موضوعات داغ

تاکسی های برقی کرمان موتور در جایگاه شارژ میدان آزادی + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از تحویل 200 دستگاه از این خودروهای برقی تاکسی به رانندگان ثبت نام شده، آنها به طور روزانه در جایگاه شارژ میدان آزادی شارژ می‌شوند.

در مراسمی با حضور مدیرعامل کرمان موتور، شهردار تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی، 200 دستگاه خودرو تاکسی برقی به رانندگانی که خودروهای فرسوده خود را تحویل داده بودند، اهدا شد. این رانندگان تاکسی‌های آبی رنگ برقی جدید خود را دریافت کردند. قیمت هر یک از این خودروها 1 میلیارد و 350 میلیون تومان تعیین شده است. البته رانندگان می‌توانند از تسهیلات 900 میلیون تومانی برای خرید این خودروها بهره‌مند شوند که بازپرداخت آن در طول 5 سال با کارمزد 9 درصد انجام می‌شود. نکته جالب اینکه 600 میلیون تومان از این تسهیلات را شرکت کرمان موتور به صورت مستقیم ارائه می‌دهد و مابقی سهم سازمان تاکسیرانی و شهرداری است.

در ادامه به بررسی مشخصات تاکسی‌های برقی کرمان موتور می‌پردازیم. خودرو کی ام سی J7 برقی مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور بیشینه 340 نیوتن متر است که انرژی موردنیاز آن از یک باتری قابل شارژ لیتیوم-آهن-فسفات با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت تامین می‌شود. این باتری امکان پیمودن مسافتی حدود 402 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل فراهم می‌کند. شارژ این باتری از 15 تا 100 درصد با برق خانگی کمتر از 8.5 ساعت زمان می‌برد. اگر از جایگاه شارژ سریع استفاده کنید، زمان شارژ بین 30 تا 80 درصد تنها حدود 48 دقیقه طول می‌کشد. امکانات کی ام سی EJ7 شامل کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه عقب، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، سنسور فشار باد تایر، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، چراغ‌های خودکار، سنسور باران، چراغ‌های ال ای دی، ترمز پارک برقی، کمک شروع حرکت سربالایی و غیره است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/3/24
پس طبیعتا کرایه این تاکسی ها بیشتر از تاکسی های عادی هم میشه.
1403/3/24
یعنی واقعا ی چند نفر نبودن که مشاوره بدن تا حداقل یک رنگ قشنگتری برا ماشین انتخاب شه؟