موضوعات داغ

نگاهی به غرفه تیگارد موتور در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

تیگاردموتور یکی از شرکت‌های تازه وارد در حوزه مونتاژ خودرو به شمار می‌آید که اکنون به یکی از زیرمجموعه‌های ماموت خودرو تبدیل شده است. محصول شاخص تیگارد موتور در حال حاضر، کراس‌اوور جمع‌وجور تیگارد X35 است که در دو نسخه ساده و فول‌آپشن روانه بازار شده است. این شرکت از طریق نمایندگی خود در استان فارس، در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 حضور داشت.

تیگارد X35 در واقع محصولی از بایک است و با نام‌هایی همانند بایک سنوا X35 و بایک X35 در سایر بازارها عرضه شده است. این کراس‌اوور جمع‌وجور همانند خودروهای همرده‌اش، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر چهارسیلندر مجهز است که حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. ام‌وی‌ام X55 پرو، جدی‌ترین رقیب تیگارد X35 در بازار ایران به شمار می‌آید.

تیگارد X35

امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35 در نسخه استاندارد شامل این موارد هستند: سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارتر دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروزکنترل، نمایشگر 8 اینچی لمسی مرکزی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سنسورهای پاک و دوربین دنده عقب، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP . همچنین این خودرو در تست تصادف موسسه CNCAP‌ چین، پنج ستاره ایمنی به دست آورده است.

تیگارد L7 پلاس

دیگر محصول حاضر در غرفه تیگاردموتور در نمایشگاه خودرو شیراز 1403، پیکاپ جدید این شرکت بود که با نام تیگارد L7 پلاس شناخته می‌شود. این پیکاپ هنوز به بازار عرضه نشده است اما در صورت عرضه موفق، رقیبی قابل توجه برای سایر پیکاپ‌های مونتاژی بازار خواهد بود. تیگارد L7 پلاس از موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر با 150 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. خروجی این پیشرانه در حد موتورهای توربوشارژر نیست اما از سوی دیگر حساسیت کمتری به سوخت مصرفی دارد. گیربکس پنج سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به دودیفرانسیل خودرو را برعهده دارد. در ادامه می‌توانید تصاویر غرفه تیگاردموتور در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد