موضوعات داغ

بازگشت رنو ۴ دوست داشتنی؛ کراس اوور الکتریکی جدید رنو ۴ E-Tech معرفی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

۸,۱۳۵,۴۲۴؛ این تعداد خودروی رنو ۴ است که در بیش از ۱۰۰ کشور طی ۳۰ سال به فروش رسید. این خودروی اقتصادی که در سال ۱۹۶۱ عرضه شد، پاسخی به تاخیر افتاده به سیتروئن ۲CV بود و با این حال توانست به موفقیتی بزرگ در سطح جهانی دست یابد. این خودرو تا سال ۱۹۹۴ دوام آورد و اکنون به‌طور رسمی بازگشته است. اما آن را جانشین مستقیم ننامید؛ چرا که دیگر آن هاچ‌بک ساده و کم‌هزینه‌ای که به خاطر دارید، نیست.

مدل تولیدی این خودرو که چند سال پیش با کانسپت عجیب ۴Ever Trophy پیش‌نمایش شد، در اصل یک نسخه کراس‌اوور از رنو ۵ احیاشده است. این هاچ‌بک هوشمند با سیستم تعلیق بلندتر و پوشش‌های پلاستیکی بدنه برای ایفای نقش به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک طراحی شده است. یک ویژگی جالب این خودرو سقف پارچه‌ای کشویی با کنترل الکتریکی است که یادآور نیاکان طولانی‌مدت آن می‌باشد.

رنو ۴ E-Tech ظاهری کاربردی‌تر از هاچ‌بک دارد و بدنه‌ای جعبه‌ای شبیه به مدل اصلی R4 ارائه می‌کند. این خودروساز فرانسوی تلاش کرده تا چراغ‌های جلوی گرد کلاسیک را به نسخه مدرن خود بیاورد که شامل چراغ‌های عقب سه‌قسمتی عمودی به شکل قرص نیز می‌شود. در مدل کلاسیک، درب عقب تا پایین بدنه برای افزایش کارایی امتداد داشت و در مدل جدید نیز، درب عقب تا سپر عقب ادامه یافته است تا بارگیری و تخلیه آسان‌تر شود. دهانه این درب فقط ۶۱ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد.

رنو ۴ E-Tech

رنو ۴ احیاشده با طول ۴.۱۴ متر، بین مدل‌های کلیو و کپچر قرار می‌گیرد. این خودرو ۱.۸ متر عرض و ۱.۵۷ متر ارتفاع دارد و فاصله از سطح زمین آن ۱۸.۱ سانتی‌متر است. همان‌طور که می‌توان تصور کرد، این خودرو از هر جهت بزرگ‌تر از رنو ۵ جدید است.

تمام نسخه‌های این کراس‌اوور کوچک به چرخ‌های ۱۸ اینچی مجهز هستند. مشابه رنو ۵، این کراس‌اوور الکتریکی با الهام از نوستالژی به سیستم تعلیق مستقل چندگانه در هر دو محور جلو و عقب مجهز است. در کلاس B، به ویژه در میان خودروهای معمولی، کمتر خودرویی را می‌توان یافت که در عقب چنین سیستمی داشته باشد.

فضای داخلی این خودرو به سرعت آشنا به نظر می‌رسد، چرا که بیشتر طراحی آن از هاچ‌بک گرفته شده است. با توجه به بزرگ‌تر بودن کراس‌اوور، ظرفیت بار آن به ۴۲۰ لیتر افزایش یافته که بسیار سخاوتمندانه‌تر است. همچنین فاصله بین محورها به ۲.۶۲ متر افزایش یافته است، بنابراین فضای بیشتری برای پای سرنشینان عقب فراهم شده است. داشبورد این خودرو نیز مانند هاچ‌بک دارای نمایشگر دیجیتال ۱۰.۱ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی است. خوشبختانه، همچنان دکمه‌های فیزیکی زیر دریچه‌های هوای مرکزی قرار دارند.

رنو ۴ E-Tech

این کراس‌اوور جدید که بر پایه پلتفرم AmpR Small مشترک با رنو ۵ ساخته شده است، با دو خروجی قدرت ارائه می‌شود: یکی با ۱۲۱ اسب بخار (۹۰ کیلووات) و ۲۲۵ نیوتن‌متر و دیگری با موتور قوی‌تر ۱۴۸ اسب بخاری (۱۱۰ کیلووات) و ۲۴۵ نیوتن‌متر. با انتخاب موتور قوی‌تر، رنو ۴ E-Tech جدید کمتر از ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز کمتر از ۷ ثانیه نیاز دارد.

بازگشت رنو ۴

دو اندازه باتری برای این خودرو در دسترس است: ۴۰ کیلووات‌ساعت و ۵۲ کیلووات‌ساعت. رنو تخمین می‌زند که با باتری بزرگ‌تر، این خودرو می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر پیمایش کند. بسته کوچک‌تر نیز بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد در چرخه WLTP ارائه می‌دهد. پس از اتمام شارژ، می‌توان با شارژ سریع DC تا ۱۰۰ کیلووات آن را شارژ کرد. در این حالت، از ۱۵ درصد تا ۸۰ درصد شارژ در عرض نیم ساعت انجام می‌شود. شارژ دوطرفه با ۱۱ کیلووات نیز پشتیبانی می‌شود تا R4 را به یک منبع انرژی تبدیل کند.

راس اوور الکتریکی جدید رنو ۴ E-Tech

این شرکت با لوگوی الماس می‌گوید که سبک‌ترین پیکربندی این خودرو وزنی در حدود ۱۴۱۰ کیلوگرم دارد. البته با افزودن تجهیزات اضافی و باتری بزرگ‌تر، این عدد افزایش خواهد یافت. حداکثر ظرفیت یدک‌کشی اعلام‌شده توسط رنو نیز ۷۵۰ کیلوگرم است.

رنو ۴ جدید پس از معرفی عمومی در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴، از سال آینده در اروپا به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد