای خریدار دربیاد...ببینیم و تعریف کنیم...
1397/4/30
باز هم یک تغییر ظاهری خیلی بد از یک خودروی دیگر ! , طراحی داخلی که دلچسب و قشنگ نیست و رینگ هاش هم خیلی کوچیکه . لااقل وقتی میخوان اینهمه هزینه برای یک تغییر قیافه بدهند یک چیز قشنگ و منحصر به فرد به مردم بدین .
1397/4/30
لطفا برلیانس h320 موتور جدید رو بررسی کنید
1397/4/30
تورو خدا این دیگه چه مزخرفیه. مفتش گرونه،
تو ایتالیا و آمریکا و فرانسه تو هر سال یدونه ماشین جدید (فیس لیفت) با ظاهری کاملا جدید میدن بیرون اما کشورمون هنوز بیست ساله یه پراید میزنه و هر سال هم یه شمارشو میده بیرون
111 ، 132 ، 141 ، 151 ، 195،1 561912651
اونوقت میگن شما کشورمون با کیا مقایسه می کنید
خب اگه توان تولید ماشین نداری بشین سره جات زر اضافیم نزن بزار ماشینای خارجی بیارن.
1397/5/1
حق باشماست دوست عزیز ماشین سوار ، متاسفانه همه اینها فقط و فقط تقصیر ما مردم بی تفاوت و خنثی و بی رگه. به نظر شما چرا مسئولین فلان کشورها جرات ندارن یه قدم نادرست و به صرر مردم بردارن اما مسئولین ما با خیال راحت دستشون توی جیب مردمه و ما هر روز برای گرانی و تورم و ناامنی و و و .. و افتضاحی به نام پراید جوک میسازیم و خوش هستیم. تازه ببین بعضی از دوستان درتعریف و تمجید از گاری های سایپا و "ایران فرغون" چجوری به به چه چه راه انداختن. خلایق هرچه لایق ، مردم ایران لیاقت پراید رو هم ندارند!
1397/5/2
داداش چی برای خودت زر زر میکنی کجا با کیا مقایسه کرد گفت شبیه کیا کادنزا هستش مردم این کشور توان خرید پراید ندارن بعد اونوقت انتظار داری این شرکت بیاد برای تو بنز و بی ام وه بسازه با قیمت ۲۰ میلیون به نظر من برای امثال شما پراید هم زیاده شما باید این شرکت رو تحسین هم بکنین که از تیبا به این رسیده تو چند سال اینجا ماشین های که 10 ساله تولید دارن میشن قطعات به زور پیدا میشه اونقت هر سال فیس جدید بده بیرون ؟؟؟؟؟؟
1397/5/3
این محمد علی قشنگ معلومه از مواجب بگیر شرکت سایپاست که اینجور داره خودشو خفه میکنه
1397/4/30
طبق معمول نمای کناری نامشخص.صد درصد پلتفرم تیبا
1397/4/31
پلتفرم تیبا توی کلاس B هست ولی رهام کلاس C هستش، خوب با این توضیحات چطور میشه از پلتفرم تیبا استفاده کرد ؟
1397/5/3
داداش طول تیبا 416 سانت این ماشین 446 سانت یعنی 30 سانت طول این ماشین ازش بیشتره و کلاسشون هم فرق میکنه تازشم رهام از پلتفرم ولکس c30 که همون پلتفرم تویوتا یاریس 2005 هست گرفته شده یه سرچ کنید درباره ولکس c30 و خواهشانم بدون آگاهی کامل حرف نزنید
1397/4/30
بهتر از ماشینای چینی و ژاپنی هست لاقل قیافش بهتر از کرولا و کمری هست
1397/5/1
شوخی بی مزه ای بود مسخره
1397/5/2
داداش لطفا با ماشین های ژاپنی مقایسه نکن چون ژاپن امن ترین ماشین های دنیا رو داره
1397/5/4
کیفیتش که الان مشخص نمیشه

و بهتره قضاوت نکنیم

چون سایپا معمولا مشکل موتوری کم پیدا میکنه نسبت به ایرانخودرو
و پرایدهای قدیمی که مرگ موتور گیربکسی نداشتن انصافا

ولی خدا رو شکر به غیر از ستونهای کتوکلفت جلو که دید رو کور میکنه و مچ نبودن اجزا داخلی که به هم نمیرسن چه برسه به چفت شدن تو هم که تو عکس داخل اتاق چند جاش مشخصه....
فعلا چیز بدی توی ظاهر و تجهیزاتش نیست ایشالا قیمت نجومی نزنن تنگش
و اگر رادیاتور مشتی روش بزارن که تو خوزستان زار نزنه که خیلی بهتر میشه
و همینطور با توجه به دزد بازار فعلی قفل خوبی هم نصب کنن و ارتفاعش چند سانت از الانش بالاتر باشه که محشره
..........................
1397/4/31
واقعا شرم آوره. دقیقا تیبا. آدم از ایرانی بودن خودش خجالت میکشه. واقعا فرق این با تیبا که در واقع همون پرایده در چیه؟ خودتو فیلم کردین تو دنیا. هر وقت تونستی صاذرات به ۴ تا کشور درست داشته باشی بیا حرف بزن. دست بردارین دیگه از این دلقک بازی. یه مشت آدم بیسواد و نافهم.
1397/5/3
کاری ندارم این ماشین چیه و خوبه یا بد و خوشگل یا زشت یا کپیه یا نه. ولی این ماشین به هر چیزی شباهت داشته باشه به تیبا شباهت نداره.حتی یه ذره هم قیافش شبیه تیبا نیست. از ماشین سایپا دفاع نمی کنم فقط میگم الکی نظر ندید.
1397/4/31
انصافا و بی تعصب و بی بهونه طراحی نسبتا خوبی داره اما افسوس که بازهم داستان پر تکرار گیربکس اتومات با موتورهای ضعیف که جون میکنن تا راه برن و خدا نکنه کولر بگیری و سه نفر هم تو ماشین باشن ..... کی میخوان یاد بگیرن که این موتورها بدرد ایران و بخصوص شهری با شیب زیاد مثل تهران نمیخوره
1397/5/3
کاری با موتور ندارم ولی گیربکسش خوبه . ساخت هیوندای پاورتک
1397/4/31
مثل اسم تیبا دیگه ! اولش قرار بود با نام مینیاتور عرضه بشه بعد آقا فرمودند خیر باید نام ایرانی بزارید اونام اسمشو کردن تیبا و به دستور ایشون باید از این به بعد به این نام ها عادت کنید. البته نمیشه ایراد گرفت چون خیلی از خودروسازی های دیگه از نام های انسانی استفاده می کنند. مثلا خود شرکت مرسدس بنز، مرسدس نام برندی است که آقای گوتلیب دایملر بعد از تاسیس شرکتش برای اون انتخاب کرد که به آلمانی یعنی بهترین که بعدها بعد از مرگ آقای دایملر شرکتی با نام ایشون تاسیس شد، همینطور نام بنز از اسم آقای کارل بنز برگرفته شده که جزو اولین شرکت های تولید موتور بنزینی در آلمان و در جهان بودند. شرکت سیتروئن برگرفته از نام آقا آندره سیتروئن گرفته شده، نام خودرو زانتیا از یک کلمه یونانی گرفته شده به معنی زرد یا طلایی. شرکت رنو خودرویی ارائه داد به نام مگان که مگان نام مختص زنانه به معنای مروارید است. لامبورگینی نام یک گاو وحشی افسانه ای ایتالیایی است. ماستنگ نام یک اسب وحشی و اصیل است. سمند نام یک اسب اصیل ایرانی است که در معنای لغوی سمند یعنی اسب زرد. نام ماکسیما برگرفته از یک شخصیت کامیک در دنیای دی سی است و بسیاری موارد دیگر.
اصلا انتخاب نام اکثر خودروسازی ها برگفته از نام اشخاص، حیوانات اسطوره ها و یا فقط استفاده از چند عدد یا رقم است که اینها هم همه توی قانون برای همه خودروسازی های دنیا تعریف شده و چیز عجیبی نیست !
البته بنده شخصا استفاده از نام رهام رو برای این ماشین نمی پسندم، استفاده از نام های تیبا به معانی مختلف اعم از عشوه گر، زیبا و با وقار، یا حتی شوخی ! و ساینا به معنی دوست داشتنی به دلیل اینکه زیاد عامیانه امروزی نیست و راحتتر قابل تلفظه بیشتر مورد پسند عموم مردمه. ولی رهام به دلیل اینکه نام خاص مذکر و مورد استفاده برای بسیاری از پسران ایرانی است و در فرهنگ ما جا نیوفتاده زیاد مورد پسند نیست.
بهتر بود نام دیگری برای این ماشین انتخاب میشد !
1397/4/31
ادبیات خوندی ؟
کلا اسم دیگه هم میذاشتن ظاهرا شما ایراد میگرفتی
مینیاتور هم یه سبک نقاشی ایرانیه بعد چطور ایرانی نیست!
تا اونجایی هم که من اطلاع دارم مرسدس اسم دختر آقای بنز بوده 😑
نتیجه اخلاقی: هر اسمی میذاشتن ایرانی جماعت واسه اینکه بگه من بلدم واسش ایراد میگیره
درباره اینکه میگی مقبولیت عام نداره این اسم هم بهتره نظر خودتو به عامه جامعه تحمیل نکنی
از نظر من رهام هیچ مشکلی نداره
جالبم هست
1397/5/6
از همه جالبتر برای من این توجیه تون بود: نام خاص "مذکر" و مورد استفاده برای بسیاری از "پسران" ایرانی است.
هر چند علاقه و نظر شخصیه شماست اما من متاسفم به خاطر این دید!
1398/11/30
اسم پسرم رهام هست،از الان استرس دارم ،ینی بچم با ماشین یکی شده ،خیلی بده،کاش اسمشو عوض کنن،ثبت احوال که به این راحتی اسم بچه رو عوض نمیکنه ولی جدا اگه این ماشین با همین اسم بیاد تو خیابونا من حتما اسم بچه رو عوض میکنم
1397/4/31
یه چیزی تو مایه های آریزو ۵
1397/4/31
رهام زیبایی در زشتی
1397/4/31
یه فیس لیفت از برلیانس 230 که احتمالآ این ماشین بی کیفیت رو بی کیفیت تر کرده
1397/5/1
یه ماشین ضعیف دیگه با یه طراحی قدیمی و کپی شده توان کم‌ماشین سیستم داخلی ضعیف و حتما قیمتی بالا و برابر یه ماشین خوب خارجی.چرا نمیخوان بفهمم دیگه با تغیر دادن چراقو اینه ها و داشبرد ماشین نمیشه ماشین جدید ساخت.این همه مهندس مکانیک عالی داریم که می تونن رو موتور ماشین کار کنن بهشون باید اعتماد کرد
1397/5/1
خیلی بهتر از 405 و برلیانس اچ 330 هست امکاناتش خوبه ولی چرخاش کوچیکه بقلش شبیه برلیانس اچ 230 همینکه با کیفیت وخانوادگی باشه و مردم راضی و پر فروش باشه باید برن خدا رو شکر کنن طراحیشم نسبت به سمند پرایدو ساینا واقا بهتره من که خوشم امد
1397/5/2
برادر با امثال ماها و اظهار نظرامونه كه كوييكو به ما به اين قيمت ميندازند هنوز ماشين توليد نشده ميگي خيلي بهتر از برليانس 330 هست اول بذار بياد تو بازار يه چرخي بزن باهاش بعد اظهار نظر كن لااقل.
1397/5/2
راست میگی دوست عزیز.
من به خاطر اینکه اسمم رهامه طرفداری نمیکنم.
وقتی اقای اراد فلاح مشخصاتشو نوشته معلومه ماشین خوبیه.
1397/5/1
طراحی داشبرد وداخل باید بیشترروش کاربشه ولی ظاهرخودروزیباست البته صندوق عقب خودرو وچراغهای عقب می تواند بهترشود چون مهندسین جوان ایرانی دراول راه طراحی خودروهستند نمره مثبت بای به انها داد. امیداست شاهد طراحی خودروهای جدید توسط مهندسین ایرانی باشیم.
1397/5/2
بازم خوبه باریکلا به سایپا.
1397/5/2
دهنت طلا😄😄
1397/5/2
بنظر من ایران همون پراید تولید کنه سنگین تره و ازاین اردهای ناشتاهم نده
تو پرایدش مونده حالا ماشین جدید تولید کنه؟؟؟؟
آدم پول بده واسه ماشین چینی والا بهتر از اینه که پولشو حروم تولید ملی کنه
1397/5/6
شما هم سرت تو کار خودت باشه خیلی بهتر از اینه که ازین افاضات بفرمایید
چرا ما ایرانی ها اینجوری شدیم؟ کی اینجوری شدیم؟ چرا اینقدر بدبینی به همه چی؟ چرا اینقدر بهانه گیری های بی دلیل و مسخره؟
1397/5/2
از نظر من میخوره ماشین خوبی باشه.
ما تا به حال ماشینی به این اسم در کل جهان نداشتیم و اینکه این اسم برای شرکت خودرو سازی سایپا خیلی متفاوته.
1397/5/2
5 سال تبلیغ پلت فرمش بود الانم که کاپوت ماشینو بالا نمیزنن 5 سال بعد هم طول میکشه به بازار بیاد همین الانش ماشین خاصی نیست چه برسه به زمانی که بیاد بیرون
1397/5/3
فیس ماشین بوی هایما اس۵ و جک جی ۴ و هیوندا آی ۲۰ و کمی هم اریزو ۵ رو میده !
چقدر بو!
1397/5/4
بزودی شاهد خودروهایی در سطح جهان با اسم Bustan سرهمبندی شده در افغانستان خواهیم بود که مثل معجزه همه ی دنیا به خرید این محصول صف میکشند. ماشاءالله لا قوة الا بالله
1397/5/4
نمای عقب ماشین زشته .لاستیکاش هم چقدر قوقولی مقولیه . مبارک خودتون
1397/5/6
خوبه دیگه.
وقتی معرفی اینارو میزاری کنار افزایش تارفه خودرو ها و بستن سفارش و خلاصه هزار تا جون کندن دولت برا بالا بردن قیمت ماشینا یهو مصادف میشه با تو بازار اومدن اینا.
مردم هم که همیشه حمایت میکنند و میخرند تا جیب دزدا پر تر بشه!!!!
ای کاش حمتی که مردم تو راهپیمایی رفتن و کارنیوال رفتن داشتن رو تو گرفتن حقشون ( یا بهتره بگم حقمون ) از این دزدا سر گردنه حکومت داشتن.
1397/5/15
۱- اصل ول میکنیم به فرع میچسبیم ( رهام مناسبه یا نیست )
۲- متشین تولید نشده رو از کیفیت و سواریش تعریف احتمالی میکنیم.
۳- اونقدر درمونده شدیم و سطح توقعات و انتظاراتمون اونقدر پایین اومده که یه ماشین مثل این رو میشینیم در مورد خوبیهاش یا بدیهاش بحث میکینیم و یا در مواردی بهش و به مهندسین بزرگمون افتخار میکنیم. ( انگار این کشور کادیلاک مونتاژ نمیکرد !!!)
۴- نمیدونم چرا توی سال ۲۰۱۸ به این های کپی A+++ میگیم حالا از هیچی و پراید که بهتره !!!بالاخره باید از یه جا شروع کنیم !!!همینم خوبه!!! اینقدر ایراد نگیرین !!! بازم دم سایپا گرم !!! و..... !!!!
۵- قشنگترین و بهترین جاش آقایون با کت و شلوار و تحصیلکرده و خیلی شیک و مجلسی دارن واسش کف میزنن انگار amg طراحی کردن بعد ماشین زیر پای خودشون و همه کس و کارشون چیزی غیر از اینهاست و میره تو مایه های آلمانی و ژاپنی و ایتالیایی !!!!
1397/6/3
با سلام با توجه به چهره جدیدش و آپشنهای خوبی مثل سانروف گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مانیتور و سایر مشخصات که در ماشینهای قدیمی نبوده این داره ویک اندازه جمع جوری شبیه ریو و باتوجه به تماما تولید داخل بودنش بهترین کار اینه که سایپا با مدیریت تاکسیرانی ناوگان تاکسی رانی را با این ماشین نو کنه و فروش خوبی هم میتونه داشته باشه و در کنارش میتونه فروش آزاد هم داشته باشه.
1397/6/11
تماما تولید داخل رو از کجات درآوردی؟
1397/6/7
ای بابا مردم بد بخت و بیچاره نون ندارن بخورن بعدش اینا میرن ماشین تولید میکنند ای خدا یه فهم ودرکی به این مسئولین بده به جای این همه تلاشی که میکنند تا یه ماشین تولید کنند و به قیمت گزاف به مردم غالب کنند بشینند یه فکری به حال معیشت مردم بکنند ... مردم دارن خرد میشند زیر این همه سختی ..... خدایا خودت به دادمون برس ...اون جوونی که بیکاره.. اون پدری که جلوی بچه هاش شرمنده است .....خدا خدا خدا خدا .. زودتر برسون زمانشو....
1397/6/11
قسمت مهم برای من مشتری علاوه بر مشخصات ذکر شده، طول خودرو، ارتفاع، فاصله محورها هست که در گزارش شما اصلا اشاره ای نشده. این نکات از جمله مواردی بود که باعث شکست خوردن کوئیک شد. یه اشین باید ریختش و قامتش به قیمتی که میپردازیم بخوره و گرنه الان همه موتورها و آپشنها به یک سمت و سو میرن.
1397/7/17
http://en.brilliance-auto.com/BRILLIANCE/ProductWorld/2/1/4/1/index.html
1397/7/27
توی اینترنت یه نگاه به برلیانس h3 بندازید
1397/8/1
اولا ساخت ایرانه با کمک چینی ها!!!! دوما کپی از برلیانسه !!! ارزش نداره
1397/9/24
پلتفرمش ملی نیست مال ریو ۲۰۱۸ هستش
1397/9/25
هی میگن اشغاله، بدرد نمیخوره، به مفت نمی ارزه،... وقتی ثبت نام شروع شد چشم و چال سایت رو واسه ثبت نام در میارن.
1397/10/28
به نظر من طراحی داخلی اش اصلا قشنگ نیست هیچ تنوع رنگی در اون دیده نمی شه که و از نظر بیرونی چندان چشم نواز نیست. اگر بخوایم خیلی منصفنانه بسنجیم تازه داریم میرسیم به مدل های تویوتا کمری 2006 البته به غیر از ایمنی اش چون تویوتا کمری 4 یا 5 ستاره ایمنی داره. درکل به نظر من ظاهر داخلی بی احساسی داره و به نظر میرسه موادی که برای طراحی داشبرد کردند جدید نیستند و همچنان از مواد جذب کنند گرما باشند.
1397/12/20
به نظر من خودرو ۴۰۵بهترین خودرو و استانداردترین است که تاحالاساخته شده