موضوعات داغ

افتتاح کارخانه مانیان خودرو، اولین خودروی ترا از خط تولید مانیان خودرو خارج شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خط تولید شرکت مانیان خودرو در آبیک قزوین با خروج اولین محصول مونتاژی آن یعنی نیسان ترا و با حضور وزیر صمت، رسما افتتاح شد.

در این رویداد که با حضور وزیر صمت، استاندار قزوین و همچنین جمعی از مدیران شرکت‌های پرشیا خودرو، شتابران خودرو و همچنین مانیان خودرو همراه بود، خط تولید انبوه نیسان Terraبه طور رسمی افتتاح شد.

شرکت مانیان خودرو، به عنوان بازوی تولیدی دو مجموعه پرشیا خودرو و شتابران خودرو، در راستای سیاست‌های وزارت صمت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های خالی این حوزه و در مساحتی به وسعت 48 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی راه اندازه شده تا به عنوان یک هم افزایی مشترک میان این دو مجموعه در جهت تولید و منویات وزارت صمت، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ظرفیت تولیدی سالانه شرکت مانیان خودرو، بالغ بر 30 هزار دستگاه در سال است که البته طرح توسعه این کارخانه نیز در زمینی به مساحت 50 هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

افتتاح کارخانه مانیان خودرو

نیسان ترا به عنوان اولین محصول مونتاژی شرکت پرشیا خودرو، یک خودروی شاسی بلند دو دیفرانسیل از نوع شاسی مستقل است که از موتور 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 228 اسب بخار و همچنین گشتاور 360 نیوتن متر بهره می‌گیرد و گیربکس آن نیز از نوع 8 سرعته اتوماتیک است.

از جمله تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم کنترل حرکت در سرازیری (HAC)، سیستم پایش فشار باد تایر، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، نمایشگر مرکزی 10 اینچی، نورپردازی کابین (Ambientlight)، شارژر وایرلس موبایل، سانروف برقی و همچنین دوربین عقب اشاره کرد.

لازم به ذکر است که ظرفیت تولید سالانه کارخانه مانیان خودرو، بالغ بر 30 هزار دستگاه در سال بوده که البته طرح توسعه این کارخانه نیز در زمینی به مساحت 50 هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/3/23
یه ساله پول دادیم ایلیا خودرو ماشین نمیده
1403/3/24
سلام درود چرا این کارخانه بزرگ در کردستان سنندج احداث نمی کنید اینجا بی کار خیلی زیاد هست بهترین آب هوا ایران و منطقه دهره چهار فصل کامل داره خواهیشند دولت سرمایه دارن تقسیم ثروت دروست انجام بدید همچین کارخانه اگر در سنندج افتتاح میشود هزینه ساخت نصف میشود و هزینه تولید نصف چون اینجا بی کار زیاد هست نصف حقوق کار میکنید با کیفیت بالا پس خواهیشند جناب دولت طرح های اقتصادی عادلانه تقسیم بکن