موضوعات داغ

شماره گذاری و عرضه ام جی سایبراستر، رودستر اسپرت فرداموتورز در ایران + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی MG سایبرستر یک رودستر برقی منحصربه‌فرد و جذاب است که به تازگی توسط فردا موتورز در تهران به نمایش گذاشته شده و در حال گذراندن مراحل عرضه در سامانه خودروهای برقی ایران است و احتمالا به زودی پلاک گذاری خواهد شد. این خودرو که طراحی آن در دفتر طراحی ام‌جی در انگلستان انجام شده، با الهام از رودستر کلاسیک MGB شکل گرفته است. سایبرستر اولین سوپرکار مدرن چینی است که در ایران دیده می‌شود و می‌توان گفت این خودرو یک سنت‌شکن در صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود.

سایبرستر توسط کمپانی MG بر مبنای پلتفرم MSP (Modular Scalable Platform) توسعه یافته است. این پلتفرم مختص به خودروهای برقی است و طیف وسیعی از محصولات از هاچبک تا شاسی‌بلند را پشتیبانی می‌کند. این رودستر در دو نسخه معرفی شده است: نسخه تک‌موتوره با دیفرانسیل عقب و نسخه دوموتوره با دو دیفرانسیل. در نسخه دو موتوره، دو پیشرانه برقی به صورت ترکیبی توان تولید نهایی قدرت 536 اسب بخار و نهایت گشتاور 725 نیوتن‌متر را دارند. پک باتری در این نسخه 77 کیلووات ساعتی است و با هر بار شارژ کامل آن می‌توان مسافت 580 کیلومتر را بر اساس استاندارد CLTC پیمود. نکته جذاب در مورد این نسخه قدرتمند، شتاب صفر تا صد عالی آن است که تنها در 3.2 ثانیه رقم می‌خورد.

خودروی MG سایبرستر

اما نمونه‌ای وارد شده به کشور مجهز به یک پیشرانه برقی سوار بر محور عقب است. این موتور برقی توان تولید نهایت قدرت حدود 310 اسب بخار و نهایت گشتاور 475 نیوتن‌متر را دارد و از پک باتری 64 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. در این نسخه با هر بار شارژ کامل پک باتری می‌توان مسافت 520 کیلومتر را پیمود و شتابگیری در حدود 5 ثانیه رقم می‌خورد. با این مشخصات می‌توان گفت سایبرستر متفاوت‌ترین محصول چینی از لحاظ قوای فنی است و شتاب بی‌نظیری ارائه می‌دهد.

این خودرو با رنگ بدنه قرمز به معرفی رسیده و با همین رنگ هم به نمایشگاه‌های مختلف جهان رفته است. سایبرستر یک رودستر با سقفی پارچه‌ای است که درهای آن به سمت بالا باز می‌شوند. از این جهات می‌توان آن را شبیه به بسیاری از سوپراسپرت‌های جذاب دنیای خودرو دانست. البته باید اشاره کرد که سبک طراحی این خودرو در نوع خود منحصربه‌فرد است و این خودرو شبیه به هیچ خودروی دیگری نیست.

شماره گذاری و عرضه ام جی سایبراستر

در داخل کابین طراحی مدرنی را شاهد هستیم. بخش کلاستر سه صفحه نمایش اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد. در وسط هم یک صفحه نمایش دیگر برای کنترل آپشن‌ها قرار گرفته است. داخل کابین این نمونه ترکیب رنگ قرمز را با متریال چرم جیر می‌بینیم که باعث زیبایی دوچندان این رودستر چینی شده است. نکته جالب این است که درهای خودرو با دکمه باز می‌شوند و میزان باز شدن آن‌ها هم قابل تنظیم است. اگرچه با یک خودروی برقی روبرو هستیم، اما صدای شتابگیری به سبک خودروهای بنزینی برای این خودرو شبیه‌سازی شده است. راننده می‌تواند در تنظیمات رانندگی این شبیه‌سازی را فعال کند.

با عرضه این رودستر برقی چینی در بازار ایران، علاقه‌مندان به خودروهای سوپراسپرت فرصت تجربه یکی از پیشگام‌ترین محصولات خودروسازی چین را خواهند داشت. سایبرستر با طراحی اسپرت، عملکرد قدرتمند و امکانات مدرن، نمایانگر توانمندی‌های چشمگیر این کشور در حوزه خودروهای الکتریکی پرقدرت است. این رودستر منحصربفرد می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از رانندگی یک خودروی برقی را برای مشتریان ایرانی به ارمغان آورد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/3/27
باید بیشتر از این خودروها وارد کنن مردم بیشتر دوس دارن این مدل خودروهارو. فقط قیمتش مهمه اگه مناسب نباشه فروش نمیره
1403/3/27
سلام
خسته نباشید
قیمتش چنده ؟؟