موضوعات داغ

اتوبوس‌های جدید بین شهری زامیاد رونمایی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در آغاز بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز، شرکت زامیاد محصولات تازه خود در زمینه حمل و نقل مسافری را به نمایش گذاشت. این رونمایی در سالن ملاصدرا نمایشگاه، با حضور مدیرعامل زامیاد، مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی کشور، معاون اقتصادی استانداری فارس و دیگر مقامات استانی برگزار شد.

در این مراسم ویژه که با جلوه‌های خاص همراه بود، دو مدل اتوبوس جدید زامیاد به نام‌های U9 با ظرفیت 38 نفر و VIP با گنجایش 18 نفر، رونمایی و به بازار حمل و نقل تجاری ایران معرفی شدند.

مجید آقائی، مدیرعامل زامیاد، در این آیین اظهار داشت که این شرکت با داشتن خطوط تولید مجهز برای خودروهای تجاری، قصد دارد ضمن تولید خودروهای حمل بار، با بازگشت به عرصه تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، کمبود این دسته از محصولات را در کشور جبران کند.

وی در ادامه به ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید زامیاد اشاره کرد و گفت این محصولات با بهره‌گیری از پلتفرم‌های روز دنیا و انطباق با شرایط اقلیمی ایران، برای پاسخگویی به نیازهای مردم در سفرهای بین شهری طراحی شده‌اند.

آقایی افزود که هر دو مدل این اتوبوس‌ها به موتور پیشرفته کامینز با قدرت 300 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک فویت مجهز هستند. علاوه بر این، از ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم‌های مدار باز و ترمز وابکو، سیستم کنترل پایداری و ترمز اضطراری پیشرفته نیز بهره می‌برند. با این حال، در تعداد صندلی‌ها و برخی گزینه‌های رفاهی بین دو مدل تفاوت وجود دارد.

مدیرعامل زامیاد در ادامه گفت که اتوبوس VIP این شرکت، دارای امکانات رفاهی مناسبی برای رانندگان و مسافران است؛ از جمله صندلی‌های تخت خواب شو، نمایشگر 11 اینچی، میز پذیرایی تاشو، درگاه USB، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین 360 درجه، تاخوگراف، GPS، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، دریچه خروج اضطراری، سنسور نور، کروز کنترل و یخچال.

گفتنی است، عرضه این اتوبوس‌های جدید زامیاد از اواخر سال جاری در بازار آغاز خواهد شد. این اقدام شرکت در راستای رفع کمبود اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری در کشور صورت گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد