موضوعات داغ

چری فالوین A9 به عنوان پانزده میلیونمین خودروی چری از خط تولید خارج شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ ۱۹ اکتبر، سدان پلاگین هیبریدی میان‌رده تا بزرگ چری، فالوین A9، به عنوان پانزده میلیونمین خودروی تولیدی این شرکت از خط تولید خارج شد. فالوین A9 به‌عنوان سدان جدید پرچمدار سری فالوین چری معرفی شده است. در مراسم رونمایی، چری اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۵ هشت مدل جدید عرضه کند.

چری فالوین A9 بر روی پلتفرم جدید E0X شرکت چری ساخته شده است و فاصله بین دو محور آن به ۳ متر می‌رسد.

این خودرو از سیستم هیبریدی پیشرفته چری به نام "Kunpeng" بهره می‌برد. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو توان حداکثری ۱۰۵ کیلووات (۱۴۱ اسب بخار) و گشتاور اوج ۲۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در همین حال، موتور برقی آن توان حداکثری ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) دارد و با یک جعبه‌دنده تک سرعته DHT همراه شده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۴.۹ ثانیه است. برد تمام برقی آن ۲۰۰ کیلومتر است و با یک باک پر و شارژ کامل می‌تواند به مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر دست یابد. البته این اعداد هنوز باید به صورت رسمی توسط چری تأیید شوند.

چری فالوین A9

چراغ‌های جلو و عقب طراحی پیوسته دارند. نشان AWD در قسمت پایینی درب جلوی خودرو نشان‌دهنده سیستم چهارچرخ محرک آن است. چری تأیید کرده که فالوین A9 مجهز به یک سیستم چهارچرخ محرک برقی هوشمند است. المان‌های کرومی در بخش‌های مختلف خارجی خودرو مانند اطراف پنجره‌ها، جلوپنجره، سپر عقب و رکاب‌ها قابل مشاهده است. در قسمت عقب، خروجی اگزوز به‌صورت مخفی طراحی شده است.

از نمای جانبی، چری فالوین A9 از دستگیره‌های نیمه‌مخفی درب‌ها استفاده می‌کند و بر روی رینگ‌های چندپره با کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه حرکت می‌کند.

حسگرهای متعدد در اطراف خودرو نصب شده‌اند تا قابلیت‌های کمک رانندگی پیشرفته را فراهم کنند، از جمله پارک با حافظه و ناوبری خودکار در سرعت‌های بالا.

کابین چری فالوین A9

در داخل کابین، ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای به‌کار رفته است. تعداد دکمه‌های فیزیکی تا حد زیادی کاهش یافته و اکثر عملکردها در یک صفحه نمایش شناور ۱۵.۶ اینچی مرکزی و پنل ابزار LCD متمرکز شده‌اند. دریچه‌های تهویه هوا به‌صورت مستطیلی طراحی شده و پنل کنترل روی کنسول مرکزی قرار دارد. در زیر این پنل، شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های همراه و جا لیوانی‌های دوگانه تعبیه شده است.

در تزیینات درب‌ها از الگوی چوبی و نوارهای نقره‌ای به همراه طرح‌های لوزی‌شکل استفاده شده است.

تجهیزات اضافی این خودرو شامل صندلی‌های بی‌وزنی، ۱۰ ایربگ و ایربگ‌های جانبی، به‌روزرسانی OTA، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD)، سقف‌های پانوراما، ۲۳ بلندگو، نورپردازی محیطی، شیشه‌های عایق صدا در کل خودرو و دریچه‌های تهویه هوا برای صندلی‌های عقب است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد