موضوعات داغ

سدان ام جی 5، خودرو اقتصادی جدید فردا موتورز در راه بازار کشور + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو MG5 که در برخی بازارها با نام Roewe i5 شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که در سال 2017 رونمایی و در سال 2021 با ظاهری اصلاح شده به بازار عرضه گردید. این خودرو در نمونه‌های بنزینی، برقی و استیشن موجود است، اما در ایران فعلاً تنها نسخه بنزینی و نمونه اولیه آن توسط فردا موتورز وارد شده و در حال گذراندن مراحل فنی و قانونی.

از نظر ظاهری، MG5 طراحی ساده‌ای دارد که با خطوط صاف و بدون پیچیدگی‌های زیاد شکل گرفته است. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو ابعاد بزرگی دارند و در مدل‌های فول آپشن از نوع LED هستند. تزیینات کرومی نیز در برخی قسمت‌های بدنه به چشم می‌خورد. رینگ‌های دو رنگ 16 اینچی و طراحی جانبی ساده و بدون حجم‌پردازی‌های عجیب، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این سدان کامپکت به شمار می‌روند.

در بخش فنی، MG5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 118 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر مجهز شده است. این موتور به گیربکس بی‌دنده یا CVT متصل بوده و قدرت را به چرخ‌های محرک جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودرو MG5

در کابین MG5، طراحی ساده‌ای را شاهد هستیم که از مواد متوسطی مانند پلاستیک و چرم مصنوعی بهره می‌برد. صندلی‌ها طراحی و راحتی قابل قبولی دارند و صندلی‌های جلو از قابلیت تنظیمات برقی برخوردارند. داشبورد ساده با نمایشگر 10 اینچی مرکزی و صفحه آمپر آنالوگ طراحی شده است. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف، دوربین 360 درجه، سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی و صندلی‌های گرمکن جلو اشاره کرد.

در زمینه ایمنی نیز MG5 به 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی مجهز شده است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این سدان کامپکت، 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. ابعاد MG5 شامل طول 4601، عرض 1818 و ارتفاع 1489 میلی‌متر با فاصله محوری 2680 میلی‌متر است و وزن آن نیز 1230 کیلوگرم برآورد می‌شود.

در مجموع، MG5 یک سدان اقتصادی با امکانات رفاهی و ایمنی معقول اما پیشرانه نه چندان قوی به نظر می‌رسد. رقبای این خودرو در بازار ایران، سوزوکی سیاز، نیسان سانی، شاین مکس و برخی سدان‌های مونتاژی خواهند بود. موفقیت MG5 در بازار ایران بستگی زیادی به قیمت‌گذاری و سیاست عرضه نمایندگی فردا موتورز خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/3/8
بابا خواهشا به این کمپانی MG یکی بگه اول بیاد تعهدات MG360 که آذربایجان خودرو ۷ ساله به مشتریان بدهکاره، تحویل بده بعد بیاد باز مردم رو سرکار بزاره...