موضوعات داغ

نسخه جدید ام وی ام X55 پرو معرفی شد، چری تیگو کراس به بازار ایران می آید؟ + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

چری از کراس‌اوور تیگو کراس رونمایی کرد. انتظار می‌رود مدلی با این طراحی در دیگر کشورهای هدف چری نیز عرضه شود. نسخه قدیمی این خودرو با نام ام وی ام X55 پرو در کشورمان نیز عرضه شده است و انتظار می‌رود این به روزرسانی در ایران نیز اتفاق بیافتد.

شرکت چری در حال آماده‌سازی برای عرضه کراس‌اوور فشرده تیگو کراس به بازار آفریقای جنوبی است. با وجود نام جدید، این مدل کاملاً نو نیست، بلکه نسخه بازطراحی شده تیگو ۴ پرو است.

دفتر چری در آفریقای جنوبی از کراس‌اووری با نام تیگو کراس خبر داده و همزمان دو تصویر رسمی از آن منتشر کرده است. اگرچه این مدل در آفریقای جنوبی جدید محسوب می‌شود، اما در تصاویر به راحتی می‌توان نسخه بازطراحی شده چری تیگو ۴ پرو (که در چین به نام تیگو ۵x و در برخی کشورها صرفاً تیگو ۴ شناخته می‌شود) را تشخیص داد. جالب است بدانید که این شاسی‌بلند جهانی بازطراحی شده نیز هنوز در مرحله آماده‌سازی برای رونمایی است و قرار نیست نامش در سایر بازارها تغییر کند.

چری تیگو کراس

چرا چری نام تیگو ۴ پرو را تغییر داد؟

کراس‌اوور چری تیگو ۴ پرو از دسامبر ۲۰۲۱ وارد بازار آفریقای جنوبی شده است. مدل اصلی، یعنی نسخه پیش از بازطراحی تیگو ۴ پرو، نیز در آفریقای جنوبی فروخته می‌شود و از تقاضای نسبتاً خوبی برخوردار است. در بیانیه مطبوعاتی شرکت آمده است که تیگو کراس "جدید" در خط تولید محلی این برند، جایگاهی بین مدل فعلی تیگو ۴ و کراس‌اوور تیگو ۷ پرو خواهد داشت.

بنابراین، چری فعلاً قصد ندارد کراس‌اوور کوچک‌تر پیش از بازطراحی را از رده خارج کند. به نظر می‌رسد نام جدید برای جلوگیری از اشتباه گرفتن این دو خودرو در نظر گرفته شده است.

چری از تیگو ۴ پرو به‌روزرسانی شده رونمایی کرد. این کراس‌اوور به زودی در روسیه نیز معرفی خواهد شد

چری تیگو ۴ پرو جدید

طراحی و مشخصات فنی چری تیگو کراس

اگرچه خود شرکت تاکنون تنها دو تصویر از تیگو کراس منتشر کرده و جلوی خودرو و داخل آن را نشان نداده است، اما پیش‌تر این خودرو در یک فستیوال خودرویی در آفریقای جنوبی به صورت زنده به نمایش درآمده بود. از نظر طراحی، این کراس‌اوور تقریباً مو به مو از نسخه بازطراحی شده جهانی چری تیگو ۴ پرو تقلید کرده است. در مقایسه با مدل پیش از بازطراحی، این خودرو سپرها و جلوپنجره جدید، چراغ‌های جلو به سبک چری تیگو ۷ پرو و یک نوار یکپارچه چراغ عقب دریافت کرده است.

ویژگی‌های داخلی کراس‌اوور جدید چری تیگو ۴ پرو

فضای داخلی به سبک تیگو ۴ پرو فعلی طراحی شده است. در داخل، به جای صفحه نمایشگر جداگانه برای نشانگرها و تبلت سیستم چندرسانه‌ای، یک پنل یکپارچه نصب شده و بلوک کنترل تهویه مطبوع نیز تعویض شده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آفریقایی، چری تیگو کراس یا همان ام وی ام X55 پرو با موتور توربوشارژ بنزینی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار همراه با گیربکس روباتیک عرضه خواهد شد. موتور و گیربکس مشابهی در تیگو ۴ پرو پیش از بازطراحی نیز وجود دارد. اما انتظار می‌رود پس از آغاز فروش کراس، این گزینه‌ها از خط تولید تیگو ۴ اصلی حذف شوند. برای تیگو ۴، تنها موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی (۱۱۳ اسب بخار) که با گیربکس دستی یا CVT کار می‌کند، باقی خواهد ماند. به طور کلی، نسخه‌های چهار چرخ محرک برای این کراس‌اوور فشرده چری وجود ندارد.چری تیگو کراس در ماه نوامبر وارد بازار آفریقای جنوبی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد