موضوعات داغ

سیتروئن C3-XR در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال، همچون سالیان گذشته گروه خودروسازی سایپا با نمایش سیتروئن C3-XR، توجه را به خود جلب کرد. این خودرو که قرار بود 7 سال پیش در ایران عرضه شود، اکنون دوباره به نمایش در آمده است.

پس از امضای برجام، شرکت‌های فرانسوی برای افزایش سهم خود در بازار ایران اقدام کردند. در این راستا، پژو 2008 برای ایران خودرو و سیتروئن C3 برای سایپا به عنوان اولین محصولات پسابرجامی معرفی شدند. همچنین، پژو 301 و سیتروئن C3-XR نیز در نمایشگاه‌های خودرو حضور یافتند. با این حال، خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها منجر به توقف این پروژه‌ها شد. اکنون، پس از گذشت چند سال، سایپا با نمایش مجدد سیتروئن C3-XR، احتمال از سرگیری تولید این خودرو را مطرح کرده است.

ویدیو بررسی سیتروئن C3-XR

سیتروئن C3-XR، نسخه‌ای از C3 است که پیش‌تر در چین عرضه می‌شد و از پلتفرم PF1 گروه PSA بهره می‌برد. این خودرو قرار بود در سایت سایپا سیتروئن در کاشان تولید شود و از نظر ساختار و قطعات، شباهت زیادی با تارای ایران خودرو دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایپا، C3-XR با پیشرانه ME16 یا همان TU5 پلاس مجهز خواهد شد. این موتور قادر به تولید حداکثر 108 تا 113 اسب بخار قدرت و 144 تا 150 نیوتن متر گشتاور است. انتقال قدرت به چرخ‌های جلو از طریق جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه یا 6 سرعته AT صورت می‌گیرد.

طراحی داخلی C3-XR شباهت قابل توجهی به پژو 301 و تارا دارد، با چیدمان مشابه المان‌های کابین. سایپا برای پروژه M44، که نام فعلی این خودرو است، امکاناتی نظیر فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، سنسور و دوربین دنده عقب، و صفحه نمایش 9 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را معرفی کرده است. هنوز مشخص نیست این خودرو در چه تریم‌هایی عرضه خواهد شد.

سیتروئن C3-XR

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد