موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با ام وی ام X22 ، کراس اووری جذاب برای رانندگی درون شهری

6 دی 1395

عکس: بامداد صفائیان

آزمایش و نوشته: آراد فلاح

چند سالیست که خودروسازان در سرتاسر جهان به ابداع کلاس های جدید بدنه روی آورده اند و معجون های شگفت انگیزی از شاسی بلند های کوپه، کراس اوور های سریع، سوپر اسپرت های مرتفع، هاچ بک های کراس و حتی خودروهای کوچک با فاصله محوری زیاد را راهی بازار کرده اند.

کشورمان نیز علیرغم دور افتادن از تب و تاب بازارهای جهانی تا حدی تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته و برای مثال در طول یکسال گذشته شاهد عرضه چندین و چند مدل از هاچ بک های کراس (با ارتفاعی بیش از هاچ بک های معمولی) در بازار بوده ایم، اما داستان ام وی ام X22 تا حدی متفاوت است، چرا که این مدل کاملا جدید در واقع با گذر از مرحله هاچ بک های کراس به دنیای پر رقابت کراس اوور ها وارد شده است و قرار است نقش کوچکترین کراس اوور مدیران خودرو را در ایران بازی کند.

چند روز قبل فرصتی دست داد تا با دو نمونه دستی و اتوماتیک ام وی ام X22 به ارتفاعات اطراف تهران برویم و عملکرد این محصول تازه مدیران خودرو را در شرایط واقعی ترافیک، بزرگراه و جاده کوهستانی بسنجیم.

طراحی ظاهری

الحق و النصاف باید به طراحان چری دست مریزاد گفت که علیرغم محدودیت های موجود برای مهندسی یک خودرو تازه، اینچنین هوشمندانه دست به طراحی X22 زده اند. نمای جلو در یک کلام فوق العاده از کار در آمده است و کمتری کسی می تواند ایرادی به این بخش وارد کند، در نمای جانبی نیز ارتفاع زیاد خودرو از سطح زمین و رینگ های متفاوت و جدید در کنار بچه گلگیرهای مشکی رنگ تاثیر گذار هستند و خشونت کراس اوور مانندی را برایX22 به ارمغان می آوردند اما با رسیدن به نمای پشتی در میابید که زاویه ستون C، مدل چراغ های عقب و قطعه کروم رنگ افقی حد واسط آن ها، تا حدی به جذابیت خودرو لطمه زده و طراحان نتوانستند شاهکار بخش جلویی را در این نما تکرار کنند.

به هرحال طراحی ظاهری X22 در مجموع بسیار خوب انجام شده و اگر از نزدیک این خودرو را ببینید در خواهید یافت که به لطف ارتفاع بلند از سطح زمین، شبهات های کلی X22 با کراس اوور های دارای قابلیت های آفرودی، بسیار بیشتر از رقبای موجود در بازار است.

طراحی و فضای داخلی

ظاهرا ماجرای اشتراک طراحی کابین در خودروهای اروپایی، رفته رفته گریبان چینی ها را نیز گرفته است، همانطور که کمپانی های ثروتمند آلمانی ترجیح می دهند تا از طراحی یکسانی برای نمای داخلی محصولات خود استفاده کنند، کمپانی چری نیز طرح کابین X22 را با شباهت زیادی به ام وی ام X33 جدید ترسیم کرده است و به همین جهت در داخل کابین شاهد طرحی منطقی و ارگونومیک با زوایا و خطوطی کارآمد هستیم که البته از پلاستیک خشکی شکل گرفته است اما در مجموع کیفیت این پلاستیک خشک بسیار مناسب تر از خودرو خشنی مانند رنو ساندرو یا تندر 90 به نظر می رسد.

شاید مهمترین نکته در فضای داخلی ام وی ام ایکس 22 را باید در بخش پشت آمپر جستجو کرد، جایی که گویا چینی ها ناگهان تصمیم به نوآوری گرفته اند و عقربه های مربوط به سرعت سنج و دور سنج را در دو منتهی الیه مجموعه و به صورت قرینه طراحی کرده اند، نتیجه کار ساختار نسبتا زشت و کاملا عجیب و غریب پشت آمپر است که در زمان رانندگی نیز موجب سردرگمی راننده می شود، چرا که عقربه دور سنج به شکل پاد ساعتگرد بالا می رود و عقربه سرعت سنج حرکتی ساعت گرد دارد، شرایطی که باید به آن عادت کرد اما به هرحال نمی توان مجموعه پشت آمپر جذاب یا حتی زیبا دانست.

از حیث فضای داخلی نیز می توان گفت که X22 راحتی نسبی چهار سرنشین را تامین می کند هرچند پشتی صندلی های عقب کمی ناراحت به نظر می رسند اما مهمترین نقطه ضعف فضای داخلی گریبان سرنشین پنجم (نفر وسط صندلی عقب) را می گیرد که با کمبود فضا و ناراحت بودن تکیه گاه صندلی مواجه می شود و در سفرهای طولانی اوقات چندان خوشی را تجربه نخواهد کرد، به هرحال X22 خودرویی نسبتا جمع و جور است و نباید از آن توقع یک کراس اوور بزرگ را داشته باشید، هرچند با توجه به ظرفیت بار 420 لیتری و امکان تا کردن صندلی های ردیف دوم، حمل بار های بزرگ و حجیم با ام وی ام X22 با وجود 2 سرنشین نیز ممکن است.

از دیگر آپشن های جالب و امکانات رفاهی ام وی ام X22 می توان به سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی با تنظیمات دستی و روکش چرمی، کامیپوتر سفری، مانیتور 8 اینچی، دوربین دنده عقب و کروز کنترل برای هر دو مدل دستی و اتوماتیک اشاره کرد که در نوع خود جالب به نظر می رسد.

مشخصات فنی؛ خداحافظ CVT

این روزها موتورهای 1.5 لیتری به جزئی جدا نشدنی از خودروهای کوچک چینی مبدل شده اند و تقریبا تمامی خودروهای چینی جمع و جوری که اخیرا معرفی شده اند به چنین موتورهایی با قدرت خروجی 105 الی 107 اسب بخار مجهزند و ام وی ام X22 قصه ما نیز از این ماجرا مستثنی نیست.

نسخه دنده دستی از نظر مشخصات فنی موتور و گیربکس با برادر کم ارتفاع خود (ام وی ام 315) مشابهت کامل دارد اما نسخه اتوماتیک به یک گیربکس 4 سرعته فاقد قابلیت تعویض دستی و موتور 1.5 لیتری بهبود یافته (نسبت به مدل دستی) مجهز است که البته قدرت و مشخصات فنی یکسانی را ارائه می دهد.

تغییر رویکرد مهندسان چینی از گیربکس های بی حس و حال CVT به سمت استفاده از تکنولوژی رایج گیربکس های خودکار می تواند امری مثبت تلقی شود، هرچند باید منتظر ماند و دید که این رویه در سایر محصولات چری نیز ادامه پیدا می کند یا خیر.

به هرحال حالت رانندگی اقتصادی (ECO) و SPORT مانند سایر خودروهای جدید ام وی ام و چری برای مدل اتوماتیک تعریف شده اند و جالب آنکه فاصله محوری X22 کمی از X33 نیز بیشتر است. فارغ از این مسئله X22 از نظر ارتفاع از سطح زمین نیز یکی از بلند مرتبه ترین کراس اوور های ارزان قیمت بازار به حساب می آید و از این حیث به راحتی با کراس اوور های شناخته شده ای نظیر رنو کپچر یا پژو 2008 رقابت می کند.

البته X22 مانند اکثر دیگر خودروهای چینی به فنربندی ساده ای مجهز است که به خصوص در محور عقب شامل محور میله پیچشی غیر مستقل می شود و طبیعتا با توجه به قدرت 105 اسب بخاری پیشرانه و انتقال تمامی نیرو به چرخ های جلو نمی توان انتظاری در حد و اندازه کراس اوور های چهارچرخ متحرک از این خودرو داشت.

تجربه رانندگی با ام وی ام X22

در اولین مواجه با این ام وی ام جدید درخواهید یافت که با خودرویی مرتفع مواجهید که شاید از برخی جهات چندان فاصله ای با شاسی بلند های درست و حسابی هم نداشته باشد، به همین دلیل بعید نیست که برخی خریداران تصمیم بگیرند تا با نصب رکاب های جانبی، پروسه سوار و پیاده شدن به این کراس اوور جمع و جور را تسهیل کنند.

به هرحال پس از نشستن پشت فرمان واقعا احساس می کنید که از نظر ارتفاع و زاویه دید پشت فرمان یک خودرو بلند قامت قرار گرفته اید و این احساس احتمالا برای بسیاری از خریدارانی که از تسلط داشتن در زمان رانندگی لذت می برند، مسرت بخش خواهد بود، اما معمولا کار دنیا به این شکل است که برای هر لذتی باید بهایی پرداخت و تاوان این لذت بلند مرتبه سواری، در زمان رسیدن به اولین پیچ خود را نشان می دهد.

ام وی ام X22 خودرو ناپایداری نیست و مهندسان چینی فنربندی را به شکل هوشمندانه ای تنظیم کرده اند تا حرکات عرضی خودرو به حداقل ممکن کاهش یابد اما می توان تصور کرد که آمیزه از فنربندی ساده، ارتفاع زیاد و وجود انواع موج و ناهمواری در جاده های کشورمان می تواند چه احساسی را به راننده منتقل کند.

در واقع فرمان ام وی ام X22 مانند سایر خودروهای چینی حس دقیقی را از فشار وارده بر چرخ ها به راننده منتقل نمی کند و زیاده روی راننده در اعمال فشار بر خودرو با توجه به عدم وجود ESP می تواند کمی دردسر ساز شود. از این رو توصیه می کنیم که در هنگام رانندگی با ام وی ام X22 کمی محتاط باشید و به خصوص از مانورهای ناگهانی و وارد کردن شوک های ضربه ای به فرمان خودداری کنید.

فارغ از این موضوع، عملکرد ترمزها تقریبا بی نقص است و واکنش های گیربکس اتوماتیک نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز نیز مناسب به نظر می رسد، طبق معمول اکثر خودروهای چینی، ضرایب دنده برای کاستن از مصرف سوخت کمی سبک و بلند در نظر گرفته شده اند و این رویه به خصوص با توجه به چهار دنده بودن گیربکس اتوماتیک باعث می شود که در پروسه معکوس دهی، فشار زیادی به موتور وارد شود.

برای مثال در شرایطی که در سرعت حدود 80 کیلومتر گیربکس در دنده چهارم باعث کاهش دور موتور به زیر 2000 RPM شده است، با فشردن پدال گاز شاهد دو معکوس سنگین و افزایش دور موتور به بیش از 4500 RPM خواهیم بود که با فریاد موتور همراه است. البته این وضعیت در صورت رانندگی با حالت اسپرت کمی تقلیل می شود چرا که گیربکس کمی بیشتر در دنده های سنگین باقی می ماند.

با این اوصاف نباید توقع شتاب صفر تا صد کمتر از 15 ثانیه را از ام وی ام X22 داشته باشید، حتی مدل دنده دستی هم در گذر از مسرهای پرشیب چندان چابک به نظر نمی آید و گاهی باید همزمان با فشردن پدال گاز تا انتها به این مسئله فکر کنید که رفتن به دنده یک لازم است یا نه. مسلما در صورت وجود بار و مسافر و سنگین شدن خودرو ممکن است این شرایط تشدید شود و چاره ای نداشته باشید جز آنکه بخش زیادی از مسیر سربالایی کوهستانی را در دنده 1 طی کنید.

البته نباید تصور کرد که سایر خودروهای هم قیمت ام وی ام X22 از نظر شتاب و کشش گزینه های چابک تری هستند، در واقع با توجه به ذات شهری این خودروها، مهندسان بر کاستن از مصرف سوخت تمرکز داشته اند و با در نظر گرفتن پیشرانه های 1.5 یا 1.6 لیتری که همگی در محدوده 100 الی 120 اسب بخار قدرت تولید می کنند، شتاب و عملکرد تا حدی قربانی مصرف سوخت، کاهش آلودگی و ویژگی های اقتصادی شده است.

در عین حال اگر تصمیم به استفاده نرمال از خودرویی مانند ام وی ام X22 داشته باشید، می توانید با خیال راحت به جنگ سرعت گیر ها و گودال های خیابان ها بروید و مطمئن باشید که با توجه به ارتفاع 18.6 سانتی متری، کف این خودرو به جایی گیر نمی کند. همچنین دید خوب و تسلط به زاویای بدنه، نرمی فرمان، مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر (براساس ادعای سازنده) و فنربندی مقاوم در کنار گیربکس گوش به فرمان اتوماتیک، از جمله مواردی هستند که رانندگی با X22 را در ترافیک و مسیرهای شهری تسهیل می کنند.

مشتریان هدف

می توان در یک توضیح کوتاه گفت که X22 خودرو جذاب و مناسبی برای خانواده های جوان یا افرادی است که به خودرویی درون شهری نیاز دارند اما در عین حال از ارتفاع سواری و مشخصات ظاهری یک کراس اوور مدرن نیز لذت می برند. در واقع چنین دسته ای از مشتریان در سال های اخیر به لطف زندگی شهر و فراگیر شدن تب خرید خودروهای شاسی بلند در اکثر کشورهای جهان شکل گرفته اند و به همین دلیل نیز حتی خودروسازان بین المللی مانند مرسدس بنز، ب ام و و هیوندای به ساخت مدل هایی نظیر مرسدس GLA، ب ام و X2 و هیوندای کرتا روی آورده اند تا سلیقه این مشتریان را سیراب کنند، از این رو به نظر می رسد که با توجه به جمعیت جوان کشورمان، شرایط اقتصادی و در دسترس نبودن خودروهای مطرح نام برده شده، راه برای موفقیت خودروییی مانند ام وی ام X22 باز باشد تا نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب کند.

قیمت و شرایط بازار

مدیران خودرو هنوز به شکل رسمی قیمتی برای ام وی ام X22 اعلام نکرده است، اما با توجه به قیمت حدودا 46 میلیونی مدل 315 اسپرت و قیمت حدود 76 میلیونی مدل X33S می تواند حدس زد که ام وی ام X22 نیز در حد فاصله این دو خودرو و در محدوده 55 الی 65 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. با این حساب از حیث قیمت گذاری می توان شاهد رقابت مستقیم X22 با خودروهایی مانند چانگان CS35، لیفان X60 و ساندرو استپ وی بود. با این حساب با توجه به مشخصات فنی و طراحی ظاهری زیبای X22، شانس این مدل برای تصاحب بازار و غلبه بر سایر خودروهای هم وطنش بسیار چشمگیر به نظر می رسد.

65 عکس

نظرات کاربران

175 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/6
همون ک با این موتورش حرکت میکنه خودش کلیه! چینی جماعت جز این موتور یکو نیم لیتری چیزه دیگه ندارن! ساندرو استپ وی تو این کلاس و قیمت با وجود قدیمی و بی اپشن بودن کاملا بهتر ، قوی تر ، با دوام تر و نرم ترو کم خرج تر هست، تو چینیا تو این کلاس فقط چانگان cs35 ک سایپا میزنه ارزش داره ، هم موتورش بد نیست هم ظاهرش خوبه هم قیمتش خوبه ، اینو با این قیمت هرکی بخره از کم عقلم کم عقل تره
1395/10/7
شما اول باید یکم به فکر ادب و احترام باشی قربان. بعدش یکم مطالعه کنی ببینی که الان خودروهایی تو این کلاس تولید میشن اغلب از موتور 1500 تا 1600 سی سی استفاده میکنند. استپ وی هم ماشین خوبیه و زیاده قدیمی شده! چانگان هم در مقایسه با آپشن حرفی برای گفتن نداره جلوی ایکس 22. بهتره پیش داوری نکنیم و قبل از تست خودرو حرفی از کشش و قدرت موتور زده نشه.
1395/10/6
اصلا نگاش که میکنم حالم بد میشه
1395/10/7
برو پرایدتو سوار شو بابا. انگار بعضیا رو مجبور کردن کامنت بذارن!
1395/10/7
@حسین
شمارو کسی مجبور کرد کامنت بزاری ؟!؟!
1395/10/16
طرف همچی میگ پرایدتو سوارشو انگار خودش زد فور داره خب تو که گاریم نداری که بچه طرف میاد کامنت میزاره همه میریزن تخریبش میکنت اخه ب توچه که چی کامنت میزاره نظرشو حالش بهم میخوره حالم منم از طراحی این ماشین بهم میخوره خدایی نویسنده این مقاله همچین برااین چینی به به و چه چه کرد فک کردم بی ام دبلیو اوردن تست کنن
1395/10/6
یه جک میگم ولی گریه کنید ....این ماشین 100میلیون پولشه!!!!!!!!!!!
1395/10/7
آقا 100 میلیون کجا بود؟ تیگو 5 100 میلیونه...این همون 50 - 60 میلیونه....
1401/5/9
الان شده 500 میلیون
1395/10/6
من که نمیدونم چجور ماشینیه شاید هم اصلا خوب نباشه ولی فارغ از هر چیزی واقعا طراحیش خوب و مدرنه .من از طراحیش خیلی خوشم اومد و اتفاقا نمای عقبش هم خیلی خوبه .
1395/10/6
اشغالی دیگر از کشور چین
1395/10/7
نسیت خودروهای داخل کشور خیلی خوبن به چینی ها میگین آشغال! پیشرفت چینی ها از حرکت لاک پشتی خودروسازهای داخلی خیلی ارزشمند تره
1395/10/6
با توجه به وزن بدنه 1/2 کیلویی، فوقالعاده موتور ضعیفی روش گذاشتن و رانندگی ناراحت کنندهایی رو خواهید داشت.
متاسفانه فرمان برقی نیست درصورتی که الان لیفان x50 و برلیانس و ... و خیلی از ماشینهای چینی زیر این قیمت،فرمان برقی دارن.
فاصله محورها از هم خیلی زیاده و هندلینگ خیلی بدی رو میدهد.
برلیانس 230 با قیمت 44 میلیون دارای گیربکس اتوماتیک تیپ تیونینگ است ولی این نه.
حداقل باید از گیربکس cvt در مدل اتوماتیک استفاده میکرد ولی حتی از اینم دریغ کرده.
باتوجه به قیمتگذاری های بالای مدیران خودرو ، دررقابت با بقیه حرفی برای گفتن نداره.
1395/10/7
جان؟؟؟؟؟تیپ تیونیننننننگ؟؟؟؟؟؟؟
1395/10/6
هرچقدر که ماشین ظاهر خوب و آپشن داشته باشه ولی از نظر موتور ضعیف باشه آدم رو دلسرد میکنه.
چینی ها هم که همه موتورای ضعیف دارن، اگه 3-4 نفر سوار این ماشین باشن تو یه مسر با شیب کم انگار شما پراید سوار شدی
1395/10/6
دوستانی که میگن با دیدنش حالمون به هم میخوره یا موتورش ضعیفه اگر آرم کیا یا هیوندا یا ی شرکت فرانسوی بزنی روش میگن از بنز و پورشه هم باکیفیتتر و زیباتر و قویتره
1395/10/7
بله اگر آرم برندهای معروف روش بود قطعا تعریف می کردیم چون از برندهای معروف اطمینان داریم و حالیمون میشه چی سواریم!! چون علاوه بر طراحی کیفیت بالا و قدرت و شتاب خوب و دوام بالایی هم دارند مردم خودشان می فهمند برند معروف چیه
1395/10/8
باشه شما راست میگی
1399/1/2
میدونی سجاد تو راست میگی. سانتافه شتاش 11.5 ثانیه هست و چون سانتافه هست غوله اما x22 (حداقل دنده ای) شتاب 10.8 ثانیه ایش کنده چون به ام وی ام و چینی بودن و محبوب نبودن محکومه
1395/10/6
دوستان پلتفرم این خودرو با پلتفرم ام وی ام 315 کاملا مشترکه فقط ارتفاع خودرو بالا اومده و ظاهر اون از جمله چراغها و سپرهای عقب و جلو و همچنین کمی روی رکاب خودرو کار شده تا قیافه کراس اوور به خودش بگیره ، اما کابین همان کابین ام وی ام 315 هست . همان ترتیبی که برای ساندرو هاچبک در نظر گرفتن تا بشه ساندرو شاسی بلند برای این خودرو هم در نظر گرفتن ، فارغ از موتور قوی . شاد باشین
1395/10/7
کاملا در اشتباهی! پلتفرم تین خودرو با 315 یکی نیست که بخواین بگین فقط ارتفاع خودرو تغییر کرده. شما لطفا اطلاعاتتو کامل کن بعد نظر بده در مورد خودرو. ساندرو این حماقت رو کرد و مردم هم استقبال کردن ولی این خودرو یک طراحی جدید داره و خیلی سر تر از رقبا هستش
1395/10/6
نوآوری به سبک چینی : صفحه کیلومتری که دور موتور رو چپکی نشون میده!
1395/10/7
خلاقیت به سبک چینی، فکر کنم برای شما همون پشت آمپر پرشیا مناسب باشه که روی پیکان هم استفاده کردند.
1400/8/25
یکی از مدلای bmw همین کارو کرده و عقربه دور موتور برعکس حرکت میکنه. حالا اگه داشتیم در مورد bmw حرف میزدیم که میگفتین وووووای چه ابتکار و هنری آخر خلاقیت و زیباییه !!!!!
1395/10/7
باسلام به خودروبانک و تبریک ویژه به mvm و چری به نظرم من این ماشین هم از لحاظ ظاهری و قدرتی به احتمال زیاد شاید بتواند جای پژو و سمند رو بگیره البته اگر قیمتش رو mvm بالای ۵۰ میلیون نده من ازش خیلی خوشم اومد و نظر شخصیه منه و به کسی بر نخور ولی اگر بیاد به احتمال زیاد میخرمش.با تشکر از خودرو بانک
1395/10/7
واقعا پیشرفت چینی ها قابل ملاحضه است..در شرایطی که خودرو سازان ما مشغول ساخت داشبورد جدید و طراحی جلو پنجره جدید برای ماشینهای 20 سال پیش هستند اونا دارن روز به روز ماشین های مدرن تر بیرون میدن...
1395/10/7
سلام به بچه هاي خودرو بانك
مگه آشغالي به بديه پرايد پيدا ميشه كه سايپا با كمال بي شرمي هنوز داره تواليد ميكنه ما چطور ميتونيم به چينيا كه واقعأ دارن تو صنعت خودرو از سال قبلشون بهتر ميشن و پيشرفت ميكنن ايراد بگيريم در صورتي كه خودمون حرفي واسه گفتن نداريم در ضمن اين ماشين فارغ از ايرادات فني طراحيه خوبي داره و قابل قبوله
1395/10/7
سلام تعصب خوبه ولی واقعیش از ماشینهای ایرانی نگین که یک مدلش 50 سال تولید میشه اونم بالوازم چینی
1395/10/7
قیمتی که بخواد واقعی برای این ماشین در نظر بگیریم حدود 45 تومنه اما مطمئنن بین 60 تا 80 میلیون تومن میدن بهمون
این ماشین همون new tiggo 3 هست که در سایت چری اومده خدایی این یکی خیلی زشت شده :
http://www.cheryinternational.com/model-NewTiggo3.html
1395/10/7
این خودرویی که شما اشاره کردی بهش ایکس 33 اس هستش نه ایکس 22 (همون تیگو 3 ایکس تو چین) . به نظر من در طراحی چیزی از رقبای اروپایی کم نداره و به لطف موتور و گیربکس خوبش حرفی برای گفتن داره
1395/10/7
اون لینک x33s است نه x22.
x22 در چین به نام tiggo 3x شناخته میشه.
جالبیش اینکه ماشین مدل 2016 است ولی مجوز فروش در اروپا یا حتی هند و پاکستان،افغانستان... . هم ندارد.
فقط برای بازار ایران و چین و قسمتهای ضغیف روسیه برنامه فروش گذاشتن.
هرکی میخواد اینو بخره ،بهتره چانگاه cs35 بخره،خیلی موتورش ازاین بهتره .
1395/10/7
ماشین های چینی مناسب افراد ظاهربین...
1395/10/10
و شاید تنوع طلب هموطن عزیزم
1395/10/7
طراحی قسمت جلو کپی از ds هستش(بیشتر با توجه به نوع چراغ ها) طراحی قسمت عقب کپی MG Gs .........ولی همینکه هر سری یه طراحی جدید روانه بازار میکنند ارزشمنده نه مثل ایرانخودرو و سایپا طراحی های 20 سال قبل رو غالب کنند
1395/10/7
لشه....با هندلینگ افتضاح.... بازم گول ظاهر رو میخورن مردم....با 60 تومن همون x33کم کار رو بگیرن که بهتره
1395/10/7
مردم انگار دارن فراموش میکنن که اولین و مهمترین رسالت یه ماشین چیه؟!
شما وقتی یه ماشین میخری ابندایی ترین و اولین انتظاری که ازش داری اینه که تورو از جایی به جای دیگه برسونه با کمترین دردسر و هزینه !!! یه ماشین هر چقدرم که آپشن داشته باشه ، هر چقدرم که بلند باشه وقتی تو جاده و سر بالایی شرمندت کنه به چه درد میخوره ؟!
به نظرم پول دادن پای همچین ماشینی خرید یه سری بزک دوزک و آپشن بی کیفیته ، نه قوای محرک که اصلی ترین بخش ماجراس !!!!
1395/10/7
چراغ های عقبش از رنوpkهم بدتره اصلا چینی ها به عقب زیاد اهمیت نمیدن ام وی ام 110از این بهتره یه چرخ x33همه این اشغالو می ارزه
1395/10/7
با تشکر از سایت خوب خودروبانک و ممنون از آقای فلاح

با اجازه دوستان من یه نظر در مورد ماشین چینی بدم . نظر شخصیه به کسی بر نخوره لطفاً

همین موارد کوچیک مثل عقربه های پشت آمپر تفاوت یک خودروساز درست و حسابی رو با این کمپانی ها که یه چیزایی شبیه به ماشین تولید میکنند رو نشون میده
یه کمپانی دست حسابی طراح عالی استخدام میکنه که با رعایت اصول ارگونومیک ودر نظر گرفتن شرایط راننده و .. طراحی کنه
ولی کمپانی چینی میاد به برادر زادش که دانشجوی معماریه میگه بیا یه عقربه خوشگل طراحی کن عمو ببینه! اونم یه پشت آمپر که از دید بعضیا شاید خوشگل باشه طراحی میکنه! بعدم با هم میشینند میگند وای چقدر جالب شد اینا به سمت هم حرکت میکنند و قرینه همدیگند! ولی وقتی یه راننده یا یه ماشین باز میشینه پشت فرمون حالش بهم میخوره!
یا اون یکی ماشین چینی که اگزوز واقعیش از یه جا زده بیرون و دریچه اگزوز دوبل دکوری از یه جا دیگه!
یا مثلا صندلی های جیلی که نگاشون میکنی میگی چه صندلی های باحالی بعد میشینی روشون یه مسافرت میری قطع نخاع میشی!
البته چین خیلی داره پیشرفت میکنه و از طراح های خوبم کمک میگیره ولی این نکات ریز چیز هاییه که به نظر نمیاد ولی همین ها تو هزینه تولید و قیمت تموم شده تاثیر داره و برای همین ایرادات جزئی و کلیه که ماشین های چینی ارزونتر در میان.
اما در مورد فروش خوب این ماشین ها باید بگم از وقتی خانم ها پاشون به خرید ماشین باز شد (در این تعداد امروزی) و شروع کردن در مورد ماشین های شوهراشون هم نظر بدند (مرد های ما هم که فقط برای جلب نظر خانم ها ماشین میخرند!) این جور ماشین های در ظاهر خوب ودر باطن مزخرف شدند گل بازار.

چون خانم ها فکر میکنند شاسی بلند بودن یعنی امنیت و لاکچری بودنن و .. پس بهترینه! اصلا با پرفورمنس و هندلینگ و .. هم که کاری ندارند! از خانم ها بپرسید ماکسیما و اوانته بهترند یا لیفان ایکس 60 یا حتی ایکس 50؟ مطمئن باشید لیفان رو انتخاب میکنند! خوب مردها هم که میخوان یه ماشینی بخرند که خانوم خوشش بیاد و در نتیجه بازار میشه پر از ماشین های در ظاهر زیبا و در باطن به درد نخور.
مثل زلم زیمبو و بدلیجات مورد علاقه خانم ها که خوشگلند ولی هیچ کاربردی ندارند! سلیقه زنونه دیگه!

قدیما که مرد ها تصمیم میگرفتند اگه پول نداشتند فقط به باطن اهمیت میدادند (مثل شورولت نوا). اگرم پول داشتند میرفتن سراغ ماشینی که هم ظاهر داشته باشه هم باطن! (مثل کادیلاک یا پونتیاک) الان معیار شده دی لایت خوشگل! سانروف! یه مدت دیگه ماشین میارند که شتاب صفر تا صدش 18 ساعته! سر اولین پیچ هم چپ میکنه! ولی بخاطر آپشن و شاسی بلند بودن میشه ماشین لاکچری! 200 تومنم قیمت میزارن فروش میره! چون میگن تویوتا آریون نه اپشن داره نه شاسی بلنده ولی این همه چی داره!! پس این بهتره و گرونترم باشه می ارزه!!!
خودروساز هم سلیقه بازارو نگاه میکنه دیگه! وقتی میبینه یه عروسک بزاره تو داشبورد بیشتر از رعایت اصول ارگونومی تو فروشش تاثیر داره خوب همین کارو میکنه! ارزونترم براش در میاد!
لطفاً ماشین هایی رو بخرید که پرفورمنس و شاسی و تعلیق و موتور و ترمز و تعادل و دوام بهتری دارند. اگرم چینی بود و این مواردش خوب بود بخرید. ما که با کشوری دشمنی نداریم. ولی فقط ظاهرو نگاه نکنید. اگه ظاهرش هم خوب بود که چه بهتر ولی اول این موارده که خیلی مهمه مهمه.
مرسی اه
;)
1395/10/23
tarahi va zibaii joze layanfake mashine mn b shakhse hazine tamirate 207 o midam chon nmitonam ghiafe sandro o tahamol konam na dokhtaram na zan daram k bara khonam mashin bgiram inghad yek janebe o tohin amiz nazar nade k masan kole salighe khanome eftezahe o faqat ma khobim hame mashine por shetab dost daran amma vaghti ba 60 70 hich mashine ba keyfiat o por shetabe sefri nmishe kharid hame miram soraghe chin k ensafan am bara niaze kheilia kafie
1395/10/24
سلام
بنده نگفتم زیبایی برای هیچ مردی مهم نیست
عرض کردم زیبایی نباید اولویت باشه! اون هم در مورد یک کالای مصرفی! ادم وقتی میخواد یک تابلو نقاشی بخره میتونه فقط به زیبایی اهمیت بده، یا وقتی یه ماشین کلکسیونی میخره هم همینطور. ولی برای یک کالای مصرفی اولویت با کارایی اون کالاست.
من وقتی میرم کفش بخرم اول چک میکنم ببینم پام توش راحته یا نه؟ حالا از بین کفش هایی که پام توش راحته زیباترینش رو انتخاب میکنم. ولی خانم ها اول میرند ببنند کدوم کفش قشنگ تره. ممکنه پاشنش 1.5 متر با قطر 0.5 میلیمتر باشه! پنجش هم انگشتشون رو بزنه و پشتش هم پاشنه پاشون رو زخم کنه! ولی باز هم میخرنش! چون زیبایی اولویتشونه و نه کارآیی. البته بازم نه همه ی زن ها. ولی اکثریت اینطوریه.
شما دختر نیستی و زن هم نداری ولی نظر خانم های اطرافت برات مهمه! جلب توجهشون برات مهمه. وگرنه اگه به خودت بود همون ساندرو رو به مثلا لیفان ایکس 50 ترجیح میدادی. من هم مشکلی با ماشین چینی ندارم. اگه مثل بسترن هم خوشگل باشه هم کیفیت قابل قبول داشته باشه دشمنی ندارم باهاش. ولی وقتی یه سری ماشین فقط و فقط بخاطر ظاهر و بزک شدن فروش میرند واقعا تاسف میخورم. چون طرز فکر مشتری به تولید آینده کمپانی ها جهت میده. مثلا کمپانی میبینه اگه بجای گیربکس سریع تر سانروف رو خوشگل تر کنه در فروش تاثیر بهتری خواهد داشت!
1395/10/7
طوری نوشته جذاب هر کی ندونه فکر می کنه رنو یا تویوتا رو تست کردند! بله طراحی اش خیلی زیباست ولی موتورش اندازه 206 قدرت داره!!! 1.5 لیتری 107 اسبی!!!
1395/10/8
من واقعا واسم سواله چرا بعضی از دوستان به موتور 1200 سی سی کپچر با توربو 120 اسب گیر نمیدن اون کم نیست؟ یاcs 35 با 1600 و 123اسب ؟اونا کم نیست برای وزنشون؟ اما این کمه؟ من نمیگم این خوبه فقط لطفا متعصبانه قضاوت نکنید. ما که پرشیا 1300 کیلویی لش رو با 105 اسب سوار میشیم میندازیم توو جاده جالوس حال میکنیم که واای چه بروه،!!! دیگه اینا بدتر ازاونا نیست. به جرات میگم ضعیف ترین ماشین چینی موجود در ایران از لحاظ موتوری از همه تولیدات وطنی بهتره! اینا تووی یه سورن توربو موندن. آخرشم توربوش خرد شد. دوست عزیزی که دنبال برندی شما همونی هستی که موبایلت آیفون 7 هستش اما چون ماشین نداری با اتوبوس و مینی بوس رفت و آمد میکنی!! لطفا گیر بیخود نده. ما هممون آرزوی داشتن همچین ماشینایی رو داریم.ادای آدمای متمول رو در نیار دوست عزیز!!!
1395/10/8
cs35 و کپچر موتورشون 20% از موتور x22 قویتر است البته نسل موتور استفاده شده هم خیلی بالا تر از x22 است چون از زنجیر تایم بجای تسمه تایم استفاده میکنن و خیلی چیزهای دیگه.
1395/10/15
اول اینکه گشتاور تولیدی کپچر خیلی بیشتره. دوم اینکه مصرفش خیلی کمتره سوم اینکه استحلاکش هم یک دهم اینه چهارم اینکه مهندسی فرانسه در حدیه که هیچ وقت مایوس نمیکنت و اینکه من ارزو جنس چینی ندارم و نخواهم داشت بعضی ادما برای یک قرونی شون حساب کتاب میکنن حالا کافر همه را به کیش خود پندارد
1395/10/8
مانیتورش انگار یه تبلت چینی چسبوندن وسط داشبورد. واقعا بی اصالتی رو این خودرو در ظاهرش داره فریاد میزنه ، وای به حال فنی
1395/10/9
عزیز دل اصالت یعنی چی؟ واقعا خودت اصالت رو چی تعبیر میکنی
شماهایی که هی اصالت اصالت میکنید . یکی ازتون بپرسه اصالت یعتی چی میتونید جواب بدید؟؟؟؟
1395/10/8
اصلا جالب نيست موتورش
1395/10/8
با سلام و خسته نباشید به عوامل خودرو بانک و کاربران عزیز: بنده چند روزی می باشد با این خودرو در فضای اینترنت اشنا شدم و اخبار پرحاشیه زیادی داره هم از لحاظ قیمت و کیفیت و طراحی .طراحی این خودرو بیشتر شبیه 315 h می باشد جلوی خودرو واقعا خوبه ولی عقب خودرو افتضاحه من خودم می خوام یه کراس اور چینی بخرم و منتظرم تا x22به صورت رسمی معرفی بشه و قیمت این خودرو مشخص بشه الان لیفان x50 رو با این مقایسه کنی لیفان فرمان برقی داره سیستم ترمز ABS.EBD.BAS داره و قیمت اتوماتش 55900 و قیمت دستی 48900 اگه قیمتش از این مدل بیشتر باشه ارزش خرید اصلا نداره و تو بازار هم قیمت خودرو های دست دوم چینی خیلی ناجوره امید وارم مدیران خودرو در قیمت گذاری این خودرو یکم منتقی تر عمل کنه که من مطمئین نیستم
1395/10/8
لیفان x50 وزنش از x22 کمتره پس موتورش بهتر جواب میده البته x50،گیربکسش cvt است که خیلی بهتره.
کیفیت ساخت شرکت کرمان موتور به مراتب بهتر از مدیران خودرو است.
البته جک s3 هم قراره سال دیگه تولید بشه، به اونم فک کن.اگر x22 اتومات قیمتی بیشتر از 60 داشته باشه،بهترین انتخاب cs35 خواهد بود.
1395/10/11
سلام دوستان...چنتا مطلب
۱. عزیزان یه لحظه برن و صفحه اسپورتیج رو یه نگاهی بندازن تا متوجه بشن که یا خودروبانک کلا مبلغ شرکت های کرمانی هستش و یا دشمن خونی کره ای ها!!!...الان عقب این ماشین بیشتر از حد انتظار زشته بعد خودروبانک میگه جذاب!!!
این ماشین که نه شتاب داره و نه هندلینگ و نه ظاهر خوب حداقل در عقب و نه اعتبار برند...چطور جذابه؟؟؟
۲.آپشن های این ماشین رو به جز سانروف و روکش چرم، به طور تمام و کمال "دنا"ی ایرانخودرو هم داره!!!...دیگه لطفا از آپشن هیچی نگین!
۳. طراحی داخل و خارج خودرو البته به غیر از نمای عقب نسبتا خوبه
ولی به نظر من cs35 قشنگتره.
در هر صورت این ماشین هرچقدر هم که بدردنخور باشه بازم ورودش به بازار بسته ی ما خوشاینده...
چون کم کم میتونه تنووووع رو در بازار ایجاد کنه...و تنوع یعنی
افزایش رقابت=متعادل ماندن قیمت ها و افزایش کیفیت برای برنده و غالب بودن و نیز داشتن حق انتخاب برای ملت ما که در بحث خودرو اکثرا بودجه ای زیر ۵۰م تومان دارند.
1395/10/11
من یه سوال خارج از بحث دارم....بعضی دوستان در مورد عوض کردن داشبورد ماشینای ایرانخودرو اونم بعد از ۵۰ سال (!!!!!!!) صحبت کرده بودن...حالا سوال من اینه؛
سال ۹۳ داشبورد پارس و ۴۰۵ و قبل از اون داشبورد سورن elx عوض شد...ایرانخودرو و همچنین خریداران این خودرو ها میگن: اسم داشبورد جدید پارس و سورن، داشبورد "سوناتایی" هستش!!
سوال: کسی میدونه که چرا به این داشبورد مزخرف میگن سوناتایی؟؟؟
والا من خودم سوناتا دارم...اصلا این داشبورد جدید پارس بیشتر شبیه داشبورد های قدیم ۴۰۵ هستش که در طراحی اون کوچکترین خلاقیتی به کار برده نشده!!!...اصلا چه ربطی به سوناتا داره؟؟؟؟
بعضیا هم که پارس زیر مدل ۹۳ دارن میگن ماشین ما فرمون سوناتایی داره!!!!!
...راستی دم مدیران خودرو گرم...
این روزا هر جا که میری یا حرف از بارلیه یا مدیران خودرو!!!!
تقریبا تمام تبلیغات تلویزیون شده پوشک "بارلی" و پشت بندش هم مدیران خودرو!!..توی سه تا مجموعه تلویزیونی که من نگاه میکنم، همه ماشینا مال مدیران خودرو!..‌.یا آریزو۵ لوکس (!!!!!!!!) و یا x33 با سقف مشکی و تودوزی زرشکی!
فقط مونده مدیران خودرو ماشینا شو یه جوری توی فیلم "معمای شاه" جا بده!!...تسهیلات هم که ماشاالله...
خودرو ۹۵ میلیونی رو با ۳۰م پیش پرداخت و تحویل ۳۰ روزه اقساط ۳ ساله میده دست مردم!
جدی اگه "آرین موتور . آسان موتور. اطلس خودرو. ایرتویا و..." ماشیناشونو با این شرایط میدادن تا الان همه مردم ایران ماشین وارداتی خریده بودن!!! این همه تبلیغ تلویزیونی و پول خرج کردن نمی خواست!!...ملت به جای این ماشین که معلوم نیست با چه هدفی ساخته شده، سوار میتسوبیشی asx میشدن!!
1395/10/11
ولا من تویوتا کارینای ۱۹۷۹خودم رو باهزار تاازاین چینی وایرانی آشغال ها عوض نمیکنم. خدایاآخه چراباما این کاررومیکنی مگه داشتن ماشین خوب گناهههههههههه
1395/10/12
والا من ماشین ایرانی و چینی ندارم که بخوام مثل بعضیا حمایت بی جا بکنم...ولی شما هم به ماشین ایرانیو چینی نگید آشغال
درسته توی کشور ما قیمت ها ۱۰ برابر قیمت اصلیه اما باز هم همه چیز نسبی هستش
یعنی هر چقدر پول بدی آش می خوری
اگه سمند با ۳۰ تومن آشغاله پس بنز s هم با ۹۰۰ تومن آشغاله!
پس...اینکه تویوتا و مزدا و هیوندای و کیا و بنز و ب ام و و ولوو مازراتی و پورش هم آشغالن باز از حرف شما استنباط میشه عزیزم!!
البته فقط توی ایران...چون به اندازه ای که پول میدی سوار ماشین خوبی نمیشی...همیشه همینه!! و این مسئله فک نکنم ربطی به خدا و گناهکاری ما داشته باشه!
به هر حال یه ضرب المثلی هست که میگه؛
خودم کردم که لعنت بر خودم باد!!
یادمون باشه که
دولت کره جنوبی هیچ وقت از هیوندای و کیا حمایت نکرد ولی این دو امروز به اینجا رسیدن!
دولت ما به اسم حمایت از تولید داخلی کاری کرد که هم پول گزافی توی جیب خودش گذاشت و هم با مردم ما کاری کرد که امروز مشکاتشون رو از چشم بارگاه الهی میبینن نه سیاست های خودی!!
1395/10/13
بزودی باید قبول کنیم که خودروهای وطنی باید جاشون رو بدن به خودروهای چینی . الحق والانصاف من ام وی ام 110 سه ساله دارم و‌کم‌مصرف و بدون هیچ خرجی و فقط اب و روغن ریختم داخلش . همین آقایونی که منفی گرا هستن و دید خوبی نسبت به ماشینهای چینی ندارند باور کنین همین افراد تو صف و‌نوبت پیش فروش همین ماشین هستن و اومدن اینجا تحقیق کنن . حکایت همون کمپین نخریدن خودرو داخلی بود که با یه ترفند کلاه برداری همشون صف بستن به خرید اتومبیل توی نمایندگیها . موفق باشید اقساطی های خودروی وطنی .
1395/10/14
خدای بزرگ گناه ما چی بود گیر کردیم وسط یک ملت بیسواد که فقط حرف از روی بخار معده میزنن.اون اساتیدی که حرف گزاف میزنین راجع به ماشین چینی.اولا من ماشین چینی ندارم .اما یه زحمت بکشین در یوتیوب چندتا فیلم از تکنولوژی ساخت تست ها و...ماشینهای چینی ببینید بعد حرف بیخود بزنید.کل کشور ایران دست به دست بدن با این همه ادعای مردمانش که فقط بلدن دهن بجنبانند نمیتونن داشبورد بی وای دی تانگ رو بسازن.کوووورین واقعا یا کرییید یا سواد مطالعه ندارین؟یا قوه درک و تحلیل ندارین؟این همه پیشرفت نمیبینین؟شرکتی مثل هوندا احمق هست شریک تجاری خودرو ساز چینی میشه؟و ده ها نمونه اینچونین؟همینه که درجا میزنیم.نقدو بررسی ماشینهای چینی رو در روسیه و کشورهای دیگه رو ببینید چطور برخورد میکنن؟واقعا هنوز نفهمیدین و نمیفهمین که چین صاحب چه علم و صنعتی هست؟شیاومی .لنوو.هواوی ...میدوونید اینا چی هستن ؟جایگاهشون در جهان چیه؟آیا اپل و اینتل و انویدیا در صنعت کامپوتر جهان میدونین کی و چی هستن؟محصولاتشون کجا تولید میشه؟و این یعنی اون تکنولوژی وارد به اون کشور میشه.آیا واقعا میفهمین این چیزارو؟من دارم ما فوق خلاصه در حد تیتر صحبت میکنم کاش اینجا امکان گذاشتن پیام صوتی بود.ماشاالله که خود این سایت هم که یه تحلیل اینچنینی نمیکنه .ببینید مهندسان بزرگ کره خاکی و ای اندیشمندانه همه دورانها .الان من نگفتم که چین بهترینه نهههههههههه اصلا...فقط میگم این ماشین های چینی رو که میبینی دهنتو ببند چون کشورت هر سال یه پراید رو هم که تولید میکنه فقط ازش آب میره و کیفیتش به منفی صفر میل میکنه و و و و و و و و اما چین و مردم چین و خودرو ساز چینی ببین در همین ده سال اخیر از چی به چی رسیده.ای مردم یعنی واقا نمیفهمین این خاطره که از محصولات چینی بعضا هممون داریم و مثلا بی کیفیت بودن اصلا ربط به چین نداره و کاملا مربوط به تاجر و وارد کننده حلال خور متدین و با شرف اییییررراااانی هست که میره بنجل و آشغالشو میخره میاره...واقعا نفهمیدین اینو؟بله اینکه همه کشورها جنس بد بی کیفیت دارن ولو آلمان و آمریکا هم باشن شکی نیست.اما برادرم و خواهرم اینو بفهم درک کن باور کن که وقتی کل صنعت خودرو سازیه کشورت جمع بشن یه لیفان 820 یا جک اس5 نمیتونن بسازن و اگر به فرض محال بسازن 98سال طول میکشه و قیمتش میشه 340میلیون تومن..پس فقط حسرت بخور ...آه سرد حسرت بکش و احساس خجالت کن که تو پراید میسازی و چین بی وای دی تانگ و تنها حرفی که نباید بزنی اینه که ........واقعا یادتون نیست همین دنا چند سال طول کشید ؟از چه تعاریفی به چی رسید؟از چه قیمتی به چی رسید؟وقتی صنعتت اینه میای به چین که میلیونها برابر از صنعتت جلو تره این حرفارو میزنی؟کی میخواهیم تغییر کنیم ؟جای اینکه این دهن رو باز کنیم و فقط حرف بی پایه بی اساس بی خردانه بی فکر بزنیم. بابا بسه دیگه واسه یکبار هم که شده باور کنیم جز ایراد گرفتن و حرف اضافه زدن کاری بلد نیستیم .من مرده شماها زنده ده سال دیگه همین چین حرف اول رو در هر زمینه در کره خاکی خواهد زد.بماند که همین الن ابر قدرت کره خاکی هست.ای کاش ما یک میلیونیومه این همه حرف و ادعا و نظر دادن عمل میکردیم.ای کاش ای کاش ای کاش
1395/10/15
فهمت بیشتر از تولیدات تقلبی و کپی کاری چینی نیست که اینقدر سنگشو به سینه می زنی... (حماقت تا کجا و قیاس های احمقانه تا کجا!!) .. همین ملت بی سواد که بهشون بستی! .... باید رنج ببرند که امثال توی نادان و ظاهر بین... رو بین خودشون باید تحمل کنند.
1395/10/15
حرف حساب جواب نداره
ملت یه جوری میگن چینی و سرشون رو زیر برف می کنن که انگار در خواب سیصد ساله هستن !!!
عزیز من چین ابرقدرت جهانه ، صنعت و اقتدار چین دهن همه رو از تعجب وا گذاشته ، از ساخت بلندترین پل شیشه ای گرفته تا انواع وسایل اینترتایمنت مثل tv و pc و ....
دیگه با تولید بی وای دی تانگ کل اروپا و آمریکا و کره و ژاپن باید به احترام چین کلاه از سر بردارند . ماشینی با 540 اسب بخار که در صد کیلومتر فقط دو لیتر بنزین میسوزونه !! اونم با ظاهر و طراحی زیبا و بی نظیرش .
خدا رو شکر که دوباره دانش و پیشرفت به شرق جهان برگشت ، خدا کنه ما هم این میون به خودمون بیایم .
1395/10/15
البته من بقیه کامت هارو نخوندم ببینم کسی آیا گفته ایران برتر از چینه که این هارو در خطاب به اون نوشتید یا نه
اما اگه منظورتون کلیه باید بگم که این حقایق که ماشین های چینی طول عمر پایینی دارند و اصل سودشون در فروش قطعاته تا خود اتومبیل و تو خیلی از کشورهای صنعتی حق عرضه ندارند مستنداتی نیستند که بتونیم با این برهان که چون ما پراید میسازیم کتمانش کنیم.
مورد دیگه اینکه چون چین هواوی میسازه دلیل نمیشه ماشین هاشم خوب باشند همونطور که چون فرش و قالی ما شماره یک جهانه دلیل نمیشه که تو پوشاک هم حرف اول رو بزنیم
یک مورد دیگه اینکه اگر چین در آینده به یکی از قدرت های برتر خودروسازی جهان تبدیل بشه (که قطعا هم میشه ) ربطی نداره که ما امروز از محصولاتش تعریف کنیم. انگار امپراتوری روم و ایران میرفتند با سرخ پوست های امریکا سند همکاری نظامی امضا میکردند چونکه قرار بوده امریکا هزار سال بعد ابر قدرت جهان بشه! خوب هر وقت چین به اینجا رسید میریم ازش میخریم. همونطور که وقتی کره ای ها خوب شدند رفتیم خریدیم.
من فکر میکنم مردم ما کلا باید از این بزک دوزک ها فکرشون رو رها کنند. تو اروپا طرف میره بنز میخره با دنده دستی و بدون سانروف! اینجا بنز بدون سانروف و دنده ای بیارند بزارند بقل لیفان اتوماتیک سانروف دار با یک قیمت مردم میرند ام وی ام میخرند
البته بازم میگم نمیدونم شما در پاسخ به چه کامنتی این رو نوشتید و اگه کسی گفته کار ما ایرانی ها برتر از چینی هاست بحث فرق میکنه .در هر صورت من حرف هامو خیلی کلی گفتم .راستی عبارات کورید کرید بی سوادید و درک ندارید و بخار معده و ملت بیسواد و... هم خطاب به هر کسی که بوده در شان این سایت و مردم ما نیست. لطفا قبل از نوشتن کامنت یک لیوان آب خنک بخورید. نفس عمیق بکشید. بعد تایپ کنید.
1395/11/10
حرف دل مارا زدیدمن با تمام نوشته شما موافق هستم مردم ما بدون مطاله و تحقیق درموردهر چیز صرفا شنیدهای دیگران را باز گو میکنند یک زمانی که سوار ماشینهای امریکایی واروپایی می شدند هر که اسم ماشین ژاپنی یا کره ای را میآورد همه مخالف بودند حالا هم همینطور
1395/11/18
اولا تعریف بیخود از چین نکن. درسته پیشرفت داره میکنه و در آینده هم به جاهای نسبتا بالا میرسه اما دلیلی نداره کشور ما تابع این کشور باشه. هوندا اگه با چین داره همکاری میکنه فقط و فقط بخاطر پوله، چون حسابی میتونه بفروشه، وگرنه مدیر عامل هوندا کشور چین و خودرسازیشو بز هم حساب نمیکنه. همونطور که مدیر لکسوس گفت ما بهیچ وجه با چین همکاری نمی کنیم چون از نظر ما کیفیت خودرهای ما را خدشه دار میکنه. اینو چطور میتونی پاسخ بدی؟؟
در نهایت بجای چین چین کردن، باید ایران با خودروسازی مثه رنو قراداد همکاری ببنده یا با فولکس و قشنگ محصولاتی را تولید کنه. ما نیاز نداریم به 20 نوع خودروی چینی بلکه اگه کل کشور ایران 10 نوع ماشین باشه مثه فولکس گلف، رنو مگان و مثلا در دسته شاسی ها و کراسها کافیه. من در کل امیدوارم کشور با سیاست درست، محصولات خوبی وارد کنه و تولید کنه. و البته من ناراحتیم از ملت ایران و حتی برادرهامه که اوضاع خوبی ندارن و باید این محصولات آشغال را سوار شد وگرنه بنده و خانمم پزشک هستیم و اوضامون خوبه اما بیش از 200تومن علاقه ای به هزینه روی ماشین نداریم.
1395/11/18
اپل و بنز سریcدر چین تولید میشه.
1395/10/15
دوستان مهم چینی بودن ماشین نیست مهم اینه که همین ماشین ها هم با قیمت معقولانه عرضه نمی شه و مردمی که پول ندارن باید برن پراید و ماشین های بی کیفیت سوار بشن
1395/10/15
من اگر این مقدار پول رو داشتم و تنها انتخابم تو ماشین x22 بود ترجیح میدادم برم یک اسب بخرم چرا که هم ایمن تره هم قوی تره هم عمرش بیشتره تازه تو همون روستا میتونی باهاش دل دخترا رو هم ببری. جالبه بدونید تو خود چین مردم دوچرخه سوار میشن ازینا نمیخرن.
1395/10/16
سلام به همه دوستان ابتدا تشکر میکنم که مطلب بنده را خوندین و در ادامه نقد کردین مثبت و منفی...اما ذکر چند نکته رو ضروری دیدم..اول اینکه مطلب من خطاب به کامنت خاص یا شخص خاصی نبود....مطلبی بود کلی خطاب به کسانی که اساسا بی هیچ دانشی و صرفا بر اساس یکی از عادات زشت ما ایرانی ها ( بعضی هارو عرض میکنم که متاسفانه کم هم نیستند) فقط عادت دارن که همینجور بی دانش مطالعه و شناخت وضع حال امروز دنیا به لحاظ علم و تکنولوژی فقط خیلی راحت تایپ کنند ععععع چینیه؟ بی کیفیته..عععععع کپی فلان ماشینه وووووو اساسا اینجور حرف زدن که از یه تفکر میاد و اینجا جای بحثش نیست .و دقیقا همین موضوع وضع امروز مارو ایجاد کرده.یعنی فقط نظر دادن از اون مدلی که که میگن اگر طرف حرف نزنه فکر میکنه مردم میگن لال هست.. شما در یوتیوب برین کشورهای دیگه از جمله روسیه که از نظر تنوع ماشین آزادانه همه چیز وارد کشورشون میشه و سوای این خودشون خاصه روسیه لازم به ذکر نیست که صاحب چه دانش و تکنولوژی در زمینه های خاص هستن .حتی اگر سرچ کنید بعضی نمونه ها که وارد آمریکا هم شده فیلم تستشون هست...حالا بحث بنده اینه که اونا نقد فنی و علمی میکنن و اساسا این موضوع خیلی خیلی خیلی خیلی ساده و پیش پا افتادرو میدونن که هر چیز با خودش و مشابه خودش سنجیده و نقد میشه.این دوستان جوری صحبت از این میکنن که کیفیت نداره ایمنی نداره که فکر میکنن تمام تولیدات ماشین در اروپا و امریکا یا ژاپن 89ستاره ایمنی داره..ارجاعتون میدم به این مورد که برید تست تصادف نیسان مورانو جدید رو ببینید در یوتیوب که 0 ستاره ایمنی گرفته و ماشین له میشه در تست...و نکته اساسی تر اینجاست من اصلا از محصولات چینی دفاع نمیکنم به این معنی که این حرفارو در مدح ماشین چینی نمیزنم صد در صد ماشین های چینی هم ایراداتی دارن.اصلا بحث بنده یک نقد اجتماعی به نحوه حرف زدن و تفکر دوستانه...در کنار این موضوع بحثم اینه که باید پذیرفت که چین چنان مصمم و با برنامه و با رشت حیرت آوری داره در زمینه خودرو جلو میره که باید اتفاقا حرف ما این باشه که آفرین و بارک الله بهشون و بگیم ما هم باید اینجور بشیم و ای کاش یه کارخونه خودروسازیه ما هم یک صدم اونا تعهد داشتن علم داشتن و پشتکار داشتن و وجدان داشتن.....واقعا نمیدونم میتونم مطلبو منتقل کنم یا نه.راستش تایپ کردن به شدت عذاب آوره برام و کند هستم.(البته با حروف فارسی) ..در کل میخوام بگم انسان باید یه نگاه به خودش و جایگاهش کنه میزان رشد و پیشرفت خودشو ببینه و بعد همینطور دهان بجنبانه که چنینه چنانه.شما یک لیفان 620 رو با یک پژو پارس به عنوان دو ماشین که در یک دسته هستن هم تقریبا قیمتی هم از جنبه های دیگه.با این تفاوت که آپشنهای لیفان 620 بیشتره.این مورد رو بنده با چشمام در یک پروسه 2ساله روزانه باهاش سروکار داشتم و لحظه لحظه حس کردم در زمستان 93 من پژو پارس به اصطلاح داشبورد جدید صفرکیلومتر گرفتم 39تومن دوگانه سوز. و دوست بسیار نزدیکم که هر روز تقریبا میدیدمش لیفان 620 صفر 43تومن....الان 2سا گذشته من فقط روغن عوض کردم ایشونم انصافا فقط روغن فیلتر و همین چیزا جفتمون یعنی هیچ مشکلی نداشتیم .ایشون 60تا راه رفته من 32تا راه رفتم.حالا اصل ماجرا..لیفان620 به صورت پیش فرض دزدگیر داشت و پاور که بنده نصب کردم ..دی لایت داشت که پژو نداشت همینطور سانروف.مانیتور و جی پی اس داشت و من نصب کردم.روکش صندلیش چرم بود من روکش گرفتم.اون رینگ 15 داشت من رینگ فولادی14 که کلی پول دادم لاستیک 15 و همون رینگ 15 که زیر پارس ال ایکس هست رو انداختم....یعنی رینگ اسپرت عجیب نه ها .همون رینگ استاندارد خودش.بماند که میدوونید حتی دکمه لای درب های عقب پارس نیست و وقت نصب دزدگیر اونارم خودمون باید بزبریم که در عقب باز بشه هم دزدگیر صدا بده.ماشاالله روی ecu در کاپوت یک کیسه کشیدن بنده با کلی هزینه خریدم و نصب کردم..اینارو گفتم که به اینجا برسم که ایشون 43تومن پول داد سوار ماشین شد راحت .من نهایتا ماشینم 43/5 درومد تازه یک هفته هم دنبال اینا که توضیح دادم نصب شد.توجه کنید که یعنی 1هفته دویدم تازه 500 هم ماشین گرونتر شده از لیفان620 هنوزم دی لایت و سانروف و اتولایت نداره...!!!!!!! حالا این همه گفتم نیاید بگین خب اونو میخریدی یا اینکه آپشن مهم نیست یا هست..نه عزیزان اصلا زحمت نکشین نه دنبال اون آپشن ها هستم نه اصلا حرفم ایناست.اینارو گفتم که داستان از اول دستتون باشه و اما حالا اصل ماجرا.راستی اینم بگم که لیفان 620 4چرخ دیسک هست و پارس 1800 چرخ عقبش کاسه ای هست.پس متوجه شدین که با چه چیزهایی کمتر تازه 1هفته هم از این مغازه به اون مغازه رفتم و 500 هم بیشتر پول دادم.....اما مسله اصلی اینه اطاق اون ماشین یعنی لیفان روی دست اندازا عین توپ میپره و واقعا بی صداست اما پژو همه وجود داشبورد پلاستیکیش و در ها صدا میده..صندلی های لیفان سفت محکم هنوز خودشو حفظ کرده ماله من نشیمنگاه راننده پرس شده.تازه تکیه گاه صندلی لیفان بلند تره ماله پزو که دیدین تا وسط کمر هست.از تفاوت کیفیت صدای بلندگو هم که چیزی نگم بهتره.(دقت کنید نگفتم لیفان صدای هارمن کاردون میده به نصبت همدیگه دارم میسنجم) فرمونش نرمتره.ترمزش به شکله فاحشی بهتره.مصرف بنزینش کمتره..نور مه شکن جلو و خود چراغ جلوش خیلییی بهتره.فقط فقط فقط فقط فقط خدا قسمت کنه سرمای کولر پژو بهتر از لیفان هست..اونایی که باید بفهمن اونچه که هدف بنده بود از نوشتن این متن خواهند فهمید..جالب اینجاست کاستی های ماشین بنده خیلی هاش با کمی وجدان حل میشد که متاسفانه اون چینی داره.آبا گذاشتن دکمه لای درهای عقب تکنولوژی میخواد یا وجدان و شرف؟گذاشتنه یه قاب دوره ecu به جایه کیسه جز شرف و انسانیت چیزی میخواد؟اینم بگم بنده و دوستم چون مهر شهر کرج زنگی میکنیم و در هفته چند روز باید بیایم تهران برای کارمون و بحث ترافیک"چاله چوله"تصادف احتمالی و غیره هست جفتمون این ماشینهارو به عنوان دمه دستی و ماشین دوم گرفتیم و به عینه این تفاوتها رو دیدیم.بازم عرض میکنم صحبتم سر آپشن نیست چون میشه بزیهاشو خرید نصب کرد و.......دیدین حتی گفتم انصافا از نظر فنی ایرادی نداشتیم فقط روغن شمع .فیلتر.دیسک صفحه.لنت و این مصرفی ها.اما همه حرفم اینه که در 2ماشین هم سطح از همه نظر اونچه که خود نمایی میکنه شرف وجدان تعهد کاری هست که کیفیت یک ماشینو ده برابر اون یکی کرده.همه این قصه که گفتم ربطش به همون نقد فرهنگی و اجتماعی هست...و بازم میگم اونی که جز همون گروه هست صدها ایراد از همین مطلب بنده بازم میگیره و اونی که قراره منظور و مقصود بندرو بگیره حتما میگیره.حالا اصلا لیفان نه ب ام و یا فورد....چین نه موزامبیک یا آلاسکا.....اصلا بحث چیز دیگست.سریع تا یه ماشین میبینه اووو اینجاش که کپی از فلان ماشینه....اووو بازم چینی بازم بی کیفیت....نتیجه اینجور حرف زدن میشه ملتی که کیسه میکشه رو ecu....میشه دنا بر قله زیباییها....بابا ول کن کمپانی مرسدس بنز واسه s500 همچین حرفی با این اعتماد به نفس نمیگه که تو میگی راه تورا میخواند.....عزیزای من برادرا یه چیز میگم عمرا خیلی هاتون بدونید و برید تحقیق کنید..میدونید که ماشین پیکان از انگلیس اومد ایران و اونا فرموناشون سمت راست هست.وقتی فرمون سمت راسته برف پاک کن از چپ به راست میزنه درست؟و وقتی فرمون سمته چپ هست مثل ایران برف پاک کن از راست به چپ میزنه.درست؟حالا ایران از سال 1340 تا 1370 پیکان تولید کرد بعد از 30 سال فهمید این جهت برف پاک کن رو عوض کنه..این بار یه پیکان 48 یا 60 یا ..دیدین دقت کنید....عزیزم بعد تو ماشین چینی مسخره میکنی؟ عزیزم توکه جایه mvm x22 میخوای بری اسب بخار بخری مشکلی نیست برو فقط نفسم قشنگم اسب بخار واحد اندازه گیری میزان و مشخص کننده و یک مفهوم هست نه یک چیز که تو بخای بخریش...بازم واسه باره هزارم میگم هدفم دفاع از ماشین چینی آمریکایی یا مریخی نیست عرض کردم نقد به اون فرهنگه حرف بیخود و بی پشتوانه و همینجور یه چیز پروندنه.وگرنه همه میدونن اونی که این حرفارو میزنه کیا هستن چند ساله هستن اصلا ماشین دارن یا داشتن یا یا یا یا یا.... یاد بگیریم حرف بزنیم نه هرف...یا علی
1395/10/17
دوستان من متن هر دو مطلب طرفدار ماشین چینی و بر عکس رو خوندم. اولا این موضوع رو در نظر بگیریم که داشتن آپشن مزیت می باشد ولی عمر و دوام و کیفیت اصلی ترین مزیت و امتیازه برای تومبیل. اینکه ماشین های ایرانی کیفیت ندارن البته در مدل های جدیدتر فقط و فقط بخاطر قطعات نصب شده همون کشور مثلا از نظر بعضی ها پیشرفته چینه! . کشوری که طی 10 سال بعضی ها فکر می کنند شق القمر کرده و حالا مثل موشک داره پیشرفته می شه ! متوجه این مطلب نیستند که این پیشرفت پفکی وابسته به تکنولوژی غربی شو کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی هست. اینکه هر قسمت ماشیناشون رو یکی از این کمپانی ها براشون طراحی و تحت لیسانس می گیرند یک واقعیته که ما کمتر بهش توجه می م می کنیم. مثالا اکثر موتورهای ماشین های چینی تحت لیسانس میتسوبیشی طراحی می شه. و طراحی هم با برند های ایتالیایی!. موضوع اینجاست که خود چین صاحب تکنولوژی بومی خودش نیست. چرا که راهی که دیگران در طی سالیان دراز رفتن رو نمی شه در مدت کوتاه 10 ساله رفت. به لطف پول فراوان و خرید این تکنولوژی ها ست که داره پیشرفت پفکی می کنه و چون درهای واردات برای ما محدوده در نتیجه قضاوت هم برامون در حد همین واردات چینی محدود می شه. اگر ایران خودرو با همان قطعات فرانسوی پژو مثلا ماشینی که کمتر آپشن داره رو ولی با کیفت تر بده آیا کسی در خرید اون شک داره؟ (البته با قیمت پایین تر از ماشین چینی) . ضمنا بهترین نظر در مورد ماشین های چینی که بعد از مدت کوتاهی دچار افت کیفیت می شه رو همون کسانی می تونند بیان کنند که دچار این مصیبت های ماشین های چینی شدن! چه از نظر پشتیبانی و کمبود تعمیر کار و چه از نظر کمیاب بودن قطعات و قیمت سرسام آور قطعات! . (تقلب و کپی کاری سیاست تولیدات چینی)
1395/10/29
باسلام
انشاتونو خوندم یه کمی به موضوع بیش از حد متعارفش پرداخته بودیدx22 خوب است دوست داشتین بخرید تا شما هم تجربه کنید و ما رو از تجارب خودتون اگاه کنیدوالسلام
1395/11/23
هزاران لایک مرد فهیم
1395/10/24
کسی ک پول داره المانی میخره بعدش ژاپنی میخره بعدش کره دسته ی سوم چهار دسته میشنه ک رو صورت همشون نقاب یا کسیه ک چینی میخره و به زور میخواد بگه ماشین من حتی از المانم بهتره ک خریت محض چون میخواد خودشه با چشای بسته بکشه بالا در صورتی ک ادما با پول نمیرند بالا اولش عقل و شعوره ک تو دوستای خودم ادمای احمق پولدار زیاد میبینم منتهی ملت ادما را با پولشون میسنجند دسته ی دوم پول ماشین چینیو ندارند و به زور میخواند بگند چین بیخود دسته ی سوم جفتشو امتحان کردند و ی حرف میزنند دسته ی چهارم هیچ کودومو ندارند و الکی خودشونو میندازند تو بحث ن چینی داره ن ایرانی خداییش هممون به خاطره سیاستای دولت تو خودرو داریم اذیت میشیم دیگ باهم اینکارو نکنید خود مردم تا نخواند هیچی تغییر نمیکنه الکی با ی مشت چیز بیخود سر خودتون و گرم کردید جای این حرفا ی کاری کنید پراید چینی سوار شه چینه کره ای این حرفا به هیج جا نمیرسه تا حالا رسیده ؟؟؟هر کی هر چی داره به زار خوش باشه دادا چینی داره خوشت باشه باش شاد باشی ایرانی داری چرخش برات بچرخه کره ای داری ایشالله بیشترش المانی داری برات بمونه چرا همو اذیت میکنید تو هر زمینه ای جای کنار هم بودن افتادیم به جون هم اب و هوا دست خودمون نیست هوای همو ک میتونیم داشته باشیم.
1395/10/25
همچنان چین لگن هاشو داره از طریق MVM میکنه تو پاچه ایران !! و ایرانی !! این چیه مثلا ؟! خدا لعنت کنه اونی که استان کراس اورهای شهری رو علم کرد !
1395/12/14
این چرت و پرت ها چیه مگی من خریدم الان یکساله اشکالی ام نداره
نمیتونی بخری بهونه نیار
1395/10/26
با سلام | کمپانی چری سعی کرده تا با توجه به بهای پرداختی مشتری ، امکانات مناسبی رو در اتومبیل فوق ذکر لحاظ بکنه اما روی دیگر قضیه ، بحث قیمت گذاری این اتومبیل ها در کشورمان هست که با هیچ منطقی قابل قیاس و قبول نیست . با توجه به بهای پرداختی بابت این اتومبیل،نگارنده توقع دریافت به همان میزان کیفیت را دارم .
- قبلا با همین میزان پول می توانستیم خودروی کوپه ی جنسیس یا سدان بنز کلاس E سوار بشیم ، حالا اما قضیه به لطف بعضی ها ! تغییر کرده ، عطش پول چه ها که نمی کند .
- حساب کنید اگر قیمت این اتومبیل 20 میلیون تومان بود ، آیا ارزنده بود ؟
1395/10/26
سلام
مناکثر کامنت های شما رو خوندم خیلی ها موافق هستند با چینی و بعضی ها مخالف .. من هم مخالف هستم اما با کالای بی کیفت فقط مخالف هستم اونم هم یک کالای پیچیده مثل خودرو که تا ده سال بعد شما درگیر قطعاتش هستید پس چه بهتر که با کیفیت باشه اما وقتی که همین کالای پیچیده بی کیفیت باشه بلای جون ما میشه.. در اصل داریم سرمایه و پول رو هدر میدیم و دور میریزیم .. متاسفانه سطح دانش مردم ما در این زمینه پایینه و کیفیت رو نمیدونند اما امیدوارم روزی به کیفیت بها بدند .. و موضوع مهم دیگه امنیته دوستان من لطفا خواهشا قبل از خرید هر خودرویی برید تست های تصادف اون خودرو رو ببینید و نه تست های چین انکاپ .. فقط یورو انکاپ و سازمان امنیت امریکا معتبر هستند و فقط تست 20 ذرصد سخت رو ببینید.. اگر امن بود و ماشین با کیفیت بود ماشین مبارکتون باشه .. چون حادثه یکبار اتفاق میوفته .. البته یک عده سود جو در راساجازه نمیدند ک قیمت ها عادلانه باشه و مردم انتخاب های خوبی داشته باشند .. بهر حال لطفا آپشن براتون مهم نباشه دوام موتور و هندلینگ و اعتبار برند و ایمنی مهم هستند .. این ها رو بعنوان یک طراح خودرو از دانشگاه میلان براتون گفتم .. امیدوارم روزی توی ایران خودروهای امن تری رو ببینیم !!
1395/11/1
این خودروهای چینی سعی دارن هر روز بهتر و با ظاهری قشنگتر عرضه بشن اون وقت ماها بعد از 11 سال پژو 206 اس دی فقط اسمشو عوض کردیم و گذاشتیم 207 اس دی
1395/11/1
من ديروز تَو نمايندگي سعادت اباد ديدم اين خودرو رو،از نظر من قيافه جذابي داشت و حس خوبي رو پشت فرمونش منتقل ميكرد،دنده دستيش حس جالبي رو داره،در هر صورت با توجه به قيمت ٥٦ تؤمنّي دنده دستي فروش خوبي رو فكر ميكنم بتونه تجربه كنه
1395/11/4
دوستانه عزیزی که همش میگین آشغاله آشغاله
شما نخر عزیزه من نخر
چرا حرص میزنی فشارت میره بالا خدایی نکرده سکته میکنی
1395/11/9
حیف پول که با زحمت در می آرید و قدرشو نمی دونید می ریزید تو حلقوم حقه بازهای چینی! بعدش هم مصداق این ضرب المثل : قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید! برید از کسانی که ماشین چینی خریدن و به این مصیبت گرفتار شدند تحقیق کنید.
1395/12/20
دقیقا همینه، قابل توجه عزیزان بنده خودم داخلی میخریدم و آخرین خریدم دنا بود که متاسفانه از کارخونه چپی از آب درومد رفتم یه لیفان x50 خریدم خیلی هم عالیه و از روز تحویل تا الان تکون نخورده، دنای اسبق برای مشکلات برقی بیچاره کرده بود منو
چینی تنها اشکالش بازار دست دوم هست که اونم دلیلش باور غلط مردم عزیزمونه
1395/11/14
سلام....یه سوال؟؟؟آقایون من 60 دارم,میشه اگه زحمت نیست بهم بگید اگه نخوام چینی بخرم پس باهاش چی بخرم که به نفع ام باشه(ب جزء 206 - پرشیا -سمند...)
ممنون از همگی
1395/11/17
با سلام.من واقعا در عجب این قیمت گذاری هستم.من خودم مگان دارم و راضی هستم.الان 4 سال هست دارمش.اگر واقعا کسی 65 ملیون پول داره و مگان یا هرماشین دیگه در همین حد رو ول کنه این هارو بخره کار درستی نکرده.
الان فرق این ماشین با چری 315 h چی هستش که اینقدر اختلاف قیمت دارند.
به شخصه حوصله تعمیر گاه و نمایندگی رفتن رو ندارم.
یه چیزی هم بگم :اکه گاری هم درست ازش اسفاده بشه به این زودی ها به خرج نمی افته.شاید این ماشین چینی ها هم اگر درست باهاشون رفتار بشه زود به خرج نیفتند و اذیت نکنند.ولی واقعا 66 میلیون این خودرو ارزش نداره.
یه مگان دست دوم تمیز ویا سراتو 2009 و خیلی خودرو دیگه توی این قیمت ها دست دوم میشه پیدا کرد.
اگر هم قصد خرید اقساطی هست که داستان فرق میکنه.
ولی بلاخره قسط این خودورهم تموم میشه وشاید شما قصد تعویضشو داشته باشی.از دلت میاد چقدر ضرر بدی؟
بد نیست بجای یه متر اونورتر یه صد متر اونرتر رو هم ببینی.پول سخت بدست میاد اونهم این روزها.
خریداران این مدل ماشین ها فکر نکنم مولتی میلیاردر باشند.یه چیزی مثل بقیه مردم عادی هستند که با زحمت پول بدست میارن.
در ضمن فکر نکنید خودرو قسطی یعنی مجانی!
تا قرون اخرشو وقتی پس دادی میفهمی 66 میلیون شاید هم بیشتربا سود اقساطش) بابت این ماشین پول دادی.
در کل بعضی وقت ها مغز هر کاری کنه حریف دل ادم نمیشه که مستقیم وصل هستش به چشم ادم.
ببخشید پر حرفی کردم.
1395/12/15
تو یکبار سوار شو بعد ایراد بگیر
1395/11/18
راستی دقت کردین طرح رینگ های x22 مثل لوگو خودروبانک هست. از خودروبانک کپی کرده :))))))))
1395/11/21
تمام لوازممون چینی هست گوشی اپل یا نوتسامسونگ دستتون تلویزیون ال جی یا سامسونگ خونتون کولر وو
تزیینات تو خونتون هنه چینی انشالله چند سال دیگه زن چینی بدون مهریه هم گیرتون میاد گیر شما ملت بیسواد با ماشی چینی چیه به امید خدا این هم بزودی حل میشه زمانیکه ما یک استانی از چین هستیم که نقشمون مصرف نه تولید وضع بهتر از این نیست
1395/11/22
دوستان من خودم ۱۵ ساله تو ایران خودرو کار می کنم و از سال ۸۳ پژو ۲۰۶ و بعد ال ۹۰ و بعد سمند داشتم ولی الان ۴ ساله دارم ماشین چینی سوار میشم چون واقعا دارم می بینم این ماشین های وطنی با چه شرایطی و با چه استاندارد هایی دارهدتولید میشه و چه خیانتی به شما عزیزان داره صورت می گیره من منظورم حمایت از ماشین چینی و تخریب خودرو وطنی نیست . من اگه پولم می رسید ماشین کره ای یا اروپایی می گرفتم اما با همین مقدار پول می رم ماشین چینی می گیرم که حداقل هم استاندارد تره هم تکنولوژی روزه داره و هم کم هزینه تره .شما اگه لحن و مسخره کردن مهندس های اروپایی و چینی و کره ایو که از خطوط تولید ما بازدید می کنن می دیدید می فهمیدین من چی میگم چون داریم ماشینیرو کپی می کنیم که ۳۰ سال پیش تو کشور های اونا از رده خارج شده یه شرکتی مثل چری یا جک یا لیفان یا فاوو که حداقل در ایران عرضه می شن صفر تا صد قطعاتشونو یا خودشون تولید می کنن یا از شرکت های سازندهدبزرگ کمک می گیرن .در تکمیل حرف دوستمون که می گه مردم ما فقط بر اساس شنیده ها نظر می دن بگم سال گذشته ایران خودرو یه کراس اور چینی از شرکت دانگ فنگ با نام اچ سی کراس وارد و عرضه کرد با موتور tu5 ۱/۶لیتری و الان همه میگن موتورش ۲۰۶ ولی من کسیو ندیدم بگه موتور ۲۰۶ طراحی و ساخت شرکت دانگ فنگه این یعنی همون عدم سواد و آگاهی و مطالعه . پس انقدر بدون مطالعه نظر ندیم
1395/11/25
206 موتورش ساخت و طراجی چینه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جالب آقای باسواد چطور این چین که 10 ساله کپی کاری رو به حد اعلا رسونده می آد برای فرانسه موتور طراحی می کنه و انوقت همه بیخبر ... جنابعالی مطلع.... ترشی نخوری یه چیزی می شی... !!! شب کمتر بخور تا دچار کابوس و توهم نشی!
1395/12/2
تمام مطالبی که فرمودین صحیحه اما شتاب خودرو مسئله خیلی مهمیه . تنها شتاب و قدرته خودروست که به رانده حس خوب میده و لذت بخشه . که متاسفانه خودروهای چینی شتاب خوبی ندارن
1395/12/29
یه جوری از شتاب حرف میزنی انگار پرایدو پژو ماشینای داخلی پرواز میکنن والا
1395/12/4
سلام الان دیدم دوستان میگن خودرو چینی امنیت نداره از خنده مردم الان دارم از بهشت زهرا براتون مینویسم داداش برو تست ایمنی خودرو های چینی رو ببین بعد برو ببینم میتونی تست ایمنی برشیا و دویست شش رو ببینی این خودرو بنج ستاره ایمنی از اروبا گرفته یعنی تقریبا اندازه تویوتا و کیا در ضمن یسری ها از موتور ایراد میگیرن که باید بگم داداش به ابعاد نگاه نکن به وزنش نگاه کنی میتونی بفهمی موتور خوبه البته با توجه به کامنت دوستان خیلی علاقه به اسب بخار دارن انگار مثلا تو جاده های تگزازه میخواد دویست تا بره یسری دیگه هم گفتن کیفیت قطعات و دوام خوبی ندارد و بازم باید بگم داداش تولید داخل داره از قطعات چینی استفاده میکنه از شرکت های متفرقه استفاده میکنه ولی این خودرو بیشتر قطعاتش از شرکت های اروبایی هست و باقیش هم خو چری میسازه که چند سال دیگه اسمش تو جهان میبیچه میگی نه ببین امیدوارم یسری انسان اگاه رو تونسته باشم اگاه کنم
1395/12/6
هرکی عقلش تو چشماشه و فریب ظاهر رو می خوره می ره سمت ماشین چینی!
1396/2/25
ماشین ام وی ام ماشین بسیار عالی هست با اینکه چینی هست
1396/2/25
ماشین ام وی ام ماشین بسیار عالی هست با اینکه چینی هست
1396/3/13
سلام دوست عزیز این ماشین و تیگو 5 و غیره هیچکدوم پنج ستاره اروپپپا رو نگرفتن بلکه پنج ستاره چین رو گرفتن اگر دقت کنی به اسم شرکت میبینی نوشته(C_NCAP)حرف سی اول اسم چاینا یا همون چین هستش در حالی که برای تویوتا و کیا و غیره نوشته(E_NCAP) که حرف ای اول اسم Europ به معنی اروپا هستش در ضمن وقتی برلیانس h220 پنج ستاره گرفته یعنی این پنج ستاره در حد دو ستاره هم نیس
1395/12/9
ماشين چيني = زباله توليد شده از مواد بازيافتي و سرطانزا
خريد ماشين چيني= ريختن پول در جوي آب
سوار شدن بر ماشين چيني = آبرو ريزي و تنزل شخصيت
1395/12/14
داداش شما پول نداری و توان خریدت فقط به پراید و پژو میرسه نخر عزیزم
من ماشین چینی داشتم و واقعا راضی بودم
پراید (لگن)هم داشتم و پول خودشو خرج خودش کردم
نخر داداش.برو پراید و پژو بخر.... تا امثال شماها نباشن کپی کننده های ایرانی بیچاره میشن
1395/12/15
خودرو داخلی = ماشین دهه 90 تو پاچه ملت کردن ؛تو به جز پراید سوار ماشین دیگه ای شدی
1395/12/16
دوست عزیز
شمایی که فکر میکنی ماشین یعنی شخصیت، و آبروی خودت رو به ماشین ارتباط میدی، اگر دوچرخه سوار شی دیگه همه باید ازت فرار کنن، یا اگر پیکان داشته باشی شخصیتت در حد صفر خواهد بود
من واقعا متاسفم که هموطنانی دارم که فقط دوست دارند که حرف بزنن، بدون فکر، بدون منطق و بدون دلیل
بنده خودم ماشین چینی ندارم که بخوام طرفداری کنم، ماشینم هم از ماشینهای سطح پایین جامعه نیست، ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم به اشخاصی که ماشین سطح پایین، چینی و ... استفاده میکنن توهین کنم
دیدگاهتون رو ارتقا بدید
1396/1/25
استفاده از ماشنهای مال اروپای قرون وسطا که داره با کلی تقلب و کمکاری و کیفیت پایین با قطعات متفرقه تولیذ میشه هم یعنی مرگ سریع بر اثر نبود ترمز یا مرگ تدریجی بر اثر به مرز جنون رییدن از سر و صدای قطعات داغون در سرعت بالای بیست کیلومتر
1396/3/16
آقای با شخصیت شما چی سواری؟
یعنی شخصیت یک قاچاقچی بنز سوار از من مهندس جک سوار بیشتره؟
خودت چی داری که اینجورری شخصیتتو نشون میدی؟
قابل توجه همشهریان عزیز
من همه جور ماشین ایرانی داشتم و الان جک جی 5 دارم
رینگشو به کل ماشینای ایرانی نمیدم
با خیال راحت بخرید و استفاده کنید
حرفای این قبیل آدما هم گوش نکنید
اینها صرفا یا مزدورای خودروسازای بیکیفیت داخلی هستن
یا کارگزای سایپا و ایران خودرو که از ترس بیکاری و اخراج میان بر علیه این ماشینا پیام میگذارن
1395/12/14
چند روزیه این ماشین رو تحوبل گرفتم و سوارم .خوش تیپ خوش هیکل و چشم نواز البته که چینیه و دوستان میگن مارکش رو بکنی اصلن نشون نمیده و همه میگن یه کره ای قشنگ. سواری خوبی داره کیفیت مونتاژش نسبت به ماشین های ایرانی خیلی خیلی عالیه . گیریکس اتومات هیچ نقصی نداره. کروزش خوب عمل میکنه. مانیتورش رو هنوز نتونستم میرور لینکش رو فعال کنم . سینی زیر موتور نداره. پاور ویندوز نداره ولی سانروف باز باشه با خاموش کردن میبنده. کلیدش خیلی بزرگه و اوایل مشکل داشتم برای جا دادنش توی سوییج. افرود رفتم باهاش اصلن باورم نمیشد این یک موتور ۱۵۰۰ سی سی خیلی منو راضی کرد از انتخابم . چرخاش نسبت به هیکلش کوچیکه و باید ۱۷ اینجچ میذاشتن. صندلی هاش قسمت جلو یکم بزرگتر بود بهتر بود. آینه هاش با خاموش کردن جمع نمیشه . دیدت روی جاده عقب و اطافت خیلی خوبه و تسلط داری و ارتفاعی که داره اصلن حس نمیکنی که این یک نیم شاسیه بلکه احساس یک شاسی بلند رو میده. وزنش رو بردم باسکول با ۸۵ کیلو وزن خودم و ۵۰ لیتر بنزین که زدم شد ۱۳۶۰ کیلو با ۳ غضو خانوادم که مجموعا چهار نفر شدیم از چند تا تپه رفتم بالا و خیل ی عالی نشون داد.کیفیت جلو داشبوردش خوبه و تهویش هم خیلی خوب عمل میکنه درب صندوق عقبش خیل ی راحت با یک اشاره باز میشه و خیلی جاداره. جای پارک خیلی کمی لازم داره در حالیکه غلط اندازه و خیلی بزرگ دیده میشه. سولی بود در خدمتم
1396/1/17
سلام دوست عزیز آقا جواد امروز 17 فروردین 96 هست از خریدت راضی هستی ؟ اشکال دیگه ایی از این ماشین دیدی خوبی هاش می چربه یا بدی هاش
1395/12/14
سلام به همگی. امروز تحویل گرفتیم ماشینو خیلی هم عالیه.سواریشم نرمو خوبه.در رابطه با ماشین های ایرانی هم عرض کنم ک ۳۰تا۳۵سال حمایت از تولید ملی داخل چی شده.جز اینکه روز به روز از کیفیت کمتر شده واینکه چهار اسم فقط رو ماشینا اضافه کردن.میگن ماشین چینی نخرین ولی خود خودروسازا دارن قطعات و موتور های چینی رو سوار خودروهای تولید داخل میکنن.اقا اگه چینی بده .پس چرا خودتون قطعات چینی استفاده میکنید تو ماشیناتون.
1395/12/20
سلام من ماشين چيني داشتم و واقعا راضي بودم تنها ايرادي كه دارن اينه كه موقع فروختن كلي ضرر مي كني ومشتري نداره چون مردم ايران اعتقاد دارن كه چيني خوب نيست،شما پيشنهاد مي كنين كه اين ماشين و بخريم؟
1395/12/15
ماشین خوب هست هم امکانات بالا داره هم متورش خوبه متورش اتریشی هست فقط اتاقش چینی هست ما که ثبت نام کردیم پیش نهاد می کنم این ماشین بهتر از ساندرو هست
1395/12/22
ما هم خریدیم.الان تحویل گرفتیم.عالی.حداقل تا وقتی به خرج نیفتاده آدم خیالش راحته اندازه پولش داره حال میکنه.هزار تا آپشن هم داره نیاز به هیچ خرجی جز بنزین نیست.تازه روغنشم فعلا گارانتی هست
1396/3/12
موتور و گیربکس ساندرو خیلی بهتر از x 22 میبا شد
1395/12/25
سلام دوستان عزیز من هم مثل بعضی ها با ماشین چینی مخالف بودم و هستم ولی وقتی یه ماشین خوب ژاپنی یاکره ای یا اروپایی را 60 در صد قیمت بالا سران کشور بهتون میفروشن مجبوری اینا را سوار شی من با این حرفها رفتم یه سوناتا 2006 گرفتم گفتم بهتر از چینی5یا6 خرج میکنم حداقل میدونم چی سوار میشم ولی دوستان ماشینی که چند سال کار کرده قطعات عمرشونا کردن وقتی میخری استرس داری به مقصد میرسی یا نه نظر من هرچی میخرین صفر بخرین ماشین چینی یا ایرانی با پول زیر 80 چاره ای نداری فقط کارکرده مخالفم اگه از اعصابتون سیر شدین
1396/2/31
با نظر این دوستمون کاملا موافقم . دقیقا منم همین تجربه رو دارم. هرچی گرفتید در حد جیبتون صفر بگیرید اگه اهل مسافرت و جاده هستید.
1396/1/5
من هم پیکان داشتم هم پراید و هم انواع پژو ، اما الان از همین ایکس 22 گرفتم که چینی . چیزی که هست کار ندارم دوستان چه نظری دارند.اما از لحاظ یکسان بودن ظاهر و امکانات ماشینهای داخلی هیچ پیشرفتی نکرده فقط یک تغییرات جزئی داره که اونم اصلا به چشم نمیاد بنابراین مردم سراغ همین خودروهای چینی میرن
1396/1/8
مطمئن باشین همه ی این آدمایی که میگن چینی فلان چینی بهمان هیچوقت ماشین چینی نداشتن :) یعنی شک نکنین اگه داشتن میومدن اینجا و مشکلاتی که براشون ایجاد کرده بود رو توضیح میدادن ، بنده ام وی ام ۵۳۰ مدل ۹۳ دارم ۲۵ سالمه ، بلایی نمونده که سر این ماشین نیارم ! خدا شاهده با سرعت ۱۴۰ از رو سرعت گیرای بزرگ رد شدم ! شب بود ندیدم ، دائما دور موتور رو میرسونم به کات آف بعد دنده عوض میکنم ، حالا از ایرادات این ماشین بگم کمک فنر ها آشغال ! یعنی حتما باید تعویض شن و یه کمک ماکسیمایی بندازی البته نه از لحاظ عملکرد از لحاظ صدا ،انگار سوار قاری شدی ، مصرف بزین نسبتا زیاده اگه پر گاز برونی صدی ۱۲ الی ۱۵ میسوزونه اگه معمولی برونی ۱۰ لیتر البته نسبت به موتور ۲۰۰۰ و قدرتش عادیه ، شتابش ۱۰ ثانیه ، اما نکات مثبتش آخ آخ موتور ماشین های ام وی ام حرف نداره یعنی بخر ۱۰ سال برون هیچیییییش نمیشه از هر تعمیر گاهی بپرسی حرفمو تایید میکنه ، گیر بکس این ماشین عالیه عالی تو هیچ شرایطی کم نمیاره ، ماشین خیلییی خیلی نرم تر و حس خوبی نسبت به ماشینای ایرانی داره ، کیفیت ساخت قطعات داخل کابین هم رده ماشینای ایرانی مثل سمند سورن هست و قطعا کم تر از اون نیست ، تا حالا جز تعویض روغن و فیلتر هیچی خرجش نکردم هیچی ! البته هنوز کمکاش فابریکه باید عوض کنم ،همه چی عین روز اول کار میکنه ، وقتی زمستون میشه تازه فرق بین چینی و ایرانی معلوم میشه هیچ فرقی با تابستونش نداره جز یه خرده زیاد شدن صدای موتور ، یدونه سان رووف این ماشین می ارزه به کل یه ماشین ایرانی انقدر که کاربرد داره و بدرد بخوره ، حالا هی بیا بگو ماشین چینی فلان ماشین چینی بهمان بدبخت تو عمرت ماشین چینی نروندی که آخه
1396/1/8
دوستان سلام من رفتم ثبت نام كردم قراره اخر فرورين تحويل بگيرم دودل شدم از بس هر كس يه چيزي گفت چيكار كنيم
1396/1/18
ما مردم ايران معرف شديم به مردم هميشه در صحنه چون بدون علم و اگاهي هميشه مي خواهيم حرفي زده باشيم كه وقت بگيم ما هم هستيم
1396/3/20
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!!
1396/1/20
سلام .
واقعا باعث تعجبه که میبینم بعضی ها چطور در مقایسه خودروهای چین و ایران طرف خودرو های بی کیفیت ایران رو می گیرن . مگه غیر از اینه که خودروهای داخلیمون تقریبا تمام قطعاتشون چینیه اون هم از نوع بی کیفیتش . نه مثل ام وی ام و لیفان با کیفیت. یه زحمتی به خودشون بدن و ببینن و بپرسن از نمایندگی های داخلیمون که چند درصد قطعات خودروهای داخلی چینیه . پس بهتره بین چینیه بی کیفیت (همون تولید داخل) و چین با کیفیت یه خورده فنی تر صحبت کنیم . گوشی اپل رو هم چین میزنه .....
1396/1/21
سلام و احترام به همه.من 206وی8 دارم.مدل 90.تمیز و مرتب.ولی از x22خیلی خوشم اومده.میخوام بفروشم و حواله ی x22بگیرم.کسی هست شرایطی ثبت نلم کرده باشه و بخواد بفروشه.یا عوض کنه.
1396/1/26
سلام
دوستان ممنون ميشم كسايي كه ماشين رو دارن نظر بدن

من قصد خريد اين ماشين رو دارم
ممنون ميشم از نظر نرمي - راحتي - بي صدا بودن ماشين من را راهنمايي كنن
1396/2/10
سلام یه سوال داشتم منم میخوام بخرم اما اتوماتش چهار دنده است این صدای متورش همون دور موتورش بالا نمیشه تو جاده
1396/1/26
با سلام
ممنون ميشم كسي كه اين ماشين و داره نظر بده

قصد خريد اين خودرو را دارم خواستم ببينم از نظر نرمي - بي صدا بودن و راحتي رانندگي به چه صورت هست

ممنون
1396/2/11
عالییییییییییی
1396/4/19
از نظر نرمی عالیه دنده ی نرمی داره صدا هم نداره من الان 4ماهه دارم مشکلی نداره تو سربالایی قدرت بالایی داره 🌷
1396/2/8
یک نفر لطف کنه بصورت علمی و فنی بدون تعصب خودروهای x22 و cs35 را مقایسه کنه ویک نتیجه گیری خوب هم داشته باشه. کم سیاه و سفید نگاه کنید.
1396/2/31
سلام من هم میخواهم x22 sثبت نام کنم اما میخواهم ببینم ایا میتواند سربالایی به مسافت 12کیلومتر به راحتی بپیماید ومصرف بنزین چگونه است ممنون میشم اگه کسی اطلاعات بدهد
1396/3/2
با عرض سلام به دوستانی که با سرچ گوگل کامنت من رو میخونن
بنده دستی در طراحی خودرو دارم،، باید عرض کنم که تا جایی که من می بینم یا حداقل سوادشو دارم باید بگم احتمالا اتومبیلهای چینی تا 10 سال آینده خیلی از تولید کننده های اتومبیل که با قیمتهای بالا محصولاتشون رو ارایه میدن رو به زانو در میارن
بنده نمره کامل رو به طراحی MVM X22 و چری آریزو میدم، دوستان میگفتن قطعات داخل کابین بی کیفیته یا حتی یه دوستی میگفتش که ورق اتاق ماشینای چینی نازک و بی دوامه، جاتون خالی روز قبل رفتم مدیران خودرو یکی از آشنایان و با چری آریزو یه دوری زدم، باید خدمتتون عرض کنم که دلم نمیخواست از این ماشین پیاده بشم در یک کلام عاشقش شدم، MVM X22 رو هم نشستم ولی نروندم این دو محصولی که عرض کردم کیفیت بالای قطعات داخل کابین، استقامت بالای اتاق طوری که من هرجای بدنه رو فشار میدادم تکون نمیخورد همچنین آپشنهای کارآمد در کنار طراحی مدرن رینگهای اسپرت و صندلیهای چرمی همه و همه باعث شد برای همیشه نظرم نسبت به خودروهای چینی عوض بشه و ایران خودرو و سایپا رو شدیدا در خطر ورشکستگی می بینم. امیدوارم موفق باشید و بهترین انتخاب رو بکنید.
1396/3/8
يه سوال داشتم اين ماشين براي كسي كه تازه ميخواد اولين تجربه رانندگي و داشته باشه مناسب هست؟
1396/3/16
سلام خدمت دوستان،من با نظر دوستانی که گفتن خودروهای چینی هر قدر هم میلیون پایین باشه باز هم از پراید و 206خودمون بهتره،اما در مورد ام وی ام،مدل x33 دیدم به مرور شاسیش میخواهی،و مثل ژیانهای قدیم میشه،آیا شاسی x22رو قوی ساختن؟ که مثلا یکی 33نخوابه؟در واقع شاسی تحمل وزن اتاقها رو داره؟
1396/3/20
با سلام
من هم میخواهم این ماشین را ثبت نام کنم، از دوستان کسی میدونه جای صندلی جلو چقدره؟ من قدم 2
1396/3/20
سلام.از دوستان هرکسی چن ماهی میشه ماشینو داره وجاده وسفر رفته لطفا یه ریویو کامل از خوبیها وبدیهاش بزاره قراره خرید کنیم دو دلیمممممم.ممنون
1396/3/26
سلام..من جزء اولین خریدارهای x22 هستم...دقیقا نقطه ظعف اصلیش کوتاه بودن ارتفاع برای راننده بالای قد 180 هست..که خیلی مهمه..و پهنای مناسبی هم نداره..اونایی که راننده هستن میدونن من چی میگم..راننده حس راحتی نداره..و احساس میکنی دید کافی نداری و تا سرت رو بچرخونی دماغت میخوره به شیشه کنارت...ولی صدای موتور.تعویض دنده و نرمی حرکتش خوبه
1396/3/26
باسلام
بنده قدی حدود 185 سانت دارم.وقتی سوار میشم سرم به سقف میخوره.واقعا افتضاحه.یعنی چه تو ساختنش و چه وارد کردنش توسط ایرانی ها اصلا به این موضوع توجه نشده.باید عرض کنم که حقیقتا پراید هم از این ماشین جادارتر و راحت تره.گول ظاهرش رو نخورید اصلا راحتی سرنشین خصوصا قد های از 180 به بهد رو نداره.واقعا افتضاحه
1396/5/23
سلام خدمت حسین آقای عزیز
من دیشب بخاطر این موضوع رفتم و از نزدیک سوار ماشین شدم دروغ چرا باهاش رانندگی نکردم ولی اینو خدمتتون بگم که از پژوی 405 من جادار تر و راحتتر بود چه برای راننده چه برای سرنشینای عقب و هم فضای پدالهای گاز و ترمز قد من 187 سانت و وزنمم 100 کیلو این امر بیشتر باعث شد که برای خرید این خودرو تصمیمم قطعی بشه ایشالله تا دوماه دیگه میخرمش من نمیدونم چجوری میفرمائید که سقفش کوتاهه و جادار نیست درسته عین ماشینهای اوور کراس بالای 100 تومن جا دار نیست ولی برای یه خانواده 4 نفری مناسبه
1396/6/29
سلام من خودم اين ماشين رو دارم، قدم ١٨٥ هست، به هيچ عنوان سرم به سقف نميخوره
بسيار ماشين خوبيه ، فوق اعادست ، توي هر سر بالايي كه گفتي ميارمش ، شما هم با ٢٠٦ تيپ ٥ بيا، ببينم كدوممون زودتر ميرسيم بالا، اين ماشين رو ندارين الكي نظر ندين
1396/8/6
نظرات تند و تخریبی بار فنی و علمی نداره که بشه بهش استناد کرد شما دوست عزیز با نظری که دادی معلومه سوار این ماشینم نشدی !! من با قد 188 سانتی تو 206 هاچبک مشکل ندارم با وزن 96 کیلو شما چطور تو این ماشین مشکل داری نمیدونم!!!!
1396/3/26
سلام چرا ام وی ام داره اینقدر بد عهدی میکنه متاسفانه من ۷اردیبهشت ۹۶ یک عدد خودروی x22ثبت نام نقدی یک ماهه کردم که بعد یک ماه تازه دعوت نامه اوند پنجاه درصد مبلغ را واریز کنم که ماشین بعد از چهار روز بیاد ولی متاسفانه امروز که ۲۷ خرداد ماه هست نه حتی ماشین اومده نه حتی سود پول بنده که نقدی واریز کردم یک ریال هم نداده لطفا بفرمایید ما کجا درد دل کنیم با تشکر قاسم
1396/3/26
سلام دوستان من ایکس ۲۲ ثبت نام کردم بجای یک ماه الان دوماهه هم شده متاسفانه تحویل ندادن کسی ایکس ۲۲ داره راهنمایی کنه چطور ماشینی هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
1396/3/28
با سلام
من تقريبا ٢ ماه پيش ثبت نام كردم، ديروز دريافت كردم... متاسفانه شتابش خيلي ضعيفه، پهناي جاي پاي راننده خيلي كمه... من نزديك يه رب باهاش رانندگي كردم اصلا راحت نبودم... و در حين تعويض دنده هم دير عمل ميكرد و با صداي زياد... واقعا پشيمون شدم از خريدم... ميخوام بفروشم...
1396/4/7
سلام من یک هفته هستش که x22مدل اسپرت رو خریدم در یک.کلام.بگم.همه چیزش عالیه
اصلا شک.نکنید تو خریدش من پراید .406.206هم داشتم ولی هیچ.کدومشون به پایه x22نمیرسن
1396/5/5
مال من بعد 2700 کیلومتر رفتن کولرش از کار افتاد حالا باید کل دسته سیم موتور رو تعویض کنن تو دمای 50 درجه تایستون بدون کولر الکی تبلیغ اشغال نکنین
1396/5/1
سلام من چند روزه ام وی ام ایکس ۲۲ دستی رو گرفتم و پونصد کیلومتر باهاش رفتم تجربیاتم رو از این ماشین براتون میگم
خداییش همش عین واقعیت رو عرض میکنم

طراحی بسیار زیبای داخلی و خارجی
صدای موتور خیلی خیلی کمه
صندلیهای خیلی راحتی داره
کولر بسیار عالی با پرتاب بالا
سر پیچ ها تعادل خیلی خوبی داره مثلا پیچی رو که من با دنا نود تا میرفتم با این راحت صد و بیست میرم
نرمی نسبتا خوبی داره
مانیتور خوب و پخش با بلند گوهای خوب
سیستم ترمز عالی
سانروف عالی
کوروز در حد خوب ولی کوروز دنا بهتره
صندوق عقب به نسبت پژو و سمند کوچیکتره ولی جوابگوی یه خونواده سه چهار نفره رو داره
مصرف سوخت عالی در جاده حدودا شش و نیم و شهر هفت و نیم
شتابش عالی نیس ولی نسبتا خوبه
قدرتش نسبتا خوبه و تو گردنه ها کم نمیاره
اگه خواستین بگیرین پیشنهاد میدم دستیش رو بگیرین چون میگن اتوماتش تو گردنه کم میاره ولی دستیش خوبه
.
حرف آخرم اینه که من قبلا پراید پژو سمند دنا و پیکاپ داشتم هر کودوم هر نقاط ضعف و قوت خودشون رو دارن شما حدود پنجاه و هفت پول میدین برا ایکس ۲۲ پس نباید انتظار داشته باشین که مثل اسپورتیج و توسان و مورانو و یا حتی جک باشه چون اونا حداقل دو سه برابر گرونتر هستن در کل به نسبت پولی که میدین ماشین خوبی سوار میشین و اگه باهاش مدارا کنید چهار پنج سال بدون خرجه
.
امیدوارم کمک کوچکی به اونا که قصد خرید دارن کرده باشم من که راضی هستم دیگه خود دانید یا حق
1396/5/13
کمک که نه اما تبلیغ خوبی بود آخه تو میگی چند روزه ماشینو گرفتی از کجا میدونی 4_5 سال کار میکنه
1396/8/3
من سه ماهه ایکس 22 خریده و سوارم وتا کنون 10000 کیلومتر رانندگی کرده ام قبلا هم پراید و سمند و 206 اس دی صفر داشته ام . این ماشین ظاهر زیبایی دارد و فضای داخلش جالب و جا دار و راحت است و دنده ها به راحتی تعویض شده و سیستم فنر بندی و تعلیق عالی است مصرف سوخت کم و داخل کابین اصلا صدا نمی اید . البته سرعت و شتاب اولیه ان راضی کننده نیست اما در این رنج قیمتی مناسب است و در کل بسیار راضیم تاالان هم هیچ مشکلی نداشته است
1396/5/5
ماشین من بعد 2700 کیلومتر کولرش فیوز میسوزونه که گفتن باید کل دسته سیم عوض بشه این اولشه وای به اخرش زیاد خوشحال نباشین از این اشغالا که خریدین
1396/9/5
با سلام
من عاشق ظاهرس شدم و داخلش هم بد نیست. هنوز ثبت نام نکردم ولی تصمیم دارم ثبت نام کنم. کمی دلهره دارم برای خدمات پس از فروشش و وسایلش که به راحتی پیدا میشه یانه و یا موتورش که ۱۵۰۰ است.
در جواب آقا نوید بگم که مشخص نمی کنه که ماشین چطور در بیاد.
من سورن دارم صفرش رو از نمایندگی ایران خود رو خریدم روغن پس می داد بردم نمایندگی دیدند سر در نیاوردند آوردم دیدم روغنش قطع نمیشه.
دوباره برگردوندم نمایندگی خلاصه سورن صفر موتورش سوراخ درآمد یعنی بلوک موتور سوراخ بود رکغن پس می داد.
بالاخره. عذاب کشیدم تا بقبولانم که مشکل کارخانه است زیاد هم نرفته بودم ۴۰۰ تا کارکرده بود.
خودم رو زدم به اون راه که من ماشین رو نمی خوام پولم رو پس بدید.
ماشین بالاخره با هزار دردسر ۴۰ روز خواببد تا شماره موتور را بردارند و روی یک موتور دیگه حک کنند.
خلاصه موتورش تعویض شد و با هزار دردسر تونستم خسارت خواب ماسین رو بگیرم.
کلام آخر اینکه ماشین صفر چطور از آب دربیاد.
1396/5/9
سلام چطوری ساعت x22رو تنظیم کنیم
1396/5/13
سلام دوست محترم.من یکی ماه ۴ سال ۹۶ خریدم.بعنوان اولین تجربه خدمتتون عرض میکنم.قبل از این ماشین من سمند EF7 و قبل تر از اون سه مدل پراید داشتم.با این خودرو اولین سفر به مشهد مسافرت داشتم.خودم خوزستان زندگی میکنم اونم توی گرمترین شهر خوزستان.توی شهر ما مصرف بنزینش حدودا ۱۰ لیتره به ازای ۱۰۰ کیلومتر.اونم چون مرتب باید دنده عوض کنی و به ندرت میتونی دنده ۴ یا ۵ رو استفاده ‌کنی که فکر میکنم طبیعی باشه.توی مسافرت از مسیر خوزستان-گچساران-یاسوج-سمیرم-شهرضا-نطنز-کاشان-قم-گرمسار-سمنان-آزادشهر-قوچان و بالاخره مشهد رانندگی کردم.حدودا ۲۸۰۰ کیلومتر اونم فقط طی ۴ روز.از نظر خودم تمام شرایط جاده ای و آب و هوا رو باهاش تجربه کردم.مسیر آزاد شهر بارندگی شدید و تجربه راه بندان و ریزش کوه هم داشتم.جاده های گرم-سرد-شب-روز-بارندگی باران-کوهستانی با شیب های متفاوت.
بنابراین بدون هیچ کم و کاستی عرض میکنم و هیچ تعصبی هم در مورد هیچ برند یا مدلی هم ندارم.
در شهرهای گرم از نظر کولر و سیستم تهویه بسیار بسیار عالی عمل میکنه.به نسبت خودروهای قبلی من بسیار کارآمدتر نشون میداد.توی شهر های گرم و درحال سکون بسیار سرمایش بهتری نسبت به سمند و پراید ازش تجربه کردم.و همینطور سیستم گرمایشی اون خیلی عالی جواب میداد.
در مورد سروصدا توی بدنه خیلی خیلی کم صداتر از سمند و پرایده.بخصوص توی جاده هایی که باد از کناره یا روبرو داریم صدای آنتن سمند آزاد دهنده است اما این خودرو هیچ صدایی رو وارد کابین نمیکنه.صدای موتور هم همینطور واقعا عایق و کم صداست.
از نظر صندلی ها واقعا فوق العاده است.توی این همه رانندگی و این مدت کم هیچ ناراحتی ازش نداشتیم.بسیار راحت و عالی.توی سمند بعد از ۵۰۰ کیلومتر رانندگی یواش یواش مچ پا بخاطر کم شدن مسیر گردش خون شروع به درد گرفتن و انقباظ میکردم ولی با این خوردو چنین مشکلی نداشتم.و کمر درد یا خشک شدن عظلات هم نداشتم.بنظرم فوق العاده بود.
از نظر قدرت موتور:توی سربالایی های تند یک دنده نسبت به سمند EF7 کم داره.یعنی اگر یه گردنه رو میتونی با سمندEF7 با دنده چهار بری بالا با این آخرهای سربالایی باید ۳ رو بهش بدی.و اگر بخوای توی گردنه با شیب بیشتر از ۱۰ درجه سبقت بگیری یخورده تنبل تره و مجبوری قبلش یه معکوس بهش بدی که دور بگیره و این درصورتیه که بخوای سریع سبقت بگیری.توی جاده های کفی هم برای سبقت تند و تیز مجبوری یه دنده معکوس بدی و نسبت به EF7 یخورده تنبل تر نشون میده.البته من توی این سفر ۴ سرنشین(وزن کل هر چهار نفرمون حدودا ۲۰۰ کیلو گرم) و بار حدودا ۲۰۰ کیلوگرم حمل میکردم.توی مسیر اصفهان نطنز که جاده با سربالایی نامحسوس(بین ۲ تا ۷ درجه) داشت تا سرعت ۱۴۵ تا روندم ولی بالاتر از اون به زحمت دور افزایی میخواست بکنه که من فشارش نیوردم و این سرعت فقط برای ۱ دقیقه بود.و از همسفرهام که سمند معمولی و EF7 داشتن پرسیدم اونا هم همین مشکل رو داشتن. دور موتورش نسبت به رعتش پایین بود.مثلا سمند توی دور موتور ۳۰۰۰ سرعت ۱۱۰ داشت ولی این ماشین توی ۱۱۰ دورموتور ۲۵۰۰ داشت.از نظر مصرفی بسیار بسیار عالی بود.با کولر و جاده یاسوج و سمیرم که شیبهای تند داشت از نظر توان کم نمیورد و مصرف ۷.۶ داشتم و جاده اصفهان نطنز مصرف ۶.۳ اونم با کولر و مسیر قوچان مشهد با کولر مصرفم ۴۰۶ بود.پس بسیار مناسب ارزیابی کردم.دنده ماشین من دستز بود و راحت میتونستم هر جا نیاز داشتم دنده کشی کنم.در مورد دنده اتومات نظری نمیتونم بدم چون تجربه ای نداشتم.
از نظر امکانات بسیار عالی بود.واقعا راحت و مناسب.سیستم نمایشی و پخش واقعا عالی بود.سیستم سانروف بسیار عالی.حین بارندگی به هیچ وجه آب نفوذ نمیکرد و وقتی هم باز بود بارون وارد نمیشد که فکر کنم بخاطر باد شکن جلوی سانروفش بود.برف پاک کنهاش عالی و زمانبندی دقیق داشت.
تعادل ماشین بسیار عالی بود.سر پیچهای تند و سراشیبی ها و بخصوص حین ترمز فوق العاده عالی بود.به نسبت سمند فکر میکنم در یک حد بودن.ولی از نظر ترمز خیلی بهتر از سمند بود.ترمز دستی خیلی از سمند بهتر بود و قابل اطمینان نشون میداد.
وضعیت نور چراغها در شب خیلی عالی.قابلیت تشخیص خودرو در شب عالی بود.وضعیت قرار‌گیری پدالها و دنده دستی و دکمه های روی فرمون و شیشه بالابرها و تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو و تنظیم آیینه ها عالی بود.
شکل ظاهری از نظر خودم و سایرین که بازدید میکردن جالب بود.حس شاسی بلند رو القاء میکرد.تسلط به جاده خیلی عالی و خوب بود.
یک سری کم و کاستی ها به نظر میومد که آزار دهنده نبود مثلا کاش برای تهویه سرنشین عقب کانالی توی بدنه تعبیه میشد.نه اینکه زیر صندلی های جلو نصبش میکردن.سانروفش اگر کمی بزرگتر بود بهتر بود.فضای بارش خیلی خوب بود و اگر من بخوام از ۱۰ نمره بهش امتیاز بدم ۷ میدادم بهش.بنظر میاد از سمند تک سوز کمتر باشه.فضای سرنشینهای عقب کمی از سمند تنگتر بود ولی فضای پا عالی بود.
نرمی و انعطاف خودرو عالی بود.از سمند که بهتر بود.ولی توی دست اندازهای ریز کمی صدای کمک ها شنیده میشد.
در مورد لوازم و قطعات موتوری نمیتونم فعلا چیزی بگم چون نیازی نداشتم. روکش صندلی و کفی سه بعدی و چادر و کفی صندوق عقب از سایت چارچرخ کالا خریدم و عالی هم بودن.اما رو داشبوردی گیرم نیومده فعلا.

دیگه نمیدونم چه چیزهایی رو باید در موردش بگم.اگر سوالی داشتید که کمک به انتخابتون کنه من در خدمتم.
یا علی.
1396/5/24
سلام من قصدخرید x22دارم ولی تحقیق کردم میگن تو سربالایی تند خیلی کم میاره ومجبوری سرنشینها را پیاده کنی تا بتونی ادامه مسیر بدی بعضی کاربران حامی ایران خودروگران فروشن که به جای کیفیت فقط در فکر افزایش قیمته وبعضی حامی خودروهای چینی لطف کنید بی طرف قضاوت کنیدودرست راهنمایی کنیدچون ماوشما استفاده کننده ایم هیچ کدام از شرکت های خودروسازی درفکر آسایش امنیت ورفاه مردم نیستند وهمه روزه شاهد حوادث ناگوار براثر بی کیفیتی خودروها در جاده های کشور هستیم .
1396/7/15
سلام ، ممنون از نظر صادقانه تون ، منم حدود ۲ ماه این ماشین داشتم ، بخاطر شرایط کاریم دائما توی سفر بین شهری و البته کوهستانی ( کردستان) هستم . توصیه می کنم روی این ماشین برای شرایط مشابه من حساب نکنید. من قبلا تجربه خوبی با یکی از ماشینای مدیران داشتم بدون تحقیق ماشین گرفتم ولی این ماشین خوبی نیست واقعا
1396/7/25
با سلام اولش گفتین بدون هیچ گونه طرفداری می نویسم ولی از نظر شما همه چیز خوب بود در حالیکه خود سایت خودرو بانک از نبود سیستم ESP گله داشت جهت کنترل ماشین در سراشیبی ها و پیچ ها
لطفا با دقت بیشتری بنویسید و بدون جانب داری و طرفداری
1396/10/29
عمو شاهرخ فازت چیه
نگفتی شامو ناهارتون چی بوده
با کدوم فامیلاتون رفتی مشهد
سوغاتی چی اوردی و...
خخخخخخخخخ
واقعا ی چیزی میزنیا

عجب حوصله داری بقران
مردم نظراتشونو دررابطه با x22 میخوان
تو قصه مشهد رفتنت با ریزش کوه و... خخخخخ
1396/11/27
دوست عزیر آقا مبین
وقتی یک نفر اومده وقت گذاشته برای آگاهی بقیه حوصله خرج داده نوشته درست نیست به خاطر سلیقه شخصیمون به این لطفش انتقاد کنیم
به نظر من که ایشون خواستن بررسی کامل رو از این ماشین ارئه بکنن من که ازشون خیلی ممنونم
1397/4/27
داداش ببیکاری؟
1396/5/26
با سلام
به نظرتون بین x22 & c3 یا jax s3 کدوم رو انتخاب کنم؟
با تشکر.
1396/10/20
بنظرم یه سری هم به چانگانcs35 بزنی بد نیس
1396/5/28
سلام من از اردیبهشت این ماشینو تحویل گرفتم تقریبآ ایران رو دو زدم هنوز ایرادی ندیدم فقط شتابش کمتر از پژو وسقفش برای ادمای قد بلند کمی کوتاه درکل بااین قیمت ماشین مثل x22پیدا نمیکنی
1396/6/28
با سلام و خسته نباشید لطفا فیلم تست و بررسی mwm x22 را برای ما قشر کم درآمد تهیه کنید که میخواهیم اقساطی برداریم. از سایت پر محتوا و خوب شما سپاسگزارم
1396/6/28
چرا جي پي اس بر روي اين خودروها نصب نشده است ؟
1396/7/17
سلام دوستان من 27 سالمه و مجرد هستم قصد خرید x22 دنده معمولی اسپرت دارم از ظاهرش خیلی خوشم اومده خاهشا راهنمایی کنین که ارزش خرید داره یانه ممنونم ازتون
1396/7/19
سلام ، تا دلت بخواد ماشین خوش استایل و قشنگی ، صندلی ها و راحتی که پشت فرمون داره لذت بخش در کل طراحی بیرونی و درون کابین دلنشین و روزای اول خیلی ادم نسبت به خریدش راضی میکنه ، ولی بعد یه مدت کم کم عیباشو می بینی. قدرت و کشش ماشین در حد ۲۰۶ ، رو دست اندازها و خیابونای پر چاله چوله باید رعایت کنی چون کوبش و صدای تاییر ها ازیت می کنن و البته صدای موتورم تو دورهای بالا بنظر من زیاد چون من پر گاز رانندگی می کردم زیاد خوشایند نبود برام. من به دو دلیل این ماشین فقط ۲ ماه نگه داشتم که بنظرم در شائن ماشین ۵۰ ۶۰ میلیونی نیست ، اول: کشش و توان ضعیف توی جاده و گردنه بخصوص برای سبقت گرفتن که نامید کننده بود. دوم : سر و صدای اضافی موتور و لاستیک و فنربندی تو کابین که بنظرم مشکل عایقبندی صداس
1396/7/22
من دارم ، عاليه ، حرف نداره
نرم و راحت
قد من ١٨٥ هست ،نه سرم به جايي خورده و نه دماغم جايي گير كرده ، نميدونم اينا چي ميان اينجا ميگن
فوق العاده ماشين نرم و راحته، سكوت خيلي خوبي داره داخلش، قيافشم كه عاليه ، از آشغالهاي توليد داخل كه خيلي بهتره ،
هركيم مياد اينجا نظر چرت و پرت مينويسه يا ماشين رو تا حالا سوار نشده ، يا مريضه ، يا از طرف كمپانيهاي داخليه
چون اين ماشين خيلي فروش داشته و حسابي جاده مخصوصيها و سايپارو ترسونده
موفق باشين
1396/8/8
من قبلا یه چری ویانا داشتم از لحاظ سواری و شتاب واقعا از پژو سمند سر بود مصرفش هم معرکه بود خیلی ازش راضی بودم وسواریشم نرم بود فقط حیف که با 150 تا چپ کردم باهاش البته ناگفته نماند ماشین انقد ستوناش و بدنش محکم بود خداروشکر به خودم هیجی نشد ولی اگه ماشین ایرانی بود بدون شک یجایی از بدنم میشکست پس نتیجه گرفتم واسه منی که پول ماشین مارک ندارم ماشین چینی بهترین گزینس و از تولیدات داخل خیلی سر تره. این تجربه من از ماشین چینیه و قبلش پارس 206 پراید و 405 هم داشتم از بچگی هم رانندگی کردم
1396/7/27
سلام الان حدود دو ماهه مدل اسپورت اتوماتيك اين خودرو را دارم، ماشين از لحاظ زيبايي و جادار بودن بسيار خوبه و راضي كنندست، از لحاظ سر و صداي داخل كابين هم خوبه و صدايي از بدنه و شيشه و غيره به گوش نميرسه، حدود ١٤٠٠٠ تا باهاش رانندگي كردم ، تو دست اندازها خوبه ولي نرم آنچناني مثل سانتفه و اينا نيست ، هندلينگش عاليه، تو سرعتهاي بالاي ١١٠ صداي هواي اطراف ماشين زياده ، نه اينكه صداي باد مياد تو ماشينا، ولي صداي محيط پيرامون رو حس ميكنيد، ماشين بسيار خوش فرمون و شعاع گردش بسيار خوبي داره،يكي از نقاط ضعف اين خودرو مصرف بنزينشه كه هر صد كيلومتر ١٠ ليتر ميسوزونه، البته نا گفته نماند كه تمام خودروهاي اتومات چهار سرعته مقرف سوختشون زير صدي ٩ نيست ، دليلشم ضرايب كميه كه اين نوع گريبوكسا دارن، دومين نقطه ضعف كه واقعا آزار دهنده هستش اينه كه ضرايب معجوس كشيدن ماشين خيلي بد تعريف شده،ببينيد دنده يك اين ماشين ٦٠ تا پر ميكنه و دنده ٢ اين ماشين ١١٠ تا حالا اگر شما سرعتتوت روي ٤٠ كيلومتر باشه و بخواين يكدفعه شتاب بگيرين ، خودرو اجازه نميده از دنده ٢ به دنده ١ معكوس داده بشه و شما مجبوري با دنده مرده ي ٢ ادامه بدي تا برسي به شتاب دلخواهت، اين اتفاق دقيقا داخل سرعت ٩٦ تا ١٠٠ هم تكرار ميشه و خودرو اجازه ي معكوس دادن از ٣ به ٢ رو به شما نميده تا به اوج شتاب برسين ، مشكل بعدي اينه كه دنده ٣ توي سر بالايي جون نداره و مدام سرعتتون مياد روي ٩٥ كيلومتر و ماشين معكوس ٢ ميده و ميره روي ١١٠ و دوباره ميره ٣ تا از سرعت كم بشه و باز معكوس ميده، نكته ديگه اينه كه دنده ٣ رو كه ١٥٤ تا پر كردي و ماشين رفت دنده ٤ يه اتفاق عجيب ميافته و اونم اينه كه سرعت ماشين شروع به كاهش ميكنه و اين بدجور ميزنه تو ذوغتون ، از مابقيه لحاظ ها و كيفيت و آپشن خودرو بسيار خوبه و خودروي خوشكليم هست ، بسيار هم صندليهاي نرمي داره ، خلاصه تو ضرايب دنده هاش يكم آدم رو كلافه ميكنه ، هيچ ايراديم بهم نزده تا الان ، موفق و مويد باشين
1396/8/21
سلام
دوستان یه مطلب بهتون بگم. اگه واسه خرید تصمیم گرفتین 1 یا باید 45روز صبر کنین 2 یا یک و نیم میلیون بیشتر بدین که 4روزه تحویل بگیرین
آقا همش دروغه . دروغه بخدا نمیدونم 14 روزه ماشینتو تحویل میدیم و 10 بعد واست دعدت نامه میاد و وووو
به حرفاشون و قولاشون گوش نکنین
این ماشین تولیدش خیلی محدوده و اگه هرجائی رفتین گفتم که قبل از 40 تا 45 روز تحویل میدن دروووووووغه دروووووووغ
1396/9/16
سلام من حدود دوماهه x22خریدم . اگه بخوام تقویتش کنم باید کجا ببرمش واینکه برای تقویت ماشین چه کار هایی انجام میدن یعنی قطعه ای چیزی بهش اضاف یا کم میشه یا چیز دیگه ایه؟
1396/9/23
ام وی ام ۳۱۵ رو فیس لیفت کردن شده اس ۲۲ بعد کلی پول اضافه بدی تو نوبت باشی سماغ بمکی تا دعوتنامه برات بیاد که چی میخوای یه ماشین من دراوردی بخری ..
1396/12/5
ایا این ماشین جی پی اس داره؟؟؟
1396/12/8
با سلام.دوستان بین ماشین برلیانس کراسc3 وx22کدومش بهتره؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید
1396/12/15
ایکس22 بهتره بخاطر خدمات پس از فروش بهتر و تامین قطعات مطمئن تر در سالهای آینده همچنین ظاهر و کیفیت بهتر
1397/3/17

شما میرید نمایندگی و قصد خرید دارید
از زمان تحویل ماشین سوال میپرسید
به شما میگن ۳ تا ۷ روز اونم با شرایط فروش خوب

همه چیز خوبه تا زمانی که ثبت نام‌ میکنید.

ازشون تست درایو خواستم ، رفتیم نمایندگی سعادت آباد و یک‌ ماشین به من دادن
بعد از تمام شدن تست متوجه شدم که ماشین نو یکی از مشتری ها بوده و بدون این ک آب بندی بشه ماشین رو به من دادن برای تست چون گفته بودم بدون تست ماشین نمیخرم.

تو نمایندگی شخصی بود که خیلی معترض بود ، دلیل رو پرسیدم ، گفتن که ماشین نو ای که تحویلشون دادن یکی‌ از تایراش آپارات شده بوده! اینو شنیدم ولی متاسفانه قبلش ثبت نام کرده بودم !

برای هر ماشین آپشن های اضافی وجود داره ، مثل شیشه دودی و ... و دقیقا مانند بازار یابهای تلفنی اصرار که شما باید اینا رو به ماشینتون اضافه کنید و بعضی از الزامات ماشین مثل سینی زیر موتور رو جزو آپشن قرار دادن !! اون هم با قیمتای بسیار بالاتر از بازار آزاد و البته کیفیت برابر.

وقتی برگه قرار داد رو میبینید ، موعد تحویل ۳۰ روزه نوشته شده ، دلیل رو پرسیدم چون بارها تاکید کرده بودم که ماشین رو سریع میخوام و اگر نمیتونید تحویل بدید من ثبت سفارش نکنم و ماشین دست دوم خریداری کنم ،گفتن توجه نکنید انشالله تا هفته دیگه دستتون میرسه.

الان‌ ۲۶ روز از موعد ثبت نام من میگذره

رفتم نمایندگی مرکزی این شرکت بهم من میگن کلا x22 ای وجود نداره در تهران و همون موقع که من ثبت نام کردم هم خیلی ها بیش از ۳۰ روز در صف ماشین بودن.
دلایل زیادی آوردن مثل این که فلان وزارت خانه سنگ اندازی میکنه یا اعتصاب رانندگان ماشین های سنگین ، سوالم این هست که شما که اطلاع دارید ازین مسایل ، پس چرا همه نمایندگی های شما وعده تحویل سریع میدن ؟؟

سه روز پیش دو نمایندگی دیگر mvm رفتم و شرایط فروش رو پرسیدم و باز هم به من گفتن تحویل ۳ تا ۷ روزه در حالی که "میدونن" قبل از شما هم کلی مشتری تو صف هستن و میدونن امکان تحویل زیر ۳۰ روز رو ندارن ، میددنن با فلان وزارت خانه مشکل دارن یا میدونن که راننده ها اعتصاب کردن اما در هر صورت با وعده تحویل سریع میخوان شما رو مجاب کنن که ثبت نام کنید و پول رو پرداخت کنید .

امیدوارم باقی حرف هایی که میزنن و زدن این حالت رو نداشته باشه
اگر هم بعد از ۲۵ روز صبر کردن بخواید انصراف بدید پولتون رو ۳۰ روز کاری بعد برمیگردونن و بعد از ۵۵ روز مار این مارپله شما رو نیش میزنه و دوباره میرید سر خونه اول :)

اگر ماشینی تحویل شد در مورد خود ماشین هم ثبت نظر خواهم کرد
1397/4/8
با سلام 9 ماه هست این ماشین رو دارم و تا حالا 18000 کیلومتر رانندگی کردم، همه چیزش راضی کننده است.
1397/5/26
سلام ماشین خوبیه به شرط اینکه تو خیابون برید و بیاین بعد از شش ماه خرید کم کم صداش زیاد میشه اول دراش بعد کمکاش ترمزش توی شیب خطرناکه حتما تو دنده حرکت کنید سر بالایی خیلی سخت بالا میره و از همه بدتر اگه خراب بشه حداقل سه هفته توی پارکینگ نمایندگی باید بخوابه تا قطعش پیدا بشه و توی این سه هفته هر جا زنگ بزنی سر کارت میزارن حالا خودتون میدونین
1397/7/4
سلام
مشکل ما ایرانی ها اینکه همگی فکر می کنیم کلی کارشناس و متخصص هستیم و ماشاالله از ادب و کمال هم بی بهره . اهل مطالعه هم نیستیم و حوصله تحقیق و بررسی هم نداریم و فقط بلدیم اظهار نظر بی خود و بی دلیل و الکی بکنیم که مردم فکر بکنن مثلا کار بلد هستیم. آخه که چی تو دنیای متمدن بیرون ایران اینطوری اظهار نظر نمی کنن یا مطالعه می کنن بعد حرف می زنن یا اگه نمی دانن اصلا حرف نمی زنن. البته اینو بگم ما ایران البته یه زمانی متمدن بودم الان ؟؟؟؟؟؟؟؟ دلار را ببین الان مردم از دهات می آین گاوه و گوسفند هر چی دارن می فروشن دلار می خرن . دلار الان شده 19هزار تومن . این حق نادانی ما ایران است
1398/1/12
من ۵ هزارتا با دستی که جدیدا خریدم رانندگی کردم اگر دنده کشی تون خوب باشه مشکل شتاب که اکثرا گفتن زیاد به چشم نمیاد و در کل از خودرویی که خریدم راضیم.
1399/2/7
دوستانی که میاین ایراد میگیرین از این ماشین تا حالا سوارش شدین؟ الان ۲۰۷ با این ماشین هم قیمته ولی آیا ۲۰۷ واقعا یه ماشین فرانسویه؟یا با کلی قطعات چینی درجه سه تولید میشه ،با ساندرو مقایسه میکنید این ماشین رو وقتی میشینی پشت فرمون ساندرو احساس میکنی دهه ۷۰ با اون داشبورد زاقارت‌ و دنده ساده طراحی بدنه بیخود پس لطفا با این ماشینا مقایسه نکنید الان من ۳ ساله این ماشین رو دارم آخ نگفته این ماشین رو واسه شهر ساختن موتور ۱۵۰۰ ۱۶ سوپاپ که شتابش تو کفی خیلی بهتر از ماشینای همسطحش هست، یا علی
1400/6/28
با سلام خدمت دوستان من این ماشین رو سال 96 برای خانمم خریدم همون سال اول 6 ماه در تعمیرگاه برای قطعه دنده سو وی تی موندگار شد تا الن دوبار دنده رو عوض کردم هر وقت هم میبرم نمایندگی یک جاش رو خراب میکنن اونایی که میخوان بخرن در نظر داشته باشن ماشینیه که توش آرامش نداری استرس داری و از همه بدتر بعضی موقع ها ترمز کار نمیکنه
1401/1/16
من ايكس 22 دارم مدل 97 است چراغ گيربكسم روشن مي شد بردم جاده مخصوص گفتند گيربكسش واون تعمير كردند ولي بازهم چراغش روشنن اين ماشين هاي چيني نه تنها خودروي بي كيفيتي هستند بلكه ازاين بدتر خود نمايندگي ها هستند كه اين خودروها وارد مي كنند وبدتر ازاين هاخودتعميركران هستند كه از هيچ از اين ماشن ها سر در نمي اورند چرا كه بنده اين خودرو را چندين بار بردم نمايندگي هنوز هم كه هنوز ايرادش نتوانستند سر در بياورند والان چراغ چك وچراغ كروس هم روشن شده وغوز بالاغوزشده است
1402/9/18
کاشکی دوستانی که خودرو رو داشتند بیان نظر بدن در مورد ماشین اینجا شده اتاق گفتگو و نظر دادن بعضی دوستان
1402/11/4
سلام دوستان من مدل 1400 اتومات x22 رو چند وقطی هست که خریدم و سعی کردم با دقت بررسی کنم. فکر کنم مدل های پایین تر از 98 دارای ضعف بودن که در مدلهای بالاتر رفع شده، چون طی این مدت من هیچکدوم از مشکلاتی که شنیده بودم رو ندیدم و یا اگر هم دیدم خیلی جزیی بوده.
صدای موتور خیلی خیلی کم شنیده میشه که باعث تعجبه
کوبش خیلی خیلی کمه حتی از 206 و 207 کمتر که اینهم جای تعجبه
شتاب اولیه قابل قبوله و میشه گفت با 206 تیپ دو یکی هست .
توی سرعت های بالا خیلی خوب عمل میکنه و شاید از 100 به 140 کمی کند انجام بشه.
توی سربالایی ها کمی ضعف دیده میشه ولی نه اونجوری که بعضی از دوستان میگن.
کلا نسبت به وزن خودرو و حجم موتور عملکرد خوبی داره.
صندلی ها کاملا راحت هست (راحت تر از تمام تولیدات داخل).
دید خیلی خوبی داره و کمی دید به عقب کمه که باید به آینه بقل و دوربین دنده عقب دقت کنید.
لوازم مصرفی و روغن هم تقریبا هم قیمت محصولات داخلیه شاید یکمقدار بیشتر که قابل توجه نیست.
مونتاژ و کیفیت قطعات کابین نسبت به قیمت این خودرو واقعا خوبه و سرو صدا اصلا نداره
بعد از حدود یک هفته قلق حرکت ماشین دستتون میاد و کند بودن در سربالایی براتون حل میشه.
در کل برای کسانی که تولید داخل سوار شدن و حالا این مدل رو انتخاب کردن باید بگم خوب که نه فوق العاده هست،
1403/5/11
کامل و عالی بود