موضوعات داغ

هونگچی گوویا در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درآمد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه تولیدی هونگچی گوویا در ۱۴ اکتبر در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درآمد. اوایل امسال، این خودرو در ماه آوریل در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شده بود. هنوز مشخص نیست که نمایش خودرو در پاریس به معنای عرضه آن در اروپا است یا خیر.

به نظر نمی‌رسد تغییرات زیادی در این خودرو وجود داشته باشد، چون بخش عمده‌ای از تزئینات کرومی که قبلا دیده شده بود را حفظ کرده است. گوویا زبان طراحی فعلی هونگچی را بازتاب می‌کند و عناصر گرد را با یک جلوپنجره بزرگ و باابهت ترکیب کرده است.

از عناصر کرومی در قاب پنجره‌ها نیز استفاده شده است. ستون C بزرگ و ضخیم تا صندوق عقب ادامه دارد. جالب‌ترین عنصر طراحی، چرخ‌های آفتابگردانی چندپره هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری قابل توجه، برجستگی ضخیم در اطراف چراغ‌های عقب شبیه فانوس‌های چینی است. صندوق عقب به جای دم اردک بیشتر شبیه به منقار اردک است.

طراحی خودرو بر اساس زبان طراحی L-concept انجام شده است. هونگچی گوویا در ابتدا با نام L1 شناخته می‌شد، اما از آن زمان به گوویا به معنای ظرافت ملی تغییر نام داد. این مدل بخشی از گران‌ترین سری آفتابگردان هونگچی است. این خودرو نه تنها دارای نوار پرچم قرمز سنتی روی کاپوت است، بلکه اکنون در جلو یک عنصر بالدار جمع‌شونده مانند رولز رویس نیز وجود دارد.

چراغ‌ها دارای فناوری پردازش نور دیجیتال هستند که به بهینه‌سازی نور در جاده کمک می‌کند. ابعاد این خودرو ۱.۵۱/۱.۹۹/۵.۳۵ متر و فاصله بین دو محور آن ۳.۲۶ متر است، که آن را به یک سدان بزرگ تبدیل می‌کند. خریداران می‌توانند گوویا را با چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی سفارش دهند.

هونگچی گوویا

پیش از این، این خودرو با طراحی دورنگ نمایش داده می‌شد، اما در پاریس با رنگ سبز متالیک یکدست به نمایش درآمد.

فضای داخلی مجلل این خودرو با چرم، چوب و کروم تزئین شده است. در کابین یک پنل ابزار دیجیتال بزرگ و یک نمایشگر چندرسانه‌ای در ارتفاع پایین وجود دارد. فرمان دارای نماد آفتابگردان هونگچی است. این سدان در نسخه‌های چهار و پنج نفره عرضه خواهد شد. تجهیزات آن شامل یک نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده و کنترل صوتی و حرکتی برای عملکردهای خودرو است.

دو گزینه پیشرانه هیبریدی به جای پلاگین هیبریدی وجود دارد. نسخه کم‌قدرت با موتور ۳ لیتری توربو CA6GV30TD-30 ساخت فاو توان ۲۹۰ کیلووات را تولید می‌کند. این نسخه از رینگ‌های ۱۹ اینچی بهره می‌برد. مدل‌های پرچمدار از موتور CA8GV40TD-01 استفاده می‌کنند که یک موتور ۴ لیتری توربو با توان ۳۶۰ کیلووات است. در حال حاضر، جزئیات بیشتری در مورد سیستم هیبریدی وجود ندارد، به جز اینکه این خودرو از باتری‌های نیکل کبالت منگنز بهره می‌برد.

قیمت هونگچی گوویا هنوز اعلام نشده است. فروش این سدان احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد