موضوعات داغ

اوپل موکا با پرشیاخودرو به ایران بازگشت + فیلم و عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

اوپل موکا یکی از کراس‌اوورهای جدید و کوچک شرکت آلمانی اوپل است که از سال 2012 تاکنون به تولید می‌رسد. نسل نخست این خودرو طی دهه 1390 و در تیراژی بسیار محدود، وارد بازار ایران شد. اکنون پرشیاخودرو تصمیم گرفته است تا نسل دوم اوپل موکا را به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه کند. این خودرو به همراه دو مدل دیگر از اوپل، در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 معرفی شده‌اند.

نسل دوم اوپل موکا از سال 2021 میلادی به بازار عرضه شده است. اوپل اکنون یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ استلانتیس به شمار می‌آید، از این رو نسل دوم اوپل موکا براساس پلتفرم مشترک با پژو 2008 و دی اس 3 کراس‌بک توسعه یافته است. این خودرو با پیشرانه‌های 1.2 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی به بازار جهانی عرضه شده است که نسخه‌های وارداتی بازار ایران، به موتور 1.2 لیتری بنزینی مجهز هستند.

ویدیو معرفی اوپل موکا

پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر اوپل موکا، حداکثر 130 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همچون اوپل کورسا، وظیفه انتقال قدرت را در مدل موکا برعهده دارد. اوپل موکا یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و قابلیت بیراهه‌نوردی ندارد. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی یا تورشن‌بیم است. شتاب صفر تا صد اوپل موکا 9.2 ثانیه عنوان شده است و حداکثر سرعت این خودرو نیز 200 کیلومتربرساعت خواهد بود.

اوپل موکا به عنوان یک کراس‌اوور میان‌رده اروپایی، امکانات مناسبی را در خود جای داده است.

اوپل موکا

شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه 4 بلندگو و 2 توییتر، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، سیستم پایش باد تایرها، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی، اتولند، ایزوفیکس و حالات رانندگی مختلف از جمله تجهیزات این خودرو هستند. همچنین امکان نصب سنسورهای پارک جلو به عنوان آپشن اضافه نیز روی این خودرو وجود دارد. با توجه به عدم حضور نسل جدید پژو 2008 در ایران تاکنون، عرضه اوپل موکا توسط پرشیاخودرو با استقبال گرم مخاطبین ایرانی مواجه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد