موضوعات داغ

خودرو لوکس برقی دانگ فنگ وویا در چین رونمایی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی تمام برقی جدیدی به نام "ژی یین" توسط برند خودروهای الکتریکی لوکس "وویا" (Voyah) متعلق به کمپانی دانگ فنگ در چین معرفی شده است.

در تاریخ 11 می، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این خودروی جدید شاسی‌بلند برقی را که در داخل شرکت با کد H37 شناخته می‌شود، رونمایی کرد. این خودرو در رده پایین‌تر از مدل "وویا فری" قرار می‌گیرد. نام "ژی یین" در زبان چینی به معنای "دوست صمیمی" است.

احتمالا ژی‌یین با همکاری مشترک وویا و هوآوی ساخته خواهد شد و از سیستم عامل هارمونی‌ OS و سیستم Qiankun هوآوی بهره خواهد برد. در 24 آوریل در نشست فنی بهاره 2024 وویا، این شرکت به طور رسمی اعلام کرد که یک مدل جدید با همکاری عمیق هوآوی امسال عرضه خواهد شد. همچنین وویا برنامه عرضه یک شاسی‌بلند برقی جدید را در سال جاری اعلام کرد. ابعاد ژی یین 4725 در 1900 در 1636 (1653) میلی‌متر با پایه چرخ 2900 میلی‌متر است و در رده شاسی‌بلندهای متوسط قرار می‌گیرد. برای مقایسه، ابعاد وویا فری 4905 در 1950 در 1645 میلی‌متر با پایه چرخ 2960 میلی‌متر است.

وویا ژی یین

در بخش محرکه، نسخه تک موتوره دو موتور برقی مختلف (مدل‌های TZ220XSP02 و TZ225XYH01) با حداکثر توان 215 و 230 کیلووات را ارائه می‌کند. باتری‌های لیتیوم‌یونی و لیتیوم آهن فسفات توسط شرکت CATL تامین می‌شوند. نسخه دوموتوره نیز از یک موتور جلو TZ200XSP08 با توان 160 کیلووات و یک موتور عقب مشابه بهره می‌برد. باتری‌های لیتیوم آهن فسفات از چندین تامین‌کننده خریداری می‌شوند. حداکثر سرعت این خودرو 204 کیلومتر بر ساعت است.دو طرح مختلف برای جلوپنجره در نظر گرفته شده است؛ یکی با جلوپنجره صاف و بسته و دیگری با جلوپنجره کمی فرورفته. چراغ‌های جلو، سپر و محل پلاک در هر دو طرح یکسان است.

فضای داخلی ژی یین وویا

علاوه بر این، ژی یین در دو رنگ بدنه سیاه-سفید و آبی ارائه می‌شود. دستگیره‌های توکار و سانروف نیز از امکانات این مدل خواهد بود. لاستیک‌های آن از سایز 255/45R20 هستند. بر اساس تصاویر درز کرده از داخل کابین، انتظار می‌رود که این خودرو دارای فرمان تخت، یک نمایشگر بزرگ مرکزی شناور، و کنسول میانی طبقاتی با صفحه شارژ بی‌سیم روی آن و محفظه نگهداری و جالیوانی در طبقه پایین باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد