موضوعات داغ

هوندا سیتی به سامانه یکپارچه آمد، سدان وارداتی در راه بازار ایران + جدول قیمت اردیبهشت 1403

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با بروزرسانی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تعداد زیادی از خودروها وارد سامانه شده اند و سدان هوندا سیتی که پیش از این توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی شده در این لیست در بخش خودروهای با قیمت الحساب قرار گرفته است.

به استناد اطلاعیه شماره 14 وزارت صمت در خصوص عرضه خودروهای وارداتی بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی سامانه یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان محترمی که در اسفندماه 1401 در این سامانه ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده است، از روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 26 اردیبهشت، فرصت دارند تا یک اولویت از سبد محصولات اعلام شده را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است در این مرحله هیچگونه ثبت نام جدیدی صورت نمی‌گیرد و امکان انتخاب خودرو صرفاً برای متقاضیانی فراهم است که در مرحله اول ثبت نام در اسفند 1401 حساب خود را بلوکه کرده بودند.

خودروهای ارائه شده در این مرحله به دو دسته تقسیم می‌شوند: الف) خودروهایی با قیمت قطعی در مبادی ورودی و ب) خودروهایی با قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی. در دسته اول، چهار مدل از برندهای تویوتا، هیوندای و هوندا با قیمت قطعی در مبادی ورودی ارائه شده است.

جدول قیمت هوندا سیتی اردیبهشت 1403

شرکت برند خودرو قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی
آذر یورد سال Honda City 17,000,000,000

در دسته دوم، 10 مدل از برندهای تویوتا، کیا، هوندا، اسکودا و نیسان با قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی ارائه شده است. خودرو وارداتی شرکت آذریوردسال یعنی هوندا سیتی با قیمت فروش علی الحساب معادل 17,000,000,000 ریال در این دسته حضور دارد. قیمت‌های اعلام شده برای این خودروها علی‌الحساب در مبادی ورودی است و پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک لازم از سوی واردکنندگان و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات، قیمت قطعی آنها تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

طبق تبصره 1، قیمت علی‌الحساب اعلام شده برای این خودروها، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌های دیگری از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و غیره هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. همچنین واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50 درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضیان اقدام نمایند.

بر اساس تبصره 3، عدم پرداخت وجه از سوی متقاضی در هر یک از مراحل ذکر شده، حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح محسوب شده و متقاضی از اولویت‌بندی خودروهای وارداتی حذف خواهد شد. همچنین طبق تبصره 4، کلیه شرکت‌های واردکننده موظف هستند مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل به موقع خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند؛ در غیر این صورت مشمول جرایم مندرج در این آیین‌نامه خواهند شد.

هوندا سیتی

تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبلی متقاضی و اولویت انتخابی او انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در مراحل قبلی انتخاب خودرو کرده اما در پرتال خود گزینه "عدم تخصیص" را مشاهده می‌نمایند، می‌توانند در این مرحله نسبت به انتخاب خودروی جدیدی از میان سبد محصولات اعلام شده اقدام نمایند. علاوه بر این، کلیه اطلاعات متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که فرآیند انتخاب خودرو در این مرحله از روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. بنابراین متقاضیان محترم باید در این بازه زمانی محدود، نسبت به انتخاب یک اولویت از سبد محصولات اعلام شده اقدام نمایند. با توجه به اینکه در این مرحله امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد، متقاضیانی که پیش از این در سامانه یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام نکرده‌اند، فرصتی برای انتخاب خودرو نخواهند داشت.

به طور خلاصه، این اطلاعیه وزارت صمت فرصتی را برای متقاضیان ثبت‌نام کرده در اسفند 1401 فراهم می‌آورد تا از میان خودروهای وارداتی با قیمت قطعی و علی‌الحساب در مبادی ورودی، یک اولویت را انتخاب نمایند. تخصیص نهایی خودروها بر اساس رتبه ثبت‌نامی و اولویت انتخابی متقاضیان صورت خواهد گرفت. این فرآیند تحت نظارت دقیق نهادهای ذیربط انجام شده و قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه باید به دقت رعایت گردد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد