موضوعات داغ

تانک 300 دیزلی در راه بازار، مشخصات فنی شاسی بلند گریت وال منتشر شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در ماه مه گذشته، وی جیانجون، رئیس شرکت گریت وال موتور، از نسخه دیزلی تانک 300 خبر داد. از آن زمان تاکنون هیچ خبری از این خودرو منتشر نشده بود، با وجود اینکه در ماه آگوست نسخه دیزلی تانک 400 در فهرست نظارتی قرار گرفته بود. اما اکنون به لطف یک نهاد دولتی، اطلاعات بیشتری درباره نسخه دیزلی تانک 300 در دسترس قرار گرفته و انتظار می‌رود این خودرو طی ماه‌های آینده به بازار عرضه شود.

اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان می‌دهد که نسخه دیزلی تانک 300 در ابعاد، کمی با نسخه‌های بنزینی و هیبریدی 48 ولت متفاوت است. ابتدا، دو طول مختلف برای این خودرو اعلام شده است: ۴۷۵۰ و ۴۷۷۵ میلی‌متر که در مقایسه با نسخه بنزینی که طول آن ۴۷۶۰ میلی‌متر است و نسخه هیبریدی ۴۷۷۲ میلی‌متر، تغییراتی را نشان می‌دهد. عرض خودرو ثابت مانده و ۱۹۳۰ میلی‌متر است. همچنین دو ارتفاع برای این نسخه اعلام شده است: ۱۹۰۳ و ۱۹۲۷ میلی‌متر، در حالی که ارتفاع استاندارد نسخه فعلی ۱۹۰۳ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور نیز بدون تغییر و برابر با ۲۷۵۰ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو بسته به نسخه‌های مختلف، ۲۳۴۰ یا ۲۳۷۵ کیلوگرم خواهد بود. خریداران می‌توانند بین چرخ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی یکی را انتخاب کنند.

تفاوت طول خودرو به دلیل تغییر در بخش جلوی آن است که اندازه آن ۹۱۰ یا ۹۳۵ میلی‌متر است. قسمت عقب در همه نسخه‌ها ۱۰۹۰ میلی‌متر است. این تغییرات ظاهراً بر زاویه‌های ورود و خروج خودرو تأثیرگذار بوده است، به‌طوری‌که این زاویه‌ها بسته به نسخه، ۳۳ و ۳۴ درجه یا ۳۳ و ۳۰ درجه هستند. نسخه‌های دیزلی تانک 300 قابلیت یدک‌کشی ۷۵۰ کیلوگرم برای تریلر بدون ترمز و ۲۵۰۰ کیلوگرم برای تریلر با ترمز را دارند.

تانک 300 دیزلی

قدرت این خودرو از یک موتور دیزلی E24D ساخت گریت وال تأمین می‌شود که حداکثر قدرت ۱۳۷ کیلووات دارد. این همان موتوری است که در نسخه دیزلی تانک 400 در اوایل امسال معرفی شد و همچنین در سری وانت‌های Poer نیز استفاده می‌شود.

تانک 300 قدیمی‌ترین خودرو در سری تانک است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۲۰ تحت برند Wey به فروش می‌رسید، اما در سال ۲۰۲۱ به یک برند مستقل تبدیل شد. امسال، این خودرو با یک فیس‌لیفت مشاهده شد که بیشتر تغییرات آن در داخل خودرو متمرکز بود. احتمالاً نسخه دیزلی با این بهبودها به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر، نسخه بنزینی تانک 300 بین ۱۹۹,۸۰۰ تا ۲۱۶,۸۰۰ یوان (۲۸,۰۵۰ تا ۳۰,۴۰۰ دلار آمریکا) قیمت دارد. پیش‌بینی می‌شود که نسخه دیزلی نیز با قیمت مشابهی عرضه شود.

این نسخه احتمالاً برای علاقه‌مندان به آفرود جدی در چین طراحی شده و همچنین به عنوان یک مدل صادراتی معرفی خواهد شد. گشتاور بالای موتور دیزلی به خودرو کمک می‌کند تا از شیب‌های تند بدون فشار بیش از حد به موتور بالا برود. علاوه بر این، اگر خودرو در گل یا برف گیر کند، گشتاور بالای موتور به خروج از این وضعیت کمک می‌کند. برای استفاده‌های این‌چنینی، گشتاور بسیار مهم‌تر از قدرت موتور است. در نهایت، برای کسانی که به‌طور جدی به آفرود می‌پردازند، موتور دیزلی برد بیشتری فراهم می‌کند که در مکان‌های دورافتاده اهمیت زیادی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد