موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات لوکانو ۸ ماموت خودرو در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید + کاتالوگ

عکس مطلب اول

لوکانو ۸ که در چین با نام جیکو J8 شناخته می‌شود، یک شاسی‌بلند جدید و جذاب با چهره‌ای متفاوت و آینده‌نگرانه است که توسط ماموت خودرو و در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید وارد کشور می‌شود. این ماشین ابعاد بزرگ‌تری نسبت به لوکانو ۷ داشته و به وسیله پیشرانه قدرتمندتری حرکت می‌کند. کاتالوگ لوکانو ۸ به تازگی رونمایی شده و مهم‌ترین مشخصات این ماشین را در اختیار ما قرار داده است.

مشخصات فنی لوکانو ۸ بنزینی

نسخه بنزینی لوکانو ۸ قوای محرکه خود را از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی دریافت می‌کند که قادر به تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس ۷ سرعته DCT وظیفه انتقال نیروی موتور به چهار چرخ ماشین را بر عهده دارد. همانند برادر کوچک‌تر خود، لوکانو ۸ نیز امکان انتخاب ۷ حالت رانندگی اکونومیک، استاندارد، اسپرت، رانندگی در ماسه، گل، برف و آفرود را در دسترس راننده قرار می‌دهد. این ماشین هم‌چنین به سبب استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون روی محور جلو و تعلیق مولتی لینک روی محور عقب، سواری نرم و هندلینگ عالی را در مسیرهای پرپیچ‌وخم فراهم می‌آورد. ترمز دیسکی خنک شونده روی چرخ‌های جلو، ترمز دیسکی معمولی روی چرخ‌های عقب و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی لوکانو ۸ بنزینی هستند.

لوکانو ۸

تجهیزات ایمنی و رفاهی لوکانو ۸ بنزینی

طبق کاتالوگ منتشرشده توسط ماموت خودرو، کراس اوورهای لوکانو ۷ و لوکانو ۸ از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی در سطح یکسانی قرار دارند. بنابراین در بخش ترمز و پایداری خودرو مواردی همچون ABS، EBD، HAC، HDC، BAS، AEB، ACC، ELK، LCA، LDW، LKA، BSD، DOW، FCW، RCW، RCTB، RCTA، PAB و TJA ذکر شده است.

همچنین همانند لوکانو ۷، چراغ‌های عقب و جلو LED، دیلایت، آینه‌های جانبی برقی به همراه حافظه، گرم‌کن و چراغ خوشامدگویی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، صندلی جلو شاگرد راننده با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین پانوراما با نمای ۵۴۰ درجه، هدآپ دیسپلی، استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۱۴.۸ اینچی اطلاعات سرگرمی، پنل ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتالی پشت فرمان، دو پورت USB برای ردیف دوم، سیستم مولتی‌مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث، سیستم فرمان صوتی و سانروف پانوراما به همراه سایه‌بان برقی، در لیست امکانات رفاهی خودرو به چشم می‌خورند.

مشخصات فنی لوکانو ۸ پلاگین هیبرید

قلب تپنده نسخه پلاگین هیبریدی لوکانو ۸ از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که با گیربکس 3DHT جفت شده است. این پیشرانه در مجموع ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، ولی بر خلاف نسخه پلاگین هیبرید لوکانو ۷، قوای تولیدی به سمت هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. به بیان بهتر، هم نسخه بنزینی و هم نسخه پلاگین هیبرید لوکانو ۸ از نوع دو دیفرانسیل هستند. البته پشتیبانی از ۷ حالت رانندگی در کاتالوگ نسخه پلاگین هیبرید تعریف نشده است.

لوکانو ۸

باتری به‌کاررفته در لوکانو J8 حدود ۳۴.۴۶ کیلووات ساعت ظرفیت داشته و در عرض ۵.۵ ثانیه به وسیله کابل معمولی و برق شهری شارژ می‌شود. در صورت استفاده از کابل شارژ سریع، این مدت‌زمان به تنها ۲۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. لوکانو ۸ حداکثر تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. ترمز دیسکی خنک شونده روی چرخ‌های جلو، ترمز دیسکی معمولی روی چرخ‌های عقب، تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب مولتی لینک، مشخصات فنی لوکانو ۸ پلاگین هیبرید را کامل می‌کنند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی لوکانو ۸ پلاگین هیبرید

لوکانوهای وارداتی ماموت خودرو، چه در نسخه بنزینی و چه در نسخه پلاگین هیبریدی شامل امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی یکسان هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد