موضوعات داغ

اوپل کراس لند، محصول جدید آلمانی‌ها با پرشیاخودرو در نمایشگاه شیراز 1403 + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

پرشیاخودرو در نمایشگاه خودرو شیراز 1403، از سه محصول وارداتی برند اوپل رونمایی کرد. جدیدترین محصول اوپل که تاکنون مشتریان ایرانی با آن برخورد نداشته‌اند، کراس‌اوور فوق کوچک اوپل کراس‌لند است که اکنون پرشیاخودرو تصمیم گرفته است آن را به کشورمان بیاورد.

اوپل کراس لند در ایران

اوپل کراس‌لند خودرویی جدید در سبد محصولات اوپل به حساب می‌آید. تولید اوپل کراس‌لند از سال 2017 آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد. اوپل کراس‌لند در سال 2020 نیز مورد فیس‌لیفت قرار گرفت که نسخه‌های وارداتی بازار ایران از نسخه فیس‌لیفت هستند. اوپل کراس‌لند پلتفرم مشترکی با نسل اول پژو 2008 و سیتروئن C3 ایرکراس دارد که در کشورمان حضور دارند.

قدرت اوپل کراس‌لند توسط پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژر مشترک با اوپل موکا تامین می‌شود. این پیشرانه حداکثر 130 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. با این حال برخلاف اوپل موکا، گیربکس اوپل کراس‌لند از نوع شش سرعته اتوماتیک است که قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

اوپل کراس‌لند

شتاب صفرتاصد اوپل کراس‌لند اندکی از اوپل موکا کمتر است. این خودرو در حدود 10.2 ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست پیدا خواهد کرد. حداکثر سرعت اوپل کراس‌لند نیز 198 کیلومتربرساعت خواهد بود. همانند دو محصول دیگر اوپل، سیستم تعلیق اوپل کراس‌لند نیز از ترکیب سامانه مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب شکل گرفته است.

امکانات و تجهیزات اوپل کراس‌لند نیز همانند دو مدل دیگر وارداتی پرشیاخودرو یعنی اوپل موکا و اوپل کورسا هستند. بنابراین تجهیزاتی همچون شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه 4 بلندگو و 2 توییتر، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، سیستم پایش باد تایرها، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی، اتولند، ایزوفیکس و حالات رانندگی مختلف را در این خودرو خواهیم دید. همچنین مشتریان می‌توانند به صورت سفارشی، سنسور پارک جلو را نیز به اوپل کراس‌لند اضافه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد