موضوعات داغ

اسکای ول HTi پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 حضور یافت + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت نبکا در نمایشگاه خودرو شیراز 1403، از محصول جدید خود به نام اسکای ول HTi رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور پلاگین هیبریدی است و می‌توان آن را نسخه هیبریدی اسکای ول ET5 دانست. البته این خودرو با نام اسکای‌ورث HTi نیز شناخته می‌شود. براساس گفته مدیران نبکا، اسکای ول HTi به صورت کاملا وارداتی و در قالب تیپ‌های استاندارد و پلاس به بازار ایران خواهد آمد.

قوای فنی اسکای ول HTi توسط بی‌وای‌دی تهیه شده است. پیشرانه این خودرو از ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر، به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت تقریبی 176 اسب‌بخار تشکیل شده است. حداکثر راندمان پیشرانه ترکیبی این خودرو، 286 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور است. حداکثر پیمایش اسکای ورث HTi با باک سوخت پر و باتری‌های کاملا شارژ شده، 1167 کیلومتر است.

اسکای ول HTi

سیستم انتقال قدرت اسکای ول HTi از گیربکس E-CVT استفاده می‌کند که مشابه آن را در خودروهای هیبریدی تویوتا دیده‌ایم. شتاب صفرتاصد این خودرو 8.2 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 170 کیلومتربرساعت خواهد بود. پکیج باتری‌های این خودرو 21.86 کیلووات ساعت ظرفیت دارند و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژ سریع این باتری‌ها از 20% تا 70% با استفاده از شارژرهای سریع، حدود 40 دقیقه به طول می‌انجامد. این خودرو به سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز مجهز است که می‌تواند در بهترین حالت، 30 درصد از انرژی مصرف شده را از طریق ترمزها بازگرداند. امکانات اسکای ورث HTi نیز شامل موارد زیر هستند:

حسگر فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار کمکی نگهداری خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل سرعت در سرپایینی کنترل، کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰، هشدار نقاط کور، دوربین عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سنسور نور، چراغ‌های جلو با فناوری LED، سیستم پیشگرم کننده باتری، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانوراما و تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد