موضوعات داغ

آشنایی مختصر با دو محصول پرفروش گروه نیسان در بازار ایران

عکس مطلب اول
شرکتی چند ملیتی و اصالتا ژاپنی است که در قرن بیستم توانست خود را در رده یکی از بزرگترین غول‌های خودروسازی بالا ببرد. نیسان که خودروهایش به سامورایی‌های باکیفیت شهرت دارند، نه قصد کناره‌گیری دارد نه کم کاری. در اقصی نقاط جهان نیز انواع و اقسام خودروهایش را صادر می‌کند و در بعضی از آن‌ها مثل ایران نمایندگی رسمی واردات و مونتاژ دارد. با وجود تنوع بسیار بالای خودروهای این کمپانی، خرید نیسان صفر یا دست دوم در کشورمان تنها در چند مدل محدود صورت می‌گیرد. نیسان قشقایی، رونیز، ایکس تریل، ماکسیما، تینا، مورانو، قشقایی، جوک اسپرت و پیکاپ دو کابین نمونه‌هایی است که در بازار خودروی ایران موجود است. از میان آن‌ها نیسان مورانو و نیسان رونیز بیشترین فروش را از آن خود کرده‌اند.

نیسان رونیز
شاسی بلندی قوی، با سیستم تعلیق نسبتا نرم و مناسب برای دشت و صحرا؛ از نیسان رونیز سخن می‌گوییم. خودرویی که سال 2005 طراحی شد، با موتوری 4 سیلندر 16 سوپاپه. وزن آن 1770 کیلوگرم و حداکثر سرعت رونیز 161 کیلومتر در ساعت است. استاندارد آلایندگی آن 2 یورو و حجم باکش نیز 60 لیتر توصیف می‌شود. نیسان رونیز به جهت قیمت نسبتا کمترش در میان محصولات نیسان و البته کیفیتی بسیار فراتر از این قیمت، خرید و فروش بالایی دارد. اما به دلیل توقف خط مونتاژ و واردات آن مدل صفر آن در بازار یافت نمی‌شود و چنانچه در سایت دیوار خرید نیسان صفر رونیز را جست‌و‌جو کنید، با مدل‌هایی در حد نو روبرو خواهید شد. مثلا در این سایت نیسان رونیز مدل 1388 اما در حد صفر و تنها با 190 هزار کیلومتر کارکرد، به قیمت 155 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید موتور و گیربکس این خودرو کاملا سالم و همچنین به سنسور و دوربین دنده عقب، ضبط سونی و دزدگیر ایزی‌کار مجهز است. در مورد دیگری، نیسان رونیز مدل سال 1383 در حد نو با 90 هزار کیلومتر کارکرد 93 میلیون تومان آگهی شده است.

نیسان مورانو
ژاپنی‌ها در سال 2009 آغاز به تولید و صادرات نیسان مورانو با موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه کردند. وزن 1845 کیلوگرمی نیسان مورانو در مقایسه با حداکثر سرعت آن یعنی 209 کیلومتر در ساعت جالب توجه‌ترین نکته‌ای است که می‌توان در خصوص این خودرو به آن اشاره کرد. حجم باک مورانو 84 لیتر است که از دیگر مزیت‌های آن به حساب می‌آید. کیسه هوای سرنشینان جلو به همراه چند کیسه هوای جانبی، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه، سنسور جلو و عقب و دوربین عقب، سیستم صوتی به همراه 6 باند، کامپیوتر راننده، سنسور باران و ... تجهیزاتی از مورانو است که کمتر خودرویی همه آن‌ها را یکجا دارد.
خرید نیسان صفر مورانو وضعیتی مانند رونیز دارد. در سایت دیوار در میان آگهی‌های خرید نیسان صفر، مورانوهایی دیده می‌شود که در حد نو هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود اکیدا به دلال‌ها برای خرید این دو خودرو مراجعه نکنید. به عنوان مثال در این سایت مورانو 2009 با 100 هزار کیلومتر کارکرد، 255 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده در آگهی فروش این خودرو قید کرده به دلیل قرار گرفتن منزل در طرح اصلی، این خودرو بسیار کم راه رفته و به تازگی سپر جلو و چراغ عقب آن را در مدل جدیدتری آپدیت کرده است.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/20
نه دیگه تعلیقش نسبتا نرم نیست عینی سنگ هست.
1397/11/15
رونیز از سال 82 تو بازار ایرانه بعدن سال 2005 طراحی شد ؟!😐😂
بعدن تعلیق رونیز نرمه ؟!
بعدن مورانو که از سال 2008 تو ایرانه تولیدش از سال 2009 شروع شد؟!
بعدن رونیز و مورانو بیشترین فروش تو ایران داشت ماکسیما هم بوقه ؟!
خیلی دلم میخواد بدونم نویسنده این مطلب کی بوده ؟
یعنی یه بچه 10 ساله بهتر میتونست مطلب بزاره !!!
هرکی بوده لطفا بهش بگید خوشحال میشیم دیگه چیزی ننویسه ...