موضوعات داغ

خودروی مفهومی جدید چینی با درب های پروانه ای، "نور آسه آن" محصول مشترک جهانی + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ ۲۴ سپتامبر، در کنفرانس راهبردی آسه‌آن که توسط شرکت جوینت ونچر SAIC-GM-Wuling (SGMW) در نانینگ، چین برگزار شد، اولین خودروی مفهومی جهانی این شرکت با نام "نور آسه‌آن" رونمایی شد. این خودرو با درب‌های پروانه‌ای که به‌راحتی قابل شناسایی است، طراحی خاصی را ارائه می‌دهد.

آسه‌آن مخفف «اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا» است که شامل ۱۰ کشور منطقه جنوب شرقی آسیا می‌شود. این کشورها عبارتند از: اندونزی، ویتنام، لائوس، برونئی، تایلند، میانمار، فیلیپین، کامبوج، سنگاپور و مالزی.

این خودروی مفهومی به‌عنوان یک سدان انرژی نوین معرفی شده است. نمای جلویی آن دارای طراحی X شکل است که با نوار نورانی T شکل طولانی ترکیب شده و به مجموعه چراغ‌های دو طرف خودرو متصل می‌شود.

یکی از نکات برجسته طراحی این خودرو، درب‌های بزرگ پروانه‌ای دوطرفه است که صندلی‌های جلو و عقب را پوشش می‌دهد.

نور آسه‌آن

در نمای جانبی، سقف شیب‌دار خودرو با رینگ‌هایی به سبک تیغه‌ای هماهنگ شده است.

در قسمت عقب، از چراغ‌های متصل از نوع ماتریسی استفاده شده و یک باله دوتکه‌ای که از ستون C خودرو امتداد دارد، طراحی شده است. همچنین، نکته جالب این است که بخش مرکزی عقب قابلیت باز شدن دارد و مجهز به یک ربات هوشمند متحرک است.

درون کابین، SGMW از این فضا به‌عنوان "کابین دوحالته بدون جاذبه" یاد کرده است. در قسمت عقب، صندلی‌هایی به سبک مبل وجود دارد و در قسمت جلو، دو صندلی غیرمعمول با طراحی یکپارچه و جاپایی قابل تنظیم قرار گرفته‌اند.

خودروی مفهومی SGMW

پشت فرمان دوتکه و خاص این خودرو، یک پنل ابزار کوچک تعبیه شده است. به نظر می‌رسد که بر روی داشبورد از موادی شیشه‌ای استفاده شده باشد، که نور محیط را منعکس می‌کند.

در این کنفرانس، SGMW همچنین از راهبرد "یک، دو، سه" خود برای توسعه زنجیره صنعت خودروهای انرژی نوین در ده کشور آسه‌آن تا سال ۲۰۳۰ خبر داد. این زنجیره شامل تولید خودرو، فروش، خدمات، مالی، سیستم انرژی، کنترل الکترونیکی و سیستم هوشمند انتقال نیروی الکتریکی می‌شود.

تا کنون، SGMW به بیش از ۱۰۴ کشور و منطقه صادرات داشته است و تا آگوست ۲۰۲۴، بیش از ۱.۰۷ میلیون دستگاه خودرو به ارزش معادل ۶.۶۱۵ میلیارد دلار صادر کرده است. علاوه بر این، دو میلیونمین خودروی انرژی نوین SGMW در پایان آگوست از خط تولید خارج شد.

در حال حاضر، SGMW خودروهای سری Wuling Red Label، سری Wuling Silver Label و برند Baojun را به بازار عرضه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد