موضوعات داغ

هیوندای کرتا با ظاهر تهاجمی و موتور قدرتمند جدید عرضه شد + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل دوم شاسی‌بلند هیوندای کرتا از مدت‌ها پیش در اکثر کشورهای آسیایی و خاورمیانه، با طراحی شبیه توسان عرضه شده است. در ابتدای سال جاری، کرتا با ظاهری جذاب‌تر و طراحی داخلی جدید در هند عرضه شد. این کراس‌اوور اکنون در برزیل در دسترس است، که در آنجا نیز مانند بازار هند خودروهای تولید داخل به فروش می‌رسند.

نسخه برزیلی کرتا به طور کلی مشابه نسخه هندی است. اگر آن را با نسخه روسی به نام سولاریس HC مقایسه کنیم، کراس‌اوور جدید دارای جلوپنجره جدید و سپرهای حجیم‌تر است. چراغ‌های روز L شکل و چراغ‌های جلو مربعی هستند. چراغ‌های عقب نیز اکنون روی یک صفحه مشکی قرار دارند.

در کابین شاهد پنل ابزار و واحد کنترل تهویه جدید هستیم. صفحه نمایش لمسی سیستم چندرسانه‌ای با پنل ابزار مجازی ترکیب شده است، به همین دلیل دریچه‌های هوای مرکزی به پایین‌تر منتقل شده‌اند. نسخه پایین‌رده کرتا برزیلی دارای صفحه نمایش چندرسانه‌ای 8 اینچی، تهویه مطبوع معمولی، شش کیسه هوا، دوربین دید عقب و کروز کنترل است. نسخه‌های گران‌تر به سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، کنترل تهویه، شارژر بی‌سیم برای گوشی هوشمند، سانروف پانوراما، دوربین‌های همه‌جانبه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌ نظارت بر حفظ خودرو بین خطوط و نظارت بر نقاط کور مجهز هستند.

هیوندای کرتا

کرتا N Line نیز با جلوپنجره و کیت بدنه اصلی، لوله‌های اگزوز دوگانه، فرمان متفاوت و تودوزی قرمز عرضه شده است.

موتور ۱ لیتری توربو کمی مدرن شده است و اکنون با استانداردهای آلایندگی محلی مطابقت دارد. البته این کار روی قدرت آن تأثیری نداشته است. این موتور با سوخت بنزین یا اتانول توان 120 اسب بخار تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است.

موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی (۱۵۷ اسب بخار با بنزین یا ۱۶۷ اسب بخار با اتانول) کنار گذاشته شده است. یک موتور ۱.۶ لیتری توربو بنزینی با توان 193 اسب بخار متصل به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه جایگزین آن شده است. این موتور قدرتمند فقط در نسخه بالارده آلتیمیت در دسترس است. هم در هند و هم در برزیل، این کراس‌اوور فقط با سیستم دیفرانسیل جلو در دسترس است.

هیوندای کرتا با قیمت ۲۶۰۰۰ تا ۳۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد