موضوعات داغ

ماشین کی ام سی SR5

بازار خودروهای مونتاژی در ایران چند سالی است که ا آمدن برندهای متعدد چینی رونق گرفته و روز به روز شاهد گسترده تر شدن سبد محصولات خودروسازان داخلی هستیم. کرمان موتور نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان بخش خصوصی، با در دست داشتن سهم عمده ای از بازار خودروهای مونتاژی، برای رقابت با سایر همتایان خود، اقدام به توسعه سبد محصولات خود کرده است. بر این اساس طبق اطلاعات بدست آمده آمده، به زودی دو محصول جدید با برند KMC توسط این خودروساز به بازار کشور عرضه خواهد شد. KMC SR5، یکی از جدیدترین محصولات این برند است که به زودی روانه بازار خواهد شد. KMC SR5 به عنوان یک کراس اوور چینی تازه وارد قصد دارد رقبای هموطن خود را در بازار ایران به چالش بکشد. شایان ذکر است KMC SR5 در واقع همان LIVAN X5 Pro است که کرمان موتور قصد دارد این کراس اوور جدید را تحت برند KMC SR5 به بازار داخلی عرضه کند.

190 km/h
حداکثر سرعت
0 liter/100km
مصرف سوخت
1499 cc
حجم موتور

مشخصات کی ام سی SR5

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک
حداکثر توان
178 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
4 سیلندر

مزایا و معایب کی ام سی SR5

مزایا

طراحی به روز، مشخصات فنی قابل قبول، خدمات پس از فروش خوب

معایب

نبود امکانات پیشرفته نظیر انواع رادارهای کمکی راننده و برخی دیگر از امکانات

بررسی کی ام سی SR5

لیوان برندی جوینت ونچر مابین لیفان و جیلی است، اما جالب ترین نکته در خصوص این برند زمان تأسیس آن است. چرا که این برند ژانویه 2022 متولد شد. برند LIVAN یک شرکت نسبتا جدید در صنعت خودروسازی است که از تلاش مشترک دو شرکت بزرگ خودروسازی چینی، جیلی و لیفان، متولد شده است. جیلی که در سال 1986 توسط لی شوفو تأسیس شد، یکی از بزرگترین گروه های خودروسازی خصوصی در چین است. جیلی در طول سال‌ها رشد چشمگیری داشته است و برندهای بین‌المللی مانند Volvo Cars را خریداری کرده و سهام Daimler AG را در اختیار دارد و حضور قدرتمندی در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است.

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

لیفان که در سال 1992 توسط یین مینگشان تأسیس شد، ابتدا بر روی تولید موتورسیکلت تمرکز کرد و سپس در بخش خودرو گسترش یافت. لیفان در سال‌های اخیر با چالش‌های مالی مختلفی روبه‌رو بوده است و در بحبوحه رقابت سخت و فشارهای اقتصادی برای حفظ موقعیت خود در بازار تلاش می‌کند. ایده یک نام تجاری مشترک به عنوان یک حرکت استراتژیک برای استفاده از نقاط قوت هر دو شرکت ظاهر شد. سلامت مالی قوی، فناوری پیشرفته، و دسترسی گسترده به بازار جیلی همراه با شناسایی برند تثبیت شده لیفان و قابلیت‌های تولید آن. در اوایل سال 2022، جیلی و لیفان رسماً تشکیل برند LIVAN را اعلام کردند. این مشارکت برای احیای تجارت خودروسازی لیفان طراحی شده است و در عین حال به جیلی اجازه می‌دهد تا مجموعه و حضور خود را در بازار بیشتر گسترش دهد.

داخل کی ام سی SR5

در طراحی داخلی کابین نیز کاملا مدرن عمل کرده و از طرحی مینیمال بهره گرفته است. در طراحی فضای کابین این کراس اوور چینی شاهد استفاده از خطوط افقی در هم تنیده ای هستیم که در نهایت داشبوردی حجیم با خطوط شکسته و پوشش چرمی را پدید آورده اند. نمایشگر به هم پیوسته با کلاستر دیجیتالی 12.3 اینچی اولین موردی است که با ورود به کابین KMC SR5 نگاه را به سمت خود جلب می کند. همچنین حذف کلیدهای فیزیکی و انتقال کنترلرها به نمایشگر مرکزی از دیگر مواردی است که این روزها در اکثر خودروهای چینی و به روز شاهد هستیم. تریم چرمی دورنگ در این خودرو که به صورت استاندارد به صورت قهوه ای و مشکی است، بخش هایی از رودری ها و داشبورد را شامل می شود و هارمونی خوبی با صندلی های یکپارچه ایجاد کرده است. در نسخه های داخلی بازار چین، لوگوتایپ LIVAN روی پشت سری های صندلی ها خودنمایی می کند و باید دید که نسخه مونتاژی در ایران با لوگوی KMC حکاکی شده روی صندلی ها عرضه خواهد شد یا خیر!

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

فاصله بین دو محور در KMC SR5 حدود 2683 میلی متر است که نسبت به ابعاد کلی خودرو قابل قبول به نظر می رسد. از همین رو فضای داخل کابین مناسب ارزیابی شده و فضای کافی برای سرنشینان خصوصا بخش عقب کابین در نظر گرفته شده است. از طرفی مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی لحاظ شده در این خودرو سبب شده تا تجربه ای دلنشین از راندن و سواری KMC SR5 برای سرنشینان و راننده رقم بخورد. همانطور که گفته شد پیروی از الگوهای مینیمال و ساده در جای جای کابین این خودرو به وضوح قابل مشاهده است. به طور مقال در بخش عقب کابین، طراحی رودری های و صندلی ها بسیار ساده است که ممکن است برای برخی از علاقه مندان خوشایند به نظر نرسد.

طراحی کی ام سی SR5

KMC SR5 یگ کراس اوور چینی تازه وارد است که با ظاهری مدرن و به روز، قرار است به زودی وارد بازار ایران شود. ابعاد این خودرو در طول برابر است با 4535 میلی متر و در عرض 1845 میلی متر است. همچنین ارتفاع کی ام سی اس آر 5 برابر با 1725 میلی متر است که به لحاظ ابعاد آن را در رده کراس اوورهای میان سایز شهری قرار می دهد. در طراحی کراس اوور جدید کرمان موتور یعنی KMC SR5، جلوپنجره که به شکل "بال پروانه" است، از فناوری پرس حرارتی پارامتریک برای خطوط افقی استفاده شده که یک جلوه بصری سه‌بعدی ایجاد می‌کند. در این جلوپنجره، لوگوی LIVAN یکپارچه شده و طراحی چراغ‌های LED جلویی نیز با آن هماهنگ است. سپر حجیم با خطوطو تند و تیز و شکسته، ظاهری تهاجمی و جذاب به این خودرو بخشیده اند.

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

اما در نمای جانبی شاهد طرحی ساده و بدون پیچیدگی هستیم که از پانل های بزرگ و ساده روی درها و گلگیرها استفاده شده است. نکته جالب توجه در این بخش، طراحی شیشه های جانبی و شیشه لچکی غقب است که شباهت بسیار زیادی به نمونه به کار رفته در فونیکس تیگو 7 پرو دارد. همچنین رینگ های آلومینومی 18 اینچی نمایی اسپرت و جوان پسند به این کراس اوور تازه وارد بخشیده است. در نمای عقب هم به رسم سایر خودروسازان چینی، در این خودرو هم شاهد استفاده از چراغ های یکپارچه هستیم. سپر حجیم و بزرگ در این بخش از دیگر مواردی است که توجه را به خود جلب می کند. چرا که در قسمت زیرین آن دیفیوزری بزرگ نصب شده که در طرفین آن خروجی های اگزوز فیک خودنمایی می کنند.

مشخصات کی ام سی SR5

KMC SR5 نیز مانند بسیاری دیگر از کراس اوورهای چینی موجود در بازار ایران، به رسم همیشگی از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر پشتیبانی می کند که از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی می کند. این موتور قادر است نیرویی معادل 178 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر را تولید کند. گفتنی است گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT وظیفه انتقال نیروی تولید شده موتور به چرخ های جلو را برعهده دارد.

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و مولتی لینک مستقل در عقب، راحتی و پایداری بیشتری را در هنگام رانندگی فراهم می‌کند و تجربه‌ای بهتر در کنترل خودرو و سواری نرم‌تر ارائه می‌دهد. همچنین سیستم ترمزها در این خودرو به صورت دیسکی خنک شونده برای چرخ های جلو و دیسکی برای چرخ های عقب در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی کی ام سی SR5

نام خودرو
کی ام سی SR5
کشور سازنده
پرچم کشورچین
سال (طراحی)
2023
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1499 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
178 اسب بخار در 0 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
290 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک
شتاب 0 تا 100
-
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت
وزن
1499 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4535 طول - 1845 عرض - 1725 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2683 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین کی ام سی SR5

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • -
  • 55 لیتر
  • یورو 6
  • -

امکانات و تجهیزات کی ام سی SR5

KMC SR5 در بخش تجهیزات و امکانات ایمنی به مواردی نظیر 6 کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای، ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی DAC، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم فشار باد تایرها TPMS، ترمز پارک برقی EPB، اتو هولد، سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه و ایموبلایزر مجهز است.

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

همچنین در بخش امکانات رفاهی مواردی از قبیل کروز کنترل، چراغ های جلو و عقب LED، چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا در ب منزل، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ ها، چراغ های روشنایی در روز Day Light ، سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی، مجهز به سیستم Power Sunroof با قابلیت تشخیص مانع، سیستم Power Windows، سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن شیشه ها با قابلیت تشخیص مانع، آینه های جانبی تاشو اتوماتیک به همراه گرمکن، تنظیم برقی آینه ای جانبی به همراه چراغ راهنمای LED، تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت، قابلیت تنظیم حالت رانندگی ECO-Sport-Comfort، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی، پشت آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، چراغ مطالعه ردیف جلو و عقب LED، جا عینکی، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا به صورت تمام لمسی، دریچه تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، تریم داحلی دو رنگ و صندلی های چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 حالت، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 حالت، گرمکن صندلی های جلو، صندلی ها تاشو عقب، کنسول میانی ردیف جلو و عقب، سیستم پخش MP5 با نمایشگر 12.3 اینچی به همراه بلوتوث و USB، نمایشگر 4.2 اینچی سرنشین جلو، USB ردیف عقب، 6 عدد اسپیکر و خروجی برق 12 ولت به چشم می خورد.

امکانات کی ام سی SR5

کیسه هوا
6 کیسه هوا
سیستم صوتی
نمایشگر 12.3 اینچی لمسی بهمراه 6 بلندگو
ترمز و پایداری
ABS - EBD - ESC - HAC - DAC - BA - BOS
دیگر امکانات
دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، اتوهلد، کروز کنترل، سانروف پانورامیک، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، حالات رانندگی

رقبای کی ام سی SR5 در بازار

همان طور که گفته شد، یک خودروی کراس اوور تک دیفرانسیل با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که به لحاظ ابعاد و مشخصات فنی، رقبای بسیار زیادی را در بازار ایران پیش روی خود دارد که همین امر کار را برایش کمی دشوار خواهد کرد. از آنجایی که چند سالی است خودروهای چینی با مشخصات فنی نسبتا مشابه پا به بازار ایران می گذارند، نمی توان به لحاظ فنی خودروهای مختلف را رو به روی یکدیگر قرار داد. چرا که اعداد و ارقام خروجی پیشرانه ها روی کاغذ بسیار شبیه به هم هستند. اما اگر بخواهیم به برخی از مهم ترین رقبای KMC SR5 در بازار ایران نگاهی داشته باشیم، باید به خودروهایی نظیر KMC X5، ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35، هایما 8S و فونیکس FX اشاره کرد. هرند که تمامی این خودروها دارای پیشرانه های 1.5 لیتری و 1.6 لیتری توربوشارژر هستند، اما تفاوت های اندکی به لحاظ توان خروجی و گشتاور تولیدی میان ان ها وجود دارد. با نگاهی به مشخصات فنی هر یک از این خودرو می توان دریافت که KMC SR5 جزو قوی ترین گزینه های حال حاضر در این رده بوده و رقابت نزدیکی را با برادر ناتنی خود یعنی KMC X5 آغاز خواهد کرد. چرا که توان خروجی KMC SR5 حدود 178 اسب بخار بوده و توان خروجی KMC X5 حدود 181 اسب بخار است. بنابراین رقابت درون خانوادگی برند KMC می تواند در آینده جالب به نظر برسد.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

تمایز کی ام سی SR5 نسبت به رقبا

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، برند لیوان یکی از برندهای تازه تاسیس پینی است که تنها چند سال از قدمت آن می گذرد. در واقع محصولات این برند چینی ابتدای راه خود را در بازارهای داخلی چین و کشورهای هدف طی می کنند که همین امر ممکن است در مقام مقایسه، KMC SR5 را کمی با چالش همراه کند. زیرا خودروهای رقیب دارای سابقه بیشتری در بازارهای جهانی بوده و پس از گذشت مدتی، آزمایش خود را پس داده اند. اما KMC SR5 یا همان لیوان X6 Pro خودرویی تازه وارد به بازار داخلی چین و برخی از کشورهای هدف از جمله روسیه است که کمتر مورد شناخت خریداران و علاقه مندان است.

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

اما ار طرفی همین نوپا بودن برند و محصولات لیوان، سبب شده تا از تکنولوژی روز و زبان طراحی مدرن برخوردار شوند که این موضوع برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و محصولات تازه وارد، می تواند از اهمیت بالایی برخودار باشد.همچنین از آنجایی که لیوان حاصل همکاری مشترک جیلی و لیفان است، می تواند انتظار داشت که کیفیت ساخت و متریال مصرفی در این خودرو در سطح قابل قبولی باشد و از دوام خوبی نسبت به برخی از برندهای چینی برخوردار باشد. چرا که جیلی یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین برندهای چینی است که به واسطه همکاری مشترک با ولوو، توانسته محصولات قابل قبولی را به بازارهای جهانی عرضه کند.

شرایط استفاده از کی ام سی SR5

شرایط استفاده از هر خودرو بستگی به نوع کاربری، شرایط جوی و آب و هوایی منطقه ای که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، نوع و کیفیت سوخت مصرفی، شرکت عرضه کننده و میزان اهمیت مالک آن بستگی دارد. بنابراین در همین ابتدا باید گفت که اگر به دنبال خرید خودرویی مناسب هستید، باید به تمامی پارامترهای یاد شده توجه داشته باشید. اما در این خودرو به دلیل استفاده از موتور توربوشارژر، باید توجه ویژه ای به انجام منظم سرویس های دوره ای و استفاده از سوخت با کیفیت با عدد اکتان بالا داشته باشید. چرا که رعایت کردن این دو نکته می تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش عمر مفید قطعات داخلی موتور و در نتیجه افزایش راندمان و توان خروجی آن داشته باشد.

کی ام سی SR5کی ام سی SR5

از سوی دیگر دقت نظر در انتخاب شرکت عرضه کننده خودرو در شرایط کنونی بازار ایران، از مواردی است که باید به آن توجه ویزه ای داشت. زیرا در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی در صنعت خودرو ایران، تامین قطعات یدکی اصلی و ارائه خدمات پس از فروش استاندارد است که خوشبختانه KMC SR5 به دلیل آن که توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران راه پیدا خواهد رد، می توان انتظار داشت که از این بابت با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد. چون شبکه گسترده نمایندگی های کرمان موتور در سراسر کشور و همچنین تجربه چندین ساله این شرکت در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، این اطمینان را به خریداران می دهد که با مشکل اساسی در این زمینه مواجه نخواهند شد.

تغییرات کی ام سی SR5 نسبت به مدل قبلی

این خودرو یکی از جدیدترین محصولات چینی است که مدت زمان زیادی از معرفی و عرضه آن توسط شرکت LIVAN در چین نمی گذرد. بنابراین مقایسه آن با نسل های قبلی عملا قابل اجرا نبوده و باید گفت که KMC SR5 هماکنون در حال سپری کردن دوران نسل اول خود است. اما می توان گفت که از همین ابتدا مسیر قابل قبولی را در پیش گرفته و با پیروی کردن از الگوهای روز طراحی، توانسته طرحی متوازن و هارمونیک را رقم بزند. به طور مثال در نمای عقب هم به رسم سایر خودروسازان چینی، در این خودرو هم شاهد استفاده از چراغ های یکپارچه هستیم. همچنین در داخل کابین شاهد فضایی مدرن و مینیمال هستیم که این روزها ترند شده و مورد پسند بسیاری از علاقه مندان است.

سوالات متداول

KMC SR5 چه موتوری دارد؟

KMC SR5 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر پشتیبانی می کند که قادر است نیرویی معادل 178 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر را تولید کند. گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT وظیفه انتقال این نیرو به چرخ های جلو را برعهده دارد.

KMC SR5 چه امکاناتی دارد؟

SR5 در بخش تجهیزات و امکانات ایمنی به مواردی نظیر 6 کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای، ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی DAC، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم فشار باد تایرها TPMS، ترمز پارک برقی EPB، اتو هولد، سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه و ایموبلایزر مجهز است.

تفاوت KMC SR5 نسبت به مدل قبلی چیست؟

این خودرو یکی از جدیدترین محصولات چینی است که مدت زمان زیادی از معرفی و عرضه آن توسط شرکت LIVAN در چین نمی گذرد. بنابراین مقایسه آن با نسل های قبلی عملا قابل اجرا نبوده و باید گفت که KMC SR5 هماکنون در حال سپری کردن دوران نسل اول خود است.

KMC SR5 را چه شرکتی در ایران عرضه می کند؟

شرکت کرمان موتور قصد دارد به زودی این کراس اوور تازه وارد چینی را به صورت مونتاژی به بازار ایران تحت برند KMC عرضه کند.

نظرات کاربران

0 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد