موضوعات داغ

دو کشنده شاکمن در غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ + عکس

عکس مطلب اول

از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ خردادماه، بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز بین ساعات ۱۷ الی ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان و خودرودوستان است. این رویداد، فرصت مناسبی است که خودروسازان، مونتاژکاران و واردکنندگان خودروهای سبک و سنگین جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

غرفه‌های نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ مملو از خودروهای سواری، وارداتی، پیکاپ، انواع کشنده و موتورسیکلت است. ویرا دیزل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ماموت خودرو با دو کشنده جذاب وارد شیراز شده و از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند. در ادامه مروری بر مشخصات این دو کشنده خواهیم داشت.

ویرا Y9

کشنده ویرا Y9

ویرا Y9‌ پیش از رویداد شیراز، در نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد. این ماشین متعلق به شرکت شاکمن بوده و ضمن طراحی جذاب و دینامیک، کابین مدرن و مجهزی دارد. این ماشین از موتور ۳.۸ لیتری ۴ سیلندر کامینز استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۵۴ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر می‌رسد. گیربکس ۷ سرعته دستی FAST نیروی موتور را به چرخ‌ها انتقال داده و کشنده Y9 را به حرکت می‌اندازد. این خودرو با سه ظرفیت ۵.۵ تنی، ۶ تنی و ۹ تنی در دسترس مشتریان قرار دارد. مدل ۹ تنی شاکمن Y9 می‌تواند ۳۲۰۰ کیلوگرم وزن را روی محور جلو و ۶۰۰۰ کیلوگرم وزن را روی محور عقب تحمل کند.

ویرا Y3

کشنده ویرا Y3

نسل جدید کشنده‌های Cab Over شاکمن با نام ویرا Y3 روانه بازار کشور می‌شود. این کشنده حدود ۱۸ تن وزن (ناخالص) دارد و حداکثر ظرفیت مجاز محور جلو و عقب آن به ترتیب، ۷.۳ تن و ۱۳ تن است. ویرا Y3 از پیشرانه ۱۲ لیتری ۶ سیلندر ISGE5-490 کامینز و گیربکس ۱۴ دنده (۱۲ دنده جلو + ۲ دنده عقب) ایتون استفاده می‌کند که با همکاری یکدیگر، ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهند. ترمز جلو و عقب دومداره پنوماتیک دیسکی، سیستم‌های ABS، EBS، ESC، ASR و AEBS، ترمز موتور JACOBS و ریتاردر هیدرولیکی VOITH از دیگر مشخصات ویرا Y3 هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد