موضوعات داغ

لکسوس LX مدل 2025 هیبریدی با 497 اسب بخار قدرت معرفی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

لکسوس LX مدل 2025 با سیستم هیبریدی و نسخه‌ی مقاوم Overtrail عرضه می‌شود

لکسوس برای سال 2025، بزرگترین شاسی‌بلند خود را به‌روزرسانی کرده و یک موتور الکتریکی به پیشرانه 3.4 لیتری V-6 اضافه کرده است. همچنین یک مدل Overtrail با سه دیفرانسیل قفل‌شونده ارائه خواهد شد.

لکسوس برای مدل 2025، شاسی‌بلند LX را با یک پیشرانه‌ی هیبریدی جدید با نام LX700h عرضه می‌کند. این مدل شامل موتور V-6 توربوشارژ دوقلو به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعاً 479 اسب بخار قدرت و 583 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. نسخه LX700h همچنین یک مدل جدید با نام Overtrail معرفی می‌کند که دیفرانسیل‌های قفل‌شونده الکترونیکی در جلو و عقب و تایرهای آفرود 33 اینچی دارد.

لکسوس مدل LX بزرگترین شاسی‌بلند خود را برای سال 2025 مدرن‌سازی کرده است. نه تنها نسخه Overtrail با تجهیزات آفرود اضافه شده، بلکه برای اولین بار پیشرانه هیبریدی نیز ارائه می‌شود. مدل Overtrail نیاز به سیستم هیبریدی جدید دارد و مدل‌های لوکس LX600 و LX700h در ابتدای سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

لکسوس LX مدل 2025

کمک الکتریکی برای LX جذاب

مدل جدید لکسوس LX700h از پیشرانه 3.4 لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو مدل LX600 استفاده کرده و یک موتور الکتریکی بین موتور و جعبه‌دنده و یک باتری نیکل-فلزی هیبریدی اضافه کرده است. این سیستم جدید قدرت را از 409 اسب بخار و 479 پوند-فوت گشتاور به 457 اسب بخار و 583 پوند-فوت افزایش می‌دهد. سیستم هیبریدی همچنان با جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک متصل است. لکسوس اعلام کرده که مصرف سوخت تخمینی EPA باید به 20 مایل در هر گالن برسد که یک مایل بیشتر از مدل LX600 2024 است، هرچند این عدد هنوز نهایی نشده است.

لکسوس اعلام کرده که این اولین سیستم هیبریدی است که هم دینام و هم استارت را دارد. اگر سیستم هیبریدی کار نکند، استارت به موتور اجازه می‌دهد که به طور مستقل روشن شود و دینام باتری 12 ولتی را شارژ نگه می‌دارد تا خودرو بدون استفاده از سیستم هیبریدی بتواند حرکت کند.

سیستم هیبریدی همچنین برای رانندگی آفرود نیز مفید است، به طوری که LX700h می‌تواند در شرایط محدوده‌ی کم سرعت، که کنترل دقیق شتاب لازم است، تنها با موتور الکتریکی حرکت کند.

برای جبران وزن اضافی LX700h، لکسوس اعلام کرده که یک شاسی جدید با طراحی سه‌راهه در زیر بدنه قرار دارد. همچنین برای ایجاد فضا برای باتری هیبریدی، لاستیک زاپاس جابجا شده است، بدون اینکه زاویه خروج خودرو تحت تأثیر قرار گیرد. باتری در مدل‌های دو ردیفه زیر محفظه بار و در مدل‌های هفت‌نفره زیر ردیف سوم قرار دارد.

لکسوس LX مدل 2025 با سیستم هیبریدی

کاوش در قلمروهای جدید

مدل Overtrail به پنجمین تریم در خانواده LX تبدیل شده و آماده است تا با دیفرانسیل‌های قفل‌شونده جلو و عقب از موانع آفرود عبور کند. این دیفرانسیل‌ها تعداد کل دیفرانسیل‌های قفل‌شونده را به سه می‌رسانند، زیرا دیفرانسیل مرکزی Torsen همچنان حفظ شده است. Overtrail بر روی چرخ‌های 18 اینچی با تایرهای آفرود 33 اینچی قرار دارد و دارای یک صفحه محافظ جلویی و یک اینورتر AC با قدرت 2400 وات برای استفاده از وسایل در محل کمپ است. این تریم تنها در مدل هیبریدی LX700h و در هر دو نسخه دو ردیفه و سه ردیفه ارائه می‌شود.

لکسوس مدل Overtrail را با جلوپنجره خاکستری مات، دستگیره‌های درب سیاه و ریل‌های سقفی خاکستری تیره متمایز کرده است. همچنین تریم‌های پنجره و سپر نیز دارای روکشی از کروم تیره هستند و قوس‌های چرخ‌های بزرگ و مقاوم به رنگ سیاه رنگ شده‌اند. برای تکمیل ظاهر ماجراجویانه، لکسوس رنگ بدنه‌ای به نام Earth (خاکی) را ارائه می‌دهد، در حالی که داخل کابین می‌تواند با چرم مشکی یا قهوه‌ای Stone Brown با تزئینات چوبی مشکی انتخاب شود. کف‌پوش‌های مقاوم در برابر آب و هوا نیز در این مدل گنجانده شده است.

فضای داخلی لکسوس LX مدل 2025

تجهیزات بیشتر برای همه

برای سال 2025، تمامی مدل‌های LX با تجهیزات استاندارد بیشتری ارائه می‌شوند. همه مدل‌های LX اکنون به سیستم کنترل ارتفاع فعال و سیستم تعلیق متغیر تطبیقی مجهز شده‌اند. همچنین نمایشگر هدآپ و پورت‌های USB-C در قسمت عقب کنسول مرکزی اضافه شده است، در حالی که شارژر بی‌سیم جلویی در تریم Ultra Luxury به استاندارد تبدیل شده است. در مدل LX700h یک جعبه خنک‌کننده مرکزی و پرده‌های دستی عقب به‌عنوان استاندارد و همچنین یک سیستم قفسه‌بندی در محفظه بار ارائه شده است. برای سال 2025، صندلی‌های جلویی نیز پنج گزینه ماساژ دارند، زمانی که با چرم نیمه‌آنیلین سفارش داده شوند.

همه مدل‌های LX 2025 به‌صورت استاندارد با سیستم ایمنی +3.0 لکسوس ارائه می‌شوند که شامل ویژگی‌های کمکی راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط با کمک فرمان و نوربالای خودکار است. در مدل LX700h، سیستم پارک پیشرفته با پارک از راه دور نیز ارائه می‌شود که به خودرو اجازه می‌دهد به‌صورت خودکار وارد جای پارک شود.

پیشرانه مدل LX600 برای سال 2025 تغییری نکرده و هر دو مدل LX600 و LX700h ظرفیت یدک‌کشی تا 8000 پوند را دارند. لکسوس اعلام کرده که قیمت‌ها در آینده مشخص خواهد شد، اما انتظار داریم قیمت پایه LX کمی بیشتر از قیمت 93,915 دلاری مدل 2024 باشد. مدل هیبریدی LX700h نیز احتمالاً چند هزار دلار گران‌تر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد