موضوعات داغ

نیسان سیلفی وارداتی نامی خودرو؛ سدان ژاپنی الکتریکی بنزینی با تکنولوژی e-Power + کاتالوگ

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت نامی خودرو پیشرو در اواخر سال گذشته از خودروی جدید نیسان سیلفی رونمایی کرد. این خودرو سدان جذاب ساخت ژاپن است که مجهز به تکنولوژی انحصاری e-Power نیسان می باشد. این تکنولوژی پیشرفته که قبلاً برای بازار چین معرفی شده بود، ویژگی منحصربفردی به نیسان سیلفی می بخشد.

از لحاظ مشخصات فنی، در مدل پایه نیسان سیلفی همچنان یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 135 اسب بخار قدرت و 159 نیوتن متر گشتاور نصب شده که به گیربکس CVT متصل می گردد. اما شرکت نامی خودرو پیشرو، نسخه e-Power نیسان سیلفی را برای عرضه در بازار خودروی ایران در نظر گرفته است که این نسخه، یک مدل تمام برقی از این سدان محسوب می شود.

نیسان سیلفی e-Power به سامانه اختصاصی شرکت سازنده آن مجهز شده که شامل یک موتور برقی با 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور بر روی محور جلو و یک پیشرانه درون سوز 1.2 لیتری در نقش مولد برق است. این سیستم ترکیبی الکتریکی-بنزینی باعث می شود تا نیسان سیلفی e-Power بتواند به صورت کاملاً برقی حرکت کند، اما همزمان از یک موتور بنزینی کوچک نیز برای شارژ باتری ها بهره ببرد.

مصرف سوخت اعلام شده برای این خودروی تمام برقی، تنها 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. باتری لیتیوم-یون سه گانه این خودرو نیز در شارژدهی آن به موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. حداکثر سرعت نیسان سیلفی نیز 165 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

نیسان سیلفی

تکنولوژی e-Power در نیسان سیلفی

تکنولوژی e-Power در نیسان سیلفی به این صورت کار می کند که این خودرو دارای یک موتور بنزینی 3 سیلندر است که وظیفه محرک چرخ ها را ندارد، بلکه صرفاً برای شارژ باتری های لیتیوم-یونی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که موتور بنزینی روشن می شود، توان تولیدی آن توسط یک ژنراتور و اینورتر به باتری ها منتقل می گردد. سپس این باتری ها، موتور الکتریکی نصب شده روی محور جلو را به حرکت در می آورند.

به این ترتیب، نیسان سیلفی کاملاً به صورت برقی حرکت می کند، اما در عین حال از یک موتور بنزینی برای شارژ مداوم باتری ها نیز بهره می برد. زمانی که پدال گاز رها یا ترمز گرفته می شود، سیستم بازیافت انرژی این خودرو فعال شده و باتری ها را شارژ می نماید. نکته جالب دیگر این است که برای کاهش سرعت در نیسان سیلفی، نیازی به فشردن پدال ترمز نیست؛ زیرا سیستم بازیافت انرژی به محض کاهش فشار روی پدال گاز، ترمزها را درگیر می کند و روند شارژ باتری ها آغاز می گردد.

تکنولوژی e-Power در نیسان سیلفی

جدول مشخصات فنی نیسان سیلفی e-Power

خودرو نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳
نوع موتور خطی بنزینی + موتور برقی
حجم موتور ۱.۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن.متر
گیربکس -
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب -
سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۳.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی

طراحی نیسان سیلفی

طراحی نیسان سیلفی وارداتی تغییرات قابل توجهی نسبت به نسخه های قبلی داشته است. این تغییرات شامل طراحی جدید چراغ ها، سپر جلو، جزئیات متفاوت جلوپنجره، طرح جدید رینگ ها، افزودن رنگ های بیشتر و امکان سفارش رنگ مشکی برای سقف می باشد. تغییرات در طراحی سپر جلو، طول بدنه را 11 میلی متر افزایش داده و به 4.652 متر رسانده است.

در داخل کابین نیسان سیلفی وارداتی نیز دست اندرکاران طراحی این خودرو تغییراتی را اعمال کرده اند. طراحی داشبورد و کیفیت قطعات آن بازنگری شده و نوارهای روشنایی LED در پوشش داخلی درب ها نصب گردیده است. برخلاف نسخه قبلی، نیسان برای تمامی مدل های جدید سیلفی از یک طراحی یکسان برای فضای کابین بهره برده است.

جدول امکانات و تجهیزات نیسان سیلفی e-Power

آپشن ها و امکانات نیسان سیلفی هیبریدی
کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه های کنترلی فرمان دارد
گرم کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو -
گرمکن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم کن آینه بغل ندارد
پانوراما ندارد
سانروف دارد

فضای داخلی نیسان سیلفی

امکانات و تجهیزات نیسان سیلفی e-Power

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت نامی خودرو پیشرو، نیسان سیلفی وارداتی در بازار خودروی ایران، مجهز به امکانات متنوعی از جمله سیستم های ایمنی پیشرفته، فناوری های رانندگی هوشمند و امکانات آسایش سطح بالا خواهد بود. تجهیزات این خودرو شامل ترمز ضدقفل با توزیع الکترونیکی، کنترل پایداری و ترمز کمکی الکترونیکی، سیستم ترمز کنترل لغزش هنگام شتاب گیری، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل دینامیک، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل ردیابی هوشمند، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هوشمند کمک رانندگی ProPILOT نیسان، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، فرمان چرمی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سیستم صوتی BOSE با 8 بلندگو، نمایشگر 12.3 اینچی، هدآپ دیسپلی، سانروف برقی، هشدار خواب آلودگی راننده، حالت رانندگی اکو، شارژر وایرلس، گرمکن آینه های جانبی، هشدار برخورد از جلو و هشدار ترمز اضطراری می باشد.

در مجموع، نیسان سیلفی وارداتی شرکت نامی خودرو با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته e-Power، تجربه رانندگی کاملاً متفاوت و بسیار کارآمدی را برای مشتریان خودروهای سدان در بازار ایران به ارمغان می آورد؛ تجربه ای که ترکیبی از رانندگی برقی و استفاده از سوخت بنزینی را در یک بسته واحد ارائه می دهد و می تواند پاسخگوی نیازهای متنوع خریداران باشد.

کاتالوگ

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/2/23
سلام
باتشکر از ویدیو کامل و خوبتون در صورت امکان تعداد عکسها رو بیشتر کنید ویدیو از بیرون موقع تست و قیمت همچنین هزینه های خودرو هیبریدی کمی توضیح بدهید .آیا این خودرو هم مثل تبلیغات چینی که بدنه بسیار مقاوم دارند هست یا از نسل قبل محسوب میشه ؟ با تشکر
1403/2/23
چینیه؟