موضوعات داغ

اکستریم VX پلاک ملی شد، پرچمدار محصولات مدیران خودرو در راه بازار + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مشاهده خودرو اکستریم VX (اکسید VX) با پلاک ملی در معابر تهران، حکایت از ورود این برند جدید به بازار خودروی ایران دارد. البته این خودرو هنوز به صورت رسمی قیمتگذاری نشده و فروشی عمومی نیز از طرف شرکت اعلام نشده است و بنظر می‌رسد این خودرو با پلاک ملی مربوط به شرکت مدیران خودرو است.

این محصول که توسط شرکت به عنوان پرچم‌دار فصل نوین خودروهای لوکس در کشور معرفی شده، از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که آن را از سایر رقبا متمایز می‌سازد.با نگاهی به مشخصات فنی، اکستریم VX را می‌توان معادل چینی تیگو 8 پرو مکس دانست. این خودرو مجهز به یک موتور چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت است که قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور می‌باشد. این پیشرانه قدرتمند به جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته متصل شده و از ششمین نسل سیستم چهارچرخ محرک بورگ وارنر بهره می‌برد.

گرچه نسل اول این خودرو پیشتر در چین، روسیه و عربستان عرضه شده بود، اما نسخه جدید آن که به بازار ایران راه یافته، نتیجه یک فیس‌لیفت اساسی در سال 2021 است. با توجه به عدم حضور طولانی مدت برندهای لوکس خارجی در بازار داخلی و کمبود خودروهای مجلل، پیش‌بینی می‌شود اکستریم وی ایکس و سایر محصولات این شرکت، با استقبال مناسب مشتریان ایرانی روبرو شوند.

این خودرو از تجهیزات رفاهی و ایمنی فراوانی بهره می‌برد که می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رانندگی نیمه‌خودکار، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، ترمز پارک برقی، سیستم ایربگ، سنسور باران، کنترل حرکت در سربالایی، رادار تابلوخوان، صندلی برقی جلو، آینه الکتروکرومیک و غیره اشاره کرد.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های اکستریم وی ایکس، وجود سه نمایشگر لمسی در کابین آن است که شامل یک صفحه نمایش 12.3 اینچی پشت فرمان، یک نمایشگر 15.6 اینچی در وسط داشبورد و یک صفحه 12.3 اینچی در مقابل سرنشین جلو می‌شود. این سه نمایشگر با قطر تجمیعی 40 اینچ، طراحی شده‌اند تا به حداقل رساندن استفاده از کلیدهای فیزیکی را امکان‌پذیر سازند.

اکستریم VX پلاک ملی شد

صندلی‌های اکستریم VX با هدف در برگرفتن بدن سرنشینان و ارائه بالاترین سطح آسایش طراحی شده‌اند. تودوزی آنها از چرم ناپا با کیفیت بالا انجام شده است. صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم الکتریکی، گودی کمر و سه حافظه می‌باشد و صندلی سرنشین جلو نیز به صورت کامل قابلیت تنظیم الکتریکی را دارا بوده و مجهز به تکیه‌گاه پایی است. صندلی‌های ردیف دوم نیز گرمکن و سردکن سه حالته داشته و از طریق پنل میان دو صندلی جلو قابل کنترل هستند. چیدمان صندلی‌ها در این خودرو به صورت 2+3+2 در سه ردیف طراحی شده است.

از نظر ایمنی، اکستریم VX مجهز به 26 سیستم کمک رانندگی یا ADAS است که بیشترین تعداد در میان خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران به شمار می‌رود. این سیستم‌ها سطح بالایی از ایمنی و آسایش را در حین رانندگی فراهم می‌آورند. از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، تابلوخوان مسیر، حفظ خودرو بین خطوط و دوربین تشخیص خستگی راننده اشاره کرد.

سیستم ترمز اضطراری خودکار در حین حرکت به عقب یا RCTB که در سایر خودروهای صفر موجود نیست، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو محسوب می‌شود. اکستریم وی ایکس همچنین مجهز به سیستم‌های اتوپارک و خروج اتوماتیک از پارکینگ بوده و تنها خودروی موجود در بازار ایران با دوربین 540 درجه است.

اکستریم VX از 10 کیسه هوا برای حفاظت از سرنشینان بهره می‌برد. 85 درصد از بدنه آن از فولاد مقاوم و 54 درصد از ورق دوبل ساخته شده است. شاسی و کابین این خودرو توسط شرکت‌های معتبر بنتلی و مگنا طراحی شده و مقاومت کششی ستون B آن به 1500 مگاپاسکال می‌رسد. اکستریم وی ایکس موفق به کسب امتیاز 5 ستاره ایمنی از سازمان ارزیابی خودروهای چین یا CNCAP شده است.

با توجه به مجموعه ویژگی‌های ارائه شده، اکستریم VX را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای حاضر در بازار ایران دانست. این محصول که از شرکت سازنده به عنوان پرچم‌دار فصل جدیدی در عرصه خودروهای لوکس در کشور معرفی شده، با ترکیبی از قدرت، لوکس و ایمنی بی‌نظیر، گزینه جذابی برای مشتریان ایرانی به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/2/24
چقده این ماشین زشته اخه