موضوعات داغ

لیست مشخصات و امکانات هوندا سیویک اعلام شد، وارداتی جدید شرکت آذیوردسال

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آذیوردسال در دور جدید واردات خودرو، محصولاتی از هوندا را برای مشتریان ایرانی به ارمغان می‌آورد. این شرکت نخست از سدان جمع‌وجور هوندا سیتی رونمایی کرد و اکنون نوبت به برادر بزرگتر آن یعنی هوندا سیویک رسیده است. کاتالوگ رسمی هوندا سیویک وارداتی بازار ایران، اکنون از سوی آذیوردسال منتشر شده است.

هوندا سیویک اکنون در نسل یازدهم خود به سر می‌برد. این نسل از سال 2022 در بازار جهانی حضور دارد و مدل‌های وارداتی بازار ایران نیز متعلق به همین نسل هستند. نمونه‌های وارداتی هوندا سیویک به ایران، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر هستند. این پیشرانه حداکثر 180 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در این خودرو را برعهده دارد.

شتاب صفرتاصد رسمی هوندا سیویک، 8.1 ثانیه اعلام شده است که برای خودرویی در این کلاس یک رقم کاملا مطلوب خواهد بود. حداکثر سرعت خودرو نیز 200 کیلومتربرساعت اعلام شده است. باک سوخت هوندا سیویک 47 لیتر حجم دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.7 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. بنابراین با یک باک سوخت، هوندا سیویک می‌تواند بیش از 701 کیلومتر را در حالت ترکیبی پیمایش کند. فرمان خودرو نیز از نوع برقی است.

هوندا سیویک

سیستم تعلیق هوندا سیویک در جلو از نوع مرسوم مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک یا چنداتصاله است، بنابراین سواری نرمی را در کابین این خودرو تجربه خواهید کرد. ترمزها نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند. ابعاد هوندا سیویک وارداتی معادل 4677 میلی‌متر طول، 1802 میلی‌متر عرض، 1407 میلی‌متر ارتفاع و 2733 میلی‌متر فاصله بین‌ دومحور هستند. حجم صندوق عقب هوندا سیویک نیز 512 لیتر است که رقم مطلوبی برای یک سدان کوچک به حساب می‌آید.

هوندا سیویک در بخش امکانات ایمنی، عملکرد بسیار خوبی دارد. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل این موارد می‌شوند: شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز، کنترل خودرو در سربالایی، ترمز اضطراری، سنسور پایش فشار باد تایرها، هشدار برخورد، رادار نگهدارنده بین خطوط و دستیار تعویض خط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های جلو هوشمند، ایزوفیکس، سیستم هشدار ایمنی و سیستم تشخیص خستگی.

هوندا سیویک

در بخش تجهیزات رفاهی نیز هوندا سیویک می‌تواند رضایت مخاطبان را به طور کامل جلب نماید. امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر می‌شوند:

حالت‌های رانندگی مختلف، ترمز پارک برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، فرمان چرمی مجهز به دکمه‌های کنترلی، کنسول ردیف عقب و جلو، قابلیت تا شدن صندلی‌های عقب، سیستم صوتی به همراه هشت بلندگو و نمایشگر، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه دریچه برای ردیف عقب، دوربین عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، چراغ‌های LED‌ جلو و عقب، مه‌شکن‌های LED و رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی. براساس اعلام گمرک، هوندا سیویک در سه تیپ کامفورت، الگانس و هیبرید وارد بازار ایران خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد