موضوعات داغ

چه تعداد ثبت نام برای خرید خودروهای برقی انجام شد؟ استقبال بی‌سابقه!

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

طبق آنچه مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت، اعلام کرده، بیش از 140 هزار نفر تا روز چهارشنبه گذشته برای ثبت نام خودروهای برقی حساب خود را وکالتی کرده اند. تعداد خودروهای عرضه شده در این سری از سامانه خودروهای برقی، حدود 10 هزار خودروی برقی عرضه شده است. این خودروها شامل تعداد دستگاهی است که به کشور و یا بندرها وارد شده و یا برای ورود به کشور بارگیری شده است. تا روز دوشنبه، 10 هزار نفر از این لیست ثبت نام انتخاب، و الباقی لیست ابطال و از این صف خارج خواهند شد، این بدان معناست که برخلاف سامانه خودروهای بنزینی، تمامی ثبت نامی ها در یک لیست قرار نخواهند گرفت و تنها 10 هزار خودرو اختصاص داده خواهد شد و الباقی ثبت نامی ها ابطال می شوند.

قیمت گذاری خودروهای برقی خارج از سامانه نیز قابل انجام شدن است اما طبق هماهنگی های انجام شده، شرکت ها برای عرضه خود ترجیح می دهند در سامانه خودروهای خود را عرضه کنند. طبق قانون، اگر یک خودرو 3 بار در سامانه عرضه شود و دیگر درخواستی برای آن نباشد، به شرکت واردکننده اجازه داده می شود تا خودرو را خارج از سامانه عرضه کند.

در مورد مشکلات تخصیص ارز برای واردات خودرو، مهدی ضیغمی گفت که مشکلات حل شده و از پنج شنبه گذشته تخصیص ارز مجدداً آغاز شده است. ضیغمی در مورد مشکلات ثبت سفارش خودروهای کره ای گفت که هنوز شرایط برای از سرگیری ثبت سفارش خودروهای کره ای برطرف نشده و فعلاً واردات خودروهای کره ای متوقف است.

چه تعداد خودرو تابحال وارد شده است؟

ضیغمی در مورد تعداد کل واردات خودرو گفت که تابحال 22 هزار خودرو به خاک کشور وارد شده که از این تعداد، 13 هزار خودرو ترخیص شده است. با هماهنگی های انجام شده، روند ترخیص و البته شماره گذاری خودروهای وارداتی سرعت گرفته و به زودی شاهد عرضه بیشتر آن ها در بازار خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد